15 487 läst ·
80 svar
15k läst
80 svar
marshall eller sonos?
Ja absolut, jag har ytterst svårt att tro att Sonos inte skulle göra så. Därav mitt svar till Nyfiknen tidigare.Nötegårdsgubben skrev:
Fast då för du väl egentligen över streamen så att den inte går från/via telefonen? Det kanske är en teknikalitet i någon mån, men om man som jag ser det som en stor fördel att man faktiskt inte binder upp telefonen mer än nödvändigt kan det ändå spela roll.
Men som andra skrivit, frikopplandet av streamen från telefonen är väl standard för de flesta lösningarna numera.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Då är en BT högtalare eller med inbyggd google cast enklare.
Personligen gillar jag Sony's mer lådformade högtalare t.ex. SRS-X99, SRS ZR7, SRS ZR5 etc.
Personligen gillar jag Sony's mer lådformade högtalare t.ex. SRS-X99, SRS ZR7, SRS ZR5 etc.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 218 inlägg
Beror på.. om du har wi-fi och en iPhone så använder du AirPlay, det funkar utmärkt. Sonos har inte bluetooth utan är beroende av wi-fi eller nätverkskoppling för att funka. Med en Androidtelefon tror jag inte det att det går att streama.Corpes skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 218 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Marshall vs Sonos, vad gäller idag 6 år senare?
Hej
Jag tänkte gå från mina vinyler, passera kassetdäcken, CDskivorna och gå direkt på en trådlös högtalare.
Mest för att lilla hjärtat vill ha en hemma, och den kommer passa väl till när man sitter på altanen och kollar film på paddan.
Så en bärbar högtalare, Marshall Tufton närmar sig ett inköp.
Kan det vara ett bra köp, eller är den uråldrig och man ska välja något annat?
Ja, jag tycker den är snygg
/W
Hej
Jag tänkte gå från mina vinyler, passera kassetdäcken, CDskivorna och gå direkt på en trådlös högtalare.
Mest för att lilla hjärtat vill ha en hemma, och den kommer passa väl till när man sitter på altanen och kollar film på paddan.
/W
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Vissa har bluetooth. Nu med den nya Era serien har de både wifi och bluetooth. Dock inte One då som iofs frågan vargranis70 skrev:
Jag köpte den här lilla gynnaren för ett par år sedan. Den spelar musik med lika förvånande kvalitet varenda gång jag använder den. Raka motsatsen till utseendet på Marshallen, kan troligen inte spela lika högt. Men köp den du gillar och som du gillar ljudet i.Workingclasshero skrev:
Marshall vs Sonos, vad gäller idag 6 år senare?
Hej
/W
https://www.elgiganten.se/product/t...evolve-ii-plus-tradlos-hogtalare-svart/264977