Är på jakt efter någon hifispelare för att lyssna på radio och en del Spotify. Ett krav är att det skall vara trådlösa högtalare till. Själva spelaren får vara Max 21 FM bred för att passa in i en hylla
Någon som har tips?
Någon som har tips?
Jag kör med sonos.
Tycker det är klockrent för mig. Du behöver ingen stereo i hyllan, allt kopplas via nätverket. Du styr med mobil/surfplatta/dator och det finns också en fjärr att köpa till.
Jag har en eller flera högtalare i flera av rummen hemma, och det fungerar kanon att spela upp olika musik i några rum och samma i några. Allt styrt med appen.
Tycker det är klockrent för mig. Du behöver ingen stereo i hyllan, allt kopplas via nätverket. Du styr med mobil/surfplatta/dator och det finns också en fjärr att köpa till.
Jag har en eller flera högtalare i flera av rummen hemma, och det fungerar kanon att spela upp olika musik i några rum och samma i några. Allt styrt med appen.
Sonos är idag ett system där all funktionalitet är inbyggd i högtalarna. Det krävs inte ngn annan enhet.
Du använder din smartphone, padda eller dator för att styra systemet.
Du kan lyssna på spotify, radio (Web) samt även spela upp musik från din dator eller om du har en NAS så kan den få access till musikfilerna där.
Du kan välja att spela spotify i ett rum, radio i ett annat och Streama från NAS i ett tredje. Eller köra samma i alla rum.
På Spotify kan du dessutom välja olika spellistor i olika rum, på samma konto.
Volym justeras individuellt i appen, eller på enheten om det är enklast.
Installation görs på 1 minut och ljudet är riktigt bra.
Varje enhet kostar förståss en slant men man måste inte köpa allt samtidigt. Man kan fylla på allt eftersom pengarna finns.
Du använder din smartphone, padda eller dator för att styra systemet.
Du kan lyssna på spotify, radio (Web) samt även spela upp musik från din dator eller om du har en NAS så kan den få access till musikfilerna där.
Du kan välja att spela spotify i ett rum, radio i ett annat och Streama från NAS i ett tredje. Eller köra samma i alla rum.
På Spotify kan du dessutom välja olika spellistor i olika rum, på samma konto.
Volym justeras individuellt i appen, eller på enheten om det är enklast.
Installation görs på 1 minut och ljudet är riktigt bra.
Varje enhet kostar förståss en slant men man måste inte köpa allt samtidigt. Man kan fylla på allt eftersom pengarna finns.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Eller varför inte OD-11 Cloud. Kan inte annat än låta förträffligt.

Dock en aning dyr...obs att priser gäller per kanal...

Dock en aning dyr...obs att priser gäller per kanal...
Självbyggare
· Stockholm
· 10 262 inlägg
Enda som jag konstaterat är kass med Sonos är att du måste ha centern och den trådkopplad mot Tv för att kunna köra det som 5.1 system. Blir Samsungs multiroom för mig när jag byter TV.
En annan dum grej med Sonos är väl att man inte kan söka låtar i Spotify-appen? Jag har då inte lyckats spela annat än spellistor jag skapat/lagt till via dator eller telefon.
I övrigt röstar jag också för Sonos!
I övrigt röstar jag också för Sonos!