P
@galento
Fogsvetspistol på ett slitet rött bord i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan denna vara något?
 
galento
Hej ja det kan det vara :) du kan väl PM,a vad du vill ha för den och
hur du vill ha betalt isåfall.
 
galento
Hade faktiskt glömt bort detta men gick ut och tog isär handtaget. Greppytan för axelns
räfflor var ju borta inuti plastbussningen så jag satte en popnit med små brickor under som det går att gänga hatten över. Så nu kan det inte glida isär. Hoppas att det inte ställt till för mycket besvär för dej :thinking: Närbild av demonterat handtag med popnit och små brickor använda för reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
galento galento skrev:
Hade faktiskt glömt bort detta men gick ut och tog isär handtaget. Greppytan för axelns
räfflor var ju borta inuti plastbussningen så jag satte en popnit med små brickor under som det går att gänga hatten över. Så nu kan det inte glida isär. Hoppas att det inte ställt till för mycket besvär för dej :thinking:[bild]
ingen fara.
Den ligger i låda igen:crysmile:
 
P

spännande
 
galento
Maskintok skrev:
ingen fara.
Den ligger i låda igen:crysmile:
Thanx (y) (y)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
galento galento skrev:
Thanx (y) (y)
Det finns delar om du skulle behöva.
Annars så ligger de där de ligger. :crysmile:
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
ullberg
Kanske bättre att ta i denna tråd än att skapa en ny,

jag har en gammal hjullastare vars elektriska motorvärmare från Calix använder den äldre & större kontakten, jag skulle vilja byta till den nyare & mindre intagskabeln (dels för att nuvarande intag på maskinen sett sina bättre dagar och dessutom använder jag de mindre till bilarna). Dessutom skulle jag gärna komplettera med en grenledningssats och ett uttag för kupéfläkten.

Det jag undrar om någon vet är om Calix "alltid" använt samma interna kontakter så jag bara kan köpa en ny intagskabel & en grenledningssats eller om det ändrats så jag i så fall måste göra någon specialkoppling...

Sitter lite prylar i vägen men när jag försökt kika verkar den ha en skarvkoppling likt de nya men kommer inte riktigt åt att dra isär och kolla utan en massa demontering så vore bra om jag visste (well, ingen kanske kan svara exakt men om det åtminstone är troligt tar jag gärna chansen och köper prylarna först) innan jag börjar skruva.

/U

edit: det är alltså den rödmarkerade (och därmed dess motpart i värmaren) jag undrar om den såg likadan ut även på de äldre intagen…
Äldre svart Calix motorvärmarekabel med stor kontakt markerad i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
galento
Volvo hade ju en lite egen modell på flatstiften på 240 och 940. Tror de kallade
detta Brasco eller nåt liknande. Kanske lika bra att ta isär och kolla. Tror den grövre intagskontakten passade båda systemen.

Hand håller ett elektriskt kontaktstycke troligen från en Volvo 240 eller 940.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
ullberg
Ok, så då finns det åtminstone tre inklusive Defas runda stift, mitt intag står det uttryckligen Calix på så Defas borde man kunna räkna bort, återstår då (åtminstone) två…
 
P
fick ett underligt fel på traktorn...

igår trodde jag det var slut på diesel..
åkte och tankade..
luftade idag.. den startade.. För att sedan lägga av 3 gånger under 4 Tims körning..
sen efter 3 gången.. Med luftning varje gång så gick den i 3 Tim till utan problem..

funderar på om matar ledningen är lite dålig så den tjuvluftar.... :thinking:

Då drar den sig full i luft på låga varv... medans på höga så orkar den bygga tryck... Och stänga ute luften... :thinking::thinking:

Ja ja.. fundersam blir man ju... ;):crysmile:
 
F
Maskintok skrev:
fick ett underligt fel på traktorn...

igår trodde jag det var slut på diesel..
åkte och tankade..
luftade idag.. den startade.. För att sedan lägga av 3 gånger under 4 Tims körning..
sen efter 3 gången.. Med luftning varje gång så gick den i 3 Tim till utan problem..

funderar på om matar ledningen är lite dålig så den tjuvluftar.... :thinking:

Då drar den sig full i luft på låga varv... medans på höga så orkar den bygga tryck... Och stänga ute luften... :thinking::thinking:

Ja ja.. fundersam blir man ju... ;):crysmile:
Kan det vara parafinbildning pga kyla? :thinking:
 
P
F frasen_36 skrev:
Kan det vara parafinbildning pga kyla? :thinking:
Jo det skulle det ju kunna vara..
Men då borde jag ha någon rest i bränsle koppen.. :thinking:

gurglet som lät när jag öppnade koppen... tyckte jag tydde på luft... :thinking:
Men det är klart att det blir luft om paraffin satt igen banjon:thinking:
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
Maskintok skrev:
Jo det skulle det ju kunna vara..
Men då borde jag ha någon rest i bränsle koppen.. :thinking:

gurglet som lät när jag öppnade koppen... tyckte jag tydde på luft... :thinking:
Men det är klart att det blir luft om paraffin satt igen banjon:thinking:
Häll i några liter fotogen i tanken (och om du kommer åt nån annanstans) - det löser upp paraffinet om det finns där
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
F frasen_36 skrev:
Häll i några liter fotogen i tanken (och om du kommer åt nån annanstans) - det löser upp paraffinet om det finns där
Jo det kan jag ju göra..
(y)
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.