41 765 läst ·
779 svar
42k läst
779 svar
Män äger mer mark än kvinnor
Du påstår att det underlag jag lade fram inte tar hänsyn till grupper medan jag menar på att man gjort det och fortfarande ser skillnader genomgående. "Fakta" i statistik finns ju dessutom att välja på hejvilt, jag har inte gått igenom den fakta du presenterar i skärmklippet där och kan inte dementera eller bekräfta.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Jämställdhet åt ena hållet finns ju egentligen inte, då är det inte jämställt.Nyfniken skrev:
Jag tycker inte det, men jag gillar att säga så ibland eftersom män tenderar att tycka att det är helt galet om det ska slå över så att kvinnor får de förmåner män har idag ochmän får samma sits som kvinnor, då helt plötsligt reagerar man på hur orättvist det vore. Man kan gå med på att det ska vara lika, men inte mer, samtidigt som man ofta precis innan suttit och hävdat att det inte finns strukturella problem och slutsatserna att det skulle bero på vilket kön man har inte går att dra.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Lite kul det här med gamla sossar som inte kan acceptera modern forskning på genetik pga att det skulle betyda att vi människor inte föds med samma förutsättningar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
50/50 kommer vi aldrig uppnå så därför köper jag någon procents avvikelse åt ena eller andra hållet spelar ingen roll vilkenSarB skrev:
Jämställdhet åt ena hållet finns ju egentligen inte, då är det inte jämställt.
Jag tycker inte det, men jag gillar att säga så ibland eftersom män tenderar att tycka att det är helt galet om det ska slå över så att kvinnor får de förmåner män har idag ochmän får samma sits som kvinnor, då helt plötsligt reagerar man på hur orättvist det vore. Man kan gå med på att det ska vara lika, men inte mer, samtidigt som man ofta precis innan suttit och hävdat att det inte finns strukturella problem och slutsatserna att det skulle bero på vilket kön man har inte går att dra.
Är det mig du kallar gammal sosse nu? Intressant och extremt felaktig slutsats isf.AndersMalmgren skrev:
Människor föds ju inte med samma förutsättningar dock. Ett barn uppfött på gatan har inte samma förutsättningar som en unge uppväxt på stureplan.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Tenderar män verkligen att tycka så? Det låter som en rätt grov generalisering?SarB skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 209 inlägg
Nu pekade du ju ganska yvigt på en grynig screenshot från en wikipediasida om en teori som i vart fall härifrån min soffa inte verkar visa på några tydliga skillnader mellan kvinnor och män.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Jasså såvitt jag vet har den stöd av forskningen. Men det är klart som ingenjör tycker man ju psykologi är lite flummigtNötegårdsgubben skrev: