Jag kan inget om Sonos, har någon modell batteri, så at man kan ta med den ut i tex trädgården?

K Keld skrev:
Jag kan inget om Sonos, har någon modell batteri, så at man kan ta med den ut i tex trädgården?
Nej.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Fast då för du väl egentligen över streamen så att den inte går från/via telefonen? Det kanske är en teknikalitet i någon mån, men om man som jag ser det som en stor fördel att man faktiskt inte binder upp telefonen mer än nödvändigt kan det ändå spela roll.

Men som andra skrivit, frikopplandet av streamen från telefonen är väl standard för de flesta lösningarna numera.
Ja absolut, jag har ytterst svårt att tro att Sonos inte skulle göra så. Därav mitt svar till Nyfiknen tidigare.

Kollat in Bluesound (skapat av NAD), grymt ljud. Finns på hifiklubben.

Väcker denna tråd lite.....
Jag är helt ny på detta så ursäkta min kanske dumma fråga men:
Jag har en hel del musik (mp3) lagrat på min telefon, går dessa att streama till Sonos One via appen?

Då är en BT högtalare eller med inbyggd google cast enklare.

Personligen gillar jag Sony's mer lådformade högtalare t.ex. SRS-X99, SRS ZR7, SRS ZR5 etc.

Corpes Corpes skrev:
Jag har en hel del musik (mp3) lagrat på min telefon, går dessa att streama till Sonos One via appen?
Ja, men det förtar ju lite poängen med att ha en självständig musikspelare.

Corpes Corpes skrev:
Beror på.. om du har wi-fi och en iPhone så använder du AirPlay, det funkar utmärkt. Sonos har inte bluetooth utan är beroende av wi-fi eller nätverkskoppling för att funka. Med en Androidtelefon tror jag inte det att det går att streama.

Jag kan inte svara för android, men med iphone kan man gå in under Bläddra och välja ”på denna iphone” för att spela lokalt lagrad musik. Skulle förvåna mig mycket om det inte också gick på android.
Skärmdump av iPhone musikspelare med menyn 'Bläddra', lokala och streaming alternativ såsom Spotify.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Corpes Corpes skrev:
Absolut! Vi är så nöjda! Har nu kompletterat med en playbar.

Marshall vs Sonos, vad gäller idag 6 år senare?

Hej
Jag tänkte gå från mina vinyler, passera kassetdäcken, CDskivorna och gå direkt på en trådlös högtalare.
Mest för att lilla hjärtat vill ha en hemma, och den kommer passa väl till när man sitter på altanen och kollar film på paddan.
Så en bärbar högtalare, Marshall Tufton närmar sig ett inköp.
Kan det vara ett bra köp, eller är den uråldrig och man ska välja något annat?
Ja, jag tycker den är snygg :-)

/W

R
Ska du bara ha en enda så ta vad du vill, det är när man har tänkt skaffa ett antal som det blir viktigt vilken typ av multiroom och protokoll man ska satsa på

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Sonos är vansinnigt överprisat om man bara ska ha en.

granis70 granis70 skrev:
Beror på.. om du har wi-fi och en iPhone så använder du AirPlay, det funkar utmärkt. Sonos har inte bluetooth utan är beroende av wi-fi eller nätverkskoppling för att funka. Med en Androidtelefon tror jag inte det att det går att streama.
Vissa har bluetooth. Nu med den nya Era serien har de både wifi och bluetooth. Dock inte One då som iofs frågan var:D

Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Marshall vs Sonos, vad gäller idag 6 år senare?

Hej
Jag tänkte gå från mina vinyler, passera kassetdäcken, CDskivorna och gå direkt på en trådlös högtalare.
Mest för att lilla hjärtat vill ha en hemma, och den kommer passa väl till när man sitter på altanen och kollar film på paddan.
Så en bärbar högtalare, Marshall Tufton närmar sig ett inköp.
Kan det vara ett bra köp, eller är den uråldrig och man ska välja något annat?
Ja, jag tycker den är snygg :)

/W
Jag köpte den här lilla gynnaren för ett par år sedan. Den spelar musik med lika förvånande kvalitet varenda gång jag använder den. Raka motsatsen till utseendet på Marshallen, kan troligen inte spela lika högt. Men köp den du gillar och som du gillar ljudet i.
https://www.elgiganten.se/product/t...evolve-ii-plus-tradlos-hogtalare-svart/264977

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.