nikasp nikasp skrev:
Har fortfarande vanlig stereo med subbas i vardagsrummet
Ett sidospår men jag har Sonos bashögtalare men jag måste bara säga att jag tycker att den är något i hästväg. Vansinnigt dyr, men jag blir nästan orolig för vitrinskåpet (och takstolarna) när man drar på.
 
  • Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Sonos?

(Multiroom funkar nog inte med blåtand)
Tex H/K Go + Play kan man köra via två enheter parallellt via BT, skulle tro de kör en kanal per enhet då men det blir nog bra. Inte utforskat det alternativet men vet att det finns.

Största förtjänsterna med prylar typ denna är att man får ett sjuhelsikes bra drag i träningsrummet, man bär med sig den till köket när det ska lagas mat med litet inspiration, sedan ut på altanen på kvällskvisten och man måste verkligen lägga band på sig för djupbasen når extremt långt ut i grannskapet även vid relativt låg volym.
 
nikasp nikasp skrev:
Jag var less på BT i garaget och köpte en Symfonisk, som hamnade inne. Slutade med 7 st, mest för radio och godnattsagor. Tycker de är helt OK är väldigt diskreta, har både vita och svarta beroende på rum. Har fortfarande vanlig stereo med subbas i vardagsrummet men kör AirPlay även dit (dock ej kompatibelt med alla IKEA/Sonos). Just ja, 7 st plus en Symfonisk-lampa som låter betydligt bättre.
Tyckte mig känna att även tavlan har lite bättre djup än bokhyllehögtalarna. Kanske hade med placeringen att göra iofs
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Skärmdump från en iPhone visar D-bevakning-app med rumnamn som badrum, barnrum, extrarum, garage, kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
H Harald Blåtumme skrev:
Tex H/K Go + Play kan man köra via två enheter parallellt via BT, skulle tro de kör en kanal per enhet då men det blir nog bra. Inte utforskat det alternativet men vet att det finns.

Största förtjänsterna med prylar typ denna är att man får ett sjuhelsikes bra drag i träningsrummet, man bär med sig den till köket när det ska lagas mat med litet inspiration, sedan ut på altanen på kvällskvisten och man måste verkligen lägga band på sig för djupbasen når extremt långt ut i grannskapet även vid relativt låg volym.
Jag drog runt på en Bose BT länge men ledsnade totalt på det. Nu skickar jag snabbt och enkelt ljud till det eller de rum jag vill lyssna i för tillfället.
 
Vi har valt en kompromiss där, visar sig att vi oftast lyssnar på musik i träningsrummet och i köket och på båda ställena vill vi ha riktigt bra drag i ljudet inget mes - djupbas och rejäl kraft ett måste. Den i köket tar vi ut på altanen när vi vill vara där och njuta av riktigt bra musik. Sedan i vardagsrummet har vi givetvis en mer fullstor anläggning med kraftfull subbas osv men det är inte vad tråden handlar om.
 
Det blev en Marshall Tufton, och jag är nöjd.

Men! Varför står det så här i instruktionsboken? "VARNING: KOPPLA ALLTID UR NÄTKABELN UR VÄGGUTTAGET INNAN DU KOPPLAR BORT DEN FRÅN HÖGTALAREN."
Spelar det någon roll, kan den pajja?
Till saken hör att högtalaren står perfekt i ett hål/hylla i väggen med ett eluttag bakom, så det är väldigt osmidigt att dra ur kontakten i väggen först.

Bonusfråga, hur ska jag ladda för att optimera batterilivslängden?

/W
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.