Johan1975z skrev:
Vi har flest dödsskjutningar i Europa. Vårt feministiska sosseparti har verkligen lyckats.

[länk]
De som skjuter är varken feminister eller sossar i någon större utsträckning.
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
P
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
De som skjuter är varken feminister eller sossar i någon större utsträckning.
men ett resultat av feminismen och sossarna
 
Johan1975z skrev:
men ett resultat av feminismen och sossarna
Och Reinfeldt, men Nya M är ju tyvärr vänster
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
Jag skickade ju med en länk i mitt inlägg till BRA.
Ja. Och ingenstans i den kan jag se att vi har flest dödsskjutningar i Europa?
 
Johan1975z skrev:
men ett resultat av feminismen och sossarna
Såg att MED redan lagt upp det :)
Poliser som skriver anteckningar nära en person som hålls fast av civilklädd polis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gillar MED men känns som lite bortkastad röst att rösta på dem ännu
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej. Verkligen inte. Jag tittar inte ens på kön när jag hyr in frilansera osv. Tittar på meriter
Jag tror att du missförstod. En värdering innan man köper något bör man göra för att avgöra om priset motsvarar värdet.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Gillar MED men känns som lite bortkastad röst att rösta på dem ännu
Du kanske ska vänta tills de lärt sig läsa och skriva svenska i alla fall... ;)
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tänker mer på att sossarna tog makten.
85 år sen. Inte hundra. Sen förlorade de makten 1976. De fyrtio åren mellan 136 och 1976 var dessutom avbrutna av två koalitionsregeringar med bondeförbundet och samlingsregeringen under andra världskriget. Efter 1976 har det varit blandat regeringsinnehav, inte bara sosseregeringar. På 1990- och 2000-talen hade Sverige två socialdemokratiska regeringar som budgetsamarbetade med andra partier. Därefter två regeringar där socialdemokraterna var/är en koalitionspartner.

Visst har socialdemokraterna haft stort inflytande i Sverige de senaste 85 åren men så värst mycket socialistiskt politik har de inte bedrivit. Högskattepolitik och en utbyggd välfärdsstat, visst, men inte så mycket om att avskaffa privat ägande av produktionsmedlen. Det närmaste de kom var Meidnerfonderna om vilka Kjell-Olof Feldt skaldade
Kjell-Olof Feldt skrev:
Löntagarfonder är ett jävla skit
Men nu har vi baxat dem ända hit
Jag kan inte komma på så värst mycket som sossarna har gjort som var kvinnofientligt. De har fört en fientlig politik mot både kvinnor och män.

Att det råder strukturell diskriminering mot kvinnor i Sverige har subtilare förklaringar än den politik som ett visst parti har drivit.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men då tar du inte hänsyn till att kvinnor helt fritt väljer yrken som är lägre betalda. Om du läser hela rapporter ser du det landara på 4.2% om man gör det. Känns som vi går runt i cirklar.
Medlingsinstitutet förklarar att det finns faktorer de vill korrigera för, och väljer de faktorer som förklaras av samhällsstrukturer. Då får de förstås ett "bättre" resultat.
 
Redigerat:
P
Johan1975z skrev:
men ett resultat av feminismen och sossarna
Det finns många systemfel i Sverige som har bidragit till ghettofieringen av vissa förorter, men feminism är knappast ett av dem.

Det är knappast heller feminismens fel att män äger mer mark än kvinnor i Sverige.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
85 år sen. Inte hundra. Sen förlorade de makten 1976. De fyrtio åren mellan 136 och 1976 var dessutom avbrutna av två koalitionsregeringar med bondeförbundet och samlingsregeringen under andra världskriget. Efter 1976 har det varit blandat regeringsinnehav, inte bara sosseregeringar. På 1990- och 2000-talen hade Sverige två socialdemokratiska regeringar som budgetsamarbetade med andra partier. Därefter två regeringar där socialdemokraterna var/är en koalitionspartner.

Visst har socialdemokraterna haft stort inflytande i Sverige de senaste 85 åren men så värst mycket socialistiskt politik har de inte bedrivit. Högskattepolitik och en utbyggd välfärdsstat, visst, men inte så mycket om att avskaffa privat ägande av produktionsmedlen. Det närmaste de kom var Meidnerfonderna om vilka Kjell-Olof Feldt skaldade

Jag kan inte komma på så värst mycket som sossarna har gjort som var kvinnofientligt. De har fört en fientlig politik mot både kvinnor och män.

Att det råder strukturell diskriminering mot kvinnor i Sverige har subtilare förklaringar än den politik som ett visst parti har drivit.
De har haft stort inflytande sedan 1921 även om de fick chansen att bilda regering först 1932. 2021-1932 är dessutom 89 år inte 85. Men spelar mindre roll. De har ändå haft makten med väldigt lite uppehåll.

Löntagarfonderna var ju ren kommunistisk socialism det håller jag med om att de inte sysslar med så ofta. Men skatterna har ställt till mycket skada i detta landet. Tänk vad landets entreprenörer lyckats med TROTS socialdemokrati. Tänk vad de kunnat gjort utan den. Storverk.

Jag är impad av min far som lyckades driva bolag under de mörka åren på 70 och 80-talet.

Mina föräldrar drack champagne när nyheten om palme kom, dagen efter på dagis satt fröknarna och grät. Vad olika det kan vara :P
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Du kanske ska vänta tills de lärt sig läsa och skriva svenska i alla fall... ;)
Men man kan iaf bidra till inlägget

Skärmdump av en diskussionstråd i ett forum där användare debatterar politiska ämnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P pmd skrev:
Nu blir jag lite anekdotisk, men det är svårt att låta bli. :)

Jag trivs i allmänhet bättre med kvinnor än med män. Jag är man så det kanske är en anledning.
I en grupp där det finns minst en kvinna är stämningen i allmänhet trevligare eftersom kvinnor i allmänhet är trevligare än män. I en grupp med bara män är stämningen otrevligare och grabbig. En grabbig stämning är trist. Misogyna skämt förekommer, ofta antagligen utan att den som drar skämtet förstår det. I en grupp med bara kvinnor plus mig är stämningen som trevligast. Hur stämningen är i en grupp med enbart kvinnor kan jag av naturliga skäl inte veta.

Ju bättre jag trivs desto trevligare blir jag mot mina medarbetare, och desto bättre jobb gör jag.

PS. Man kan fundera på varför det är män i den här tråden som vägrar att erkänna att det finns strukturell diskriminering, medan alla kvinnor har förstått det. Men kvinnorna är väl bara sura och gnälliga över att de har valt låglönejobb, förstås.
DS.
Några exempel:
-Då jag var arbetsledare på ett bygge med 12 man och en kvinna började arbeta där då blev det samma ökning i arbetseffektiviteten som om vi hade fått två eller rentav tre man till. Karlarna käftades mindre med varandra och betedde sig mer civiliserat mot varandra och arbetade effektivare.
-Samma sak upplevde jag då vi fick in kvinnor i hembygdsföreningen. Diskussionerna blev mer sakliga och samarbetet blev bättre och misstagen färre och hela styrelsearbetet effektivare.
-Samma sak upplevde en kvinnlig kamrat då en karl började arbeta på en avdelning på sjukhuset där det förr hade varit bara kvinnor. Mindre kackel och mindre baktalande och bättre sämja och effektivare arbete.
Jag har sett fler exempel men de här tre är lättast att förklara för utomstående och gav tydligt mätbar förändring som de flesta inblandade märkte.

Min slutsats:
Det tycks vara så att män och kvinnor kompletterar varandra. Vi människor verkar vara så konstruerade att vi får mest uträttat och gör förnuftigast beslut och käftas minst när vi arbetar i grupper där personer av båda könen ingår och där jämställdhet mellan könen råder.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mina föräldrar drack champagne när nyheten om palme kom, dagen efter på dagis satt fröknarna och grät. Vad olika det kan vara :p
Vilka vidriga människor dina föräldrar var! Jag var också politisk motståndare mot Olof Palme men jag skulle aldrig i min vildaste fantasi komma på att skåla i champagne för att han eller någon annan hade blivit mördad.

Tillägg: fast din formulering kan förstås tolkas som att de redan hade börjat dricka champagne när de fick nyheten. Om de då slutade dricka och skänkte en tanke åt Palmes familj så var de nog goda människor ändå.
 
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vilka vidriga människor dina föräldrar var! Jag var också politisk motståndare mot Olof Palme men jag skulle aldrig i min vildaste fantasi komma på att skåla i champagne för att han eller någon annan hade blivit mördad.

Tillägg: fast din formulering kan förstås tolkas som att de redan hade börjat dricka champagne när de fick nyheten. Om de då slutade dricka och skänkte en tanke åt Palmes familj så var de nog goda människor ändå.
De skålade nog mer i att hans förtryck var över än att han blev mördar skulle jag tippa. Men jag mins att grannarna gick ut på gatorna och kramades och att det var feststämning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.