151 266 läst ·
2 049 svar
151k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
@nino
Vad säger du, lika grejer?
Vad säger du, lika grejer?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Jag har ingen maskin som strular (nästan så man känner tyvärr), men jag vill ge dig Maskintok en enorm eloge för ditt arbete. Det är underbart med någon som vill hjälpa till att hitta bra, enkla lösningar på diverse problem med maskiner så man slipper köra saker till tippen.
Jag hade en gräsklippare som vägrade starta men så jag hade en annan som fungerade perfekt så brydde jag mig inte om att ens försöka fixa den. Istället la jag ut den på "bortskänkes" och ganska snabbt kom någon och hämtade den. Hoppas han lyckades få igång den.
Jag hade en gräsklippare som vägrade starta men så jag hade en annan som fungerade perfekt så brydde jag mig inte om att ens försöka fixa den. Istället la jag ut den på "bortskänkes" och ganska snabbt kom någon och hämtade den. Hoppas han lyckades få igång den.
Redigerat:
jävlar anammaFairlane skrev:
Jag har ingen maskin som strular (nästan så man känner tyvärr), men jag vill ge dig Maskintok en enorm eloge för ditt arbete. Det är underbart med någon som vill hjälpa till att hitta bra, enkla lösningar på diverse problem med maskiner så man slipper köra saker till tippen.
är så man blir rörd
tackar så mycket.
Du och alla andra är alltid välkommen att be om hjälp och får den utan problem.
Bara att sparka på den sten som "trollet" gömmer sig inunder..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite bilder, svårt att fota in i en cylinder
Tror jag körde aspen 2t första tanken sen ren 95, trodde jag iaf
Sågen har legat i ladan i många år, när jag tog den nu så låg den upp och ner
Kan det vara kedjeolja som runnit in?
Går då lätt runt utan hack eller så
Kvistade ett träd och sen vart det stopp och sågen var stum men gick runt efter några ryck... tänkte direkt att den nypt och trodde jag kört på ren bensin
Men jag är inte säker... såg hade gått max en dunk aspen men troligen bara en tank
Kvistade ett träd och sen vart det stopp och sågen var stum men gick runt efter några ryck... tänkte direkt att den nypt och trodde jag kört på ren bensin
Men jag är inte säker... såg hade gått max en dunk aspen men troligen bara en tank
njo det kan det vara.. Men det är så grön färg... ..nino skrev:
Tror jag körde aspen 2t första tanken sen ren 95, trodde jag iaf
den måste iallafall limmas om i vevhuset så upp med lagren och kolla..
Av med svänghjul och koppling alltså?Maskintok skrev:
Ja jag hade en arbetskamrat på jobbet som också funderade på var oljan kom från när jag rev isär...
Lagren borde väl inte skära om det är olja i ?
Men jag kan ju ha slagit i olja i soppan efteråt, minns inte det, kan bensin runnit in dunstat och lämnat oljan kvar? långsökt ja
Japp av med koppling och Svänghjulet..nino skrev:
Av med svänghjul och koppling alltså?
Ja jag hade en arbetskamrat på jobbet som också funderade på var oljan kom från när jag rev isär...
Lagren borde väl inte skära om det är olja i ?
Men jag kan ju ha slagit i olja i soppan efteråt, minns inte det, kan bensin runnit in dunstat och lämnat oljan kvar? långsökt ja
behöver inte varit något... Men jag funderar på tjuvluft