P
fgo fgo skrev:
Men jäklar vad du håller på att greja.

En själv kanske skulle släppa skärmen och ta tag i saker. Men du verkar ju hinna båda sakerna. Hur hinner du med allt människa??
tidiga mornar och sena kvällar..
samt att jag oftast jobbar med dessa maskiner under dagarna med..
Det är ju mitt jobb...
Mina egna maskiner blir på lediga stunder.. ;)
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Maskintok skrev:
tidiga mornar och sena kvällar..
samt att jag oftast jobbar med dessa maskiner under dagarna med..
Det är ju mitt jobb...
Mina egna maskiner blir på lediga stunder.. ;)
Jag tror du har 48h på ditt dygn.
Ibland känns det som mina dygn är 8h.
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
P
fgo fgo skrev:
Jag tror du har 48h på ditt dygn.
Ibland känns det som mina dygn är 8h.
nädå jag har bara 24 tim
Men det var en vis man som sa... Att göra det man måste är att göra det man vill..
ligger mycket i det..

Jag vill hålla på med en massa maskiner samtidigt... Då måste jag det:rofl:

Vissa dagar känns det som om inget blivit gjort...
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
nädå jag har bara 24 tim
Men det var en vis man som sa... Att göra det man måste är att göra det man vill..
ligger mycket i det..

Jag vill hålla på med en massa maskiner samtidigt... Då måste jag det:rofl:

Vissa dagar känns det som om inget blivit gjort...
Det var ett bra citat!
Allt blir mycket roligare att göra när man vill göra det.

Slit på med dina maskiner! Det är inspirerande för oss andra.
Men slit inte ut dig!
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
P
nu har jag lite för många snöslungor att fixa. innan nyår känns det som. ;):rofl:

Men bör hinna riva lite mer på både dem och frugans buss under julen..
 
Åsa Lund
Maskintok skrev:
nädå jag har bara 24 tim
Men det var en vis man som sa... Att göra det man måste är att göra det man vill..
ligger mycket i det..

Jag vill hålla på med en massa maskiner samtidigt... Då måste jag det:rofl:

Vissa dagar känns det som om inget blivit gjort...
Glöm bara inte Köpa vingar för pengarna oxå :cool:
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
fgo fgo skrev:
Det var ett bra citat!
Allt blir mycket roligare att göra när man vill göra det.

Slit på med dina maskiner! Det är inspirerande för oss andra.
Men slit inte ut dig!
Nä då, det är det som är så bra med att göra det man vill... När man ledsnar då är det nog..
ska man slita för lönen och hänga kvar för att det handlar om pengarna då kan man bli utbränd...

Så länge det går runt och jag klarar mig så är det bra.. stora summor på ett konto har aldrig varit min grej... pengar är ett nödvändigt ont.. hade lika gärna sluppit dem...
;)
 
Maskintok skrev:
nu har jag lite för många snöslungor att fixa. innan nyår känns det som. ;):rofl:

Men bör hinna riva lite mer på både dem och frugans buss under julen..
Hoppas snön stannar i himlen då.;)
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Glöm bara inte Köpa vingar för pengarna oxå :cool:
Ja... fågel phenix.. kan bli illa och flyga för nära solen.. :crysmile:
Då kommer man under ängen... istället för flyga över dem..
;)

får se vad ett bemanningsföretag säger efter nyår... De behövde personal på sågverk...
:thinking:
 
P
fgo fgo skrev:
Hoppas snön stannar i himlen då.;)
Jajemän.
:rofl:
kommer några stycken i denna tråd framöver..
säkert även bil renoveringar.. (y)
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
T
Har en Hq 242 motorsåg som funkar alldeles utmärkt.
Det behövs 4 ryck i genomsnitt innan den startar.
Två ryck med choke och sen utan choke startar den (nästan alltid) på 3:e eller 4:e och är pigg och stark.

Problemet är (vid kall motor) att de två första rycken går dj...t tungt - som om kolven nästan satt fast.
Det känns som att det måste fresta på startapparat, snöre mm pga detta.
Man får ta i utav tusan de två första rycken.
Vet inte om det bara beror på kompet eller om nåt annat spelar roll.
Har en bekant som har en exakt samma (identiska) såg och den går mycket, mycket lättare att rycka igång.
Finns det ingen lösning med typ "valve-comp release" att montera i efterhand, som skonar startmekanismen?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
T Tullen127 skrev:
Har en Hq 242 motorsåg som funkar alldeles utmärkt.
Det behövs 4 ryck i genomsnitt innan den startar.
Två ryck med choke och sen utan choke startar den (nästan alltid) på 3:e eller 4:e och är pigg och stark.

Problemet är (vid kall motor) att de två första rycken går dj...t tungt - som om kolven nästan satt fast.
Det känns som att det måste fresta på startapparat, snöre mm pga detta.
Man får ta i utav tusan de två första rycken.
Vet inte om det bara beror på kompet eller om nåt annat spelar roll.
Har en bekant som har en exakt samma (identiska) såg och den går mycket, mycket lättare att rycka igång.
Finns det ingen lösning med typ "valve-comp release" att montera i efterhand, som skonar startmekanismen?
varit så sedan ny?
 
P
man kan borra från sidan på cylindern.
Och sedan tar man en 3mm borr och borrar in i cylindern..
gängar upp hålet och monterar i en dekompventil..
 
P
har någon sett drivknutsdamasker som är öppningsbara?
vet att de finns, men hittar dem inte...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.