151 266 läst ·
2 049 svar
151k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Jo då det går fint det.J JPW skrev:
skogsverktyg.se har nya växlar för ca 1000 kr.
jag har begagnade liggande.
iallafall till 250rx och Hva 244rx.. de passar de med
Jag var lite inne på att prova att TIG-svetsa ihop huset men vågade inte prova eftersom den ändå gick att använda trots sprickan.Maskintok skrev:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Tagit på mig att kolla på en Massey Ferguson 595 -82 som läker diesel.
Ser ut att komma från gasreglaget i pumpen.
Hur bökigt är det att få detta tätt? Något man ska tänka på?
Hittade en märkskylt och gjorde ren.
// En som aldrig mekat varken traktor eller diesel
Ser ut att komma från gasreglaget i pumpen.
Hur bökigt är det att få detta tätt? Något man ska tänka på?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade en märkskylt och gjorde ren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
// En som aldrig mekat varken traktor eller diesel
Det brukar sitta packningar som tätar axeln.B breakman skrev:
kommer inte ihåg hur dessa ser ut nu..
Men när man river en diesel pump så ska man vara försiktig...
Man kan ändra inställningen..
mitt råd är att läsa på och leta skisser först..
Ta många bilder vart efter du river.
Och sedan när det är klart så ska man byta bränslefilter och lufta..
Ska kolla lite efter information i mina böcker..
Jag chansar här med en bilelektrisk fråga. Biljäveln laddar inte men laddlampan lyser inte heller, nån som vet vad det generellt är för fel då det blir så? Lampan är hel så det är inte trasig signallampa. Vidare så försökte jag starta med startkablar men det gick inte heller. Med kablarna anslutna och 14,4V ut från ”startbilen” så mätte jag fortfarande 11,4V över mitt batteri och startmotorn gick inte runt. Trodde då att batteriet var sönder och tog ut det ur bilen men lyckades då ladda upp det till över 13V. Därefter startar bilen direkt på startmotorn men den laddar inte.
en Opel Vectra diesel. Samma italienska 1,9 unit som i Alfor och Saab 9-3.nino skrev:
Jag hatar verkligen bruksbilar…. Funderar på att kasta skiten men det är gött med en bygg/skitbil som man kan kasta in skit i utan att börja gråta.
Det jag blev mest brydd över är varför det inte gick att få upp spänningen med startkablar?
Kan det vara batteriproblem ändå eller är det uteslutet då jag ändå lyckades ladda upp det? Kammer inte åt att mäta på generatorn med nån form av värdighet kvar så jag kan lika gärna slita ut den antar jag.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
Hade nog börjat att testa med ett annat batteri...F fsn skrev:en Opel Vectra diesel. Samma italienska 1,9 unit som i Alfor och Saab 9-3.
Jag hatar verkligen bruksbilar…. Funderar på att kasta skiten men det är gött med en bygg/skitbil som man kan kasta in skit i utan att börja gråta.
Det jag blev mest brydd över är varför det inte gick att få upp spänningen med startkablar?
Kan det vara batteriproblem ändå eller är det uteslutet då jag ändå lyckades ladda upp det? Kammer inte åt att mäta på generatorn med nån form av värdighet kvar så jag kan lika gärna slita ut den antar jag.
frisk batteri bör ge allt över 12V.
laddregulatorn som sitter i generatorn innehåller kolen mm..
behöver inte vara kolen men kan vara regulatorn lika gärna..
Jag hade kopplat bort generatorn och startar motorn då utan problem så har du felet i generatorn..
Den kan "fälta" så den stjäl den stryka som batteriet har..
många tror att det är volten som är problemet.. Men det är ampere man vill åt..
Inte lika enkelt att mäta amperen som en generator laddar batteriet med..
laddregulatorn som sitter i generatorn innehåller kolen mm..
behöver inte vara kolen men kan vara regulatorn lika gärna..
Jag hade kopplat bort generatorn och startar motorn då utan problem så har du felet i generatorn..
Den kan "fälta" så den stjäl den stryka som batteriet har..
många tror att det är volten som är problemet.. Men det är ampere man vill åt..
Inte lika enkelt att mäta amperen som en generator laddar batteriet med..
