D
V Verktygsboden skrev:
Har glömt att skriva fortsättningen på detta. Men i oktober 2024 fick jag rätt på alla punkter hos Länsstyrelsen. Kommunen avslutade ärendet utan åtgärd. Jag krävde att de skulle radera i sina kartor ytan med sammanhållen bebyggelse som de hade lagt dit. De gjorde det, och jag har fått bekräftelse på att det är borttaget.
Fick du också rätt att det inte var en nybyggnation? Speca gärna punkterna!

V Verktygsboden skrev:
Har glömt att skriva fortsättningen på detta. Men i oktober 2024 fick jag rätt på alla punkter hos Länsstyrelsen. Kommunen avslutade ärendet utan åtgärd. Jag krävde att de skulle radera i sina kartor ytan med sammanhållen bebyggelse som de hade lagt dit. De gjorde det, och jag har fått bekräftelse på att det är borttaget.
Underbart. Grattis!

Sjukt att det i princip tog 13 år för kommunen att hantera ärendet…..

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Claes Sörmland
V Verktygsboden skrev:
Grattis! Och från 1 december 2025 är den märkliga "sammanhållen bebyggelse" borttagen från PBL så detta elände kan inte utspela sig idag. Tänk vad lite liberaliseringar kan hjälpa och vad en massa snåriga regler ställer till det!

• Gilla
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.