B
Maskintok skrev:
finns kpl knutkors inkl splins handske att köpa och svetsa dit..
Vad ska köpas och vart ska det svetsas?
 
P
B breakman skrev:
Vad ska köpas och vart ska det svetsas?
många traktor firmor säljer kompletta handskar inkl knutkors för PTO axlar..
Då kapar man bara av axeln vid handsken och svetsar på en ny.

Annars så har de oftast knutkors hemma
 
  • Gilla
breakman
  • Laddar…
P
var iväg och hämtade en suzuki grand vitara v6a 2.7L
några trasiga lampor..
Och det värsta... dubbdäck utan dubbar..
235/60-16...
skulle vilja haft smalare... Men då blir det nog att byta fälgar... :thinking:

lyckades dessutom att knäcka luckan till tvättmaskinen.. Men efter att ha blodat klart och varit less.. Så skruvade jag isär den och limmade den.. Så nu är den hel igen...

vete tusan om jag ska fixa upp bilen eller hur jag göra.. :thinking::thinking:
 
Maskintok skrev:
var iväg och hämtade en suzuki grand vitara v6a 2.7L
några trasiga lampor..
Och det värsta... dubbdäck utan dubbar..
235/60-16...
skulle vilja haft smalare... Men då blir det nog att byta fälgar... :thinking:

lyckades dessutom att knäcka luckan till tvättmaskinen.. Men efter att ha blodat klart och varit less.. Så skruvade jag isär den och limmade den.. Så nu är den hel igen...

vete tusan om jag ska fixa upp bilen eller hur jag göra.. :thinking::thinking:
Röstar för höjning,31" hjul och winch
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Skulle inte du laga nån Opel? Eller minns jag fel :thinking:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Skulle inte du laga nån Opel? Eller minns jag fel :thinking:
Jo detta är en gratis bil.
Fick den emot att jag hämtade den.
bilar, sågar, motorer kan man aldrig få för många av..
Denna är lite mer lämplig för skogen än volvon.

opeln är snart riven, återstår att fixa klart motorlyften som skall hålla upp motorn medans jag lossar på fästet och monterar bort topplocket.

väntar även på kamrem, spännare, vattenpump, topplockspackning, termostat.
Lite mer grejer..
sen så..

tänkte frugan kunde köra suzukin medans jag lagar opeln..

bmarn är lagad den med idag.. lyckades löda fast en ny kabel i startmotorn..
Och montera en startknapp.. :ok:
 
  • Gilla
galento och 3 till
  • Laddar…
P
Bild på en ny bil parkerad utomhus, redo för besiktning, omgiven av snö och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nya tomte åket..
bokat besiktning på onsdag..
Så den blir nog bra..
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
N
Är där en Zetor till höger?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Åsa Lund
Grattis till att ha en bil i hushållet igen!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Grattis till att ha en bil i hushållet igen!
Tack, en till...
Har 7 nu;)
varav 2 som går...
Men det ska nog bli ändring på det med..
Har ytterligare 4 st på väg hem hit.. :crysmile:
 
  • Haha
dilemma och 1 till
  • Laddar…
P
N Niq skrev:
Är där en Zetor till höger?
Japp en 6045.
som svärfar har köpt..
Den behöver lite kärlek... Och nya bromsledningar...

några nya rutor...
Han fick den för 5000 kr.
startar och går..
Men behöver som sagt en liten översyn..
Han letar lastare nu... (y)
 
N
Zetor är robusta saker min 7045 överlevde en björk rakt över hytten utan minsta bula.
Skulle behöva renovera mina bromsar också men då ska väl nedväxlingarna och trumpeterna bort? Har förstått att det inte är något som man bara lyfter bort för hand:):D
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
N Niq skrev:
Zetor är robusta saker min 7045 överlevde en björk rakt över hytten utan minsta bula.
Skulle behöva renovera mina bromsar också men då ska väl nedväxlingarna och trumpeterna bort? Har förstått att det inte är något som man bara lyfter bort för hand:):D
Nä det är ett tungt jobb..
Japp bort med det mesta av hela bakdelen..
 
P
jag besiktade bilen idag..

2 fel..
små men retsamma..
bromsrör och ett bromsok som inte riktigt hänger med..

Det ska jag fixa..
Sedan blir det nog i sommar att renovera motorn...
byta någon ventillyftare... Det knackar..visst dessa motorer är välkända för just detta... Men näpp... Så vill inte jag ha det..
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Maskintok skrev:
jag besiktade bilen idag..

2 fel..
små men retsamma..
bromsrör och ett bromsok som inte riktigt hänger med..

Det ska jag fixa..
Sedan blir det nog i sommar att renovera motorn...
byta någon ventillyftare... Det knackar..visst dessa motorer är välkända för just detta... Men näpp... Så vill inte jag ha det..
Men jäklar vad du håller på att greja.

En själv kanske skulle släppa skärmen och ta tag i saker. Men du verkar ju hinna båda sakerna. Hur hinner du med allt människa??
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.