333 216 läst ·
103 svar
333k läst
103 svar
Måla våtrumsmatta
Duschar ni där oxå? Och hur ser det ut idag? Vad tvättade ni med innan?H Hamburgare2021 skrev:Hej!
Jag målade nyligen om vår badrumsmatta och vi är jätte nöjda!
Precis som för dig blev det klibbigt i början. Detta även efter att vi låtit det härda i 11 dagar! Vi använde Beckers våtrumstäck.
Fick tips om att köpa golvfärg och måla över på nytt. Målade då över med 2 nya lager och hittills 1 månad+ in så ser det jätte bra ut och det klibbar ej. Bifogar bild på golvfärgen.
Lycka till!
Peter2400 skrev:
är det inte svårt att få exakt mått härdade i färgen. Man kan ju inte blanda allt på en gång…det är ju stor mängd…jag har ett golv på 3 kvm. kan man blanda utan visp? Den måste ju målas med på 45 min åtminstone.useless skrev:
hur gjorde du med underarbetet? t röd? Sköljning efteråt eller?
Inte svårt att få till rätt blandning.Catharina Åberg skrev:
Det står blandningsförhållanden i vikt, så det är bara att använda en hushållsvåg.
Blandade för hand med en träpinne, färgen och härdaren har olika kulörer så det är lätt att se när man blandat färdigt.
Tvättade bara av med t-röd på en trasa.
Målade bara ett lager. Hade tänkt ta ett lager till men det behövs faktiskt inte.
Bättre att ta det om några år om något ställe blivit slitet.
grundade du innan du målade? Var det i badrummet där man duscharPeter2400 skrev:
Inte svårt att få till rätt blandning.
Det står blandningsförhållanden i vikt, så det är bara att använda en hushållsvåg.
Blandade för hand med en träpinne, färgen och härdaren har olika kulörer så det är lätt att se när man blandat färdigt.
Tvättade bara av med t-röd på en trasa.
Målade bara ett lager. Hade tänkt ta ett lager till men det behövs faktiskt inte.
Bättre att ta det om några år om något ställe blivit slitet.
Redigerat:
jag kollar på den här färgen nu…kan det vara ngt? Vill har bra tätskick undrar om denna håller, det står att den kan användas i bassänger, kanske för blank oxå…vet intePeter2400 skrev:
den finns i en lj grå nyans med ngt blått i
Hej hur är ert golv idag, duschar ni direkt på det?H Hamburgare2021 skrev:Hej!
Jag målade nyligen om vår badrumsmatta och vi är jätte nöjda!
Precis som för dig blev det klibbigt i början. Detta även efter att vi låtit det härda i 11 dagar! Vi använde Beckers våtrumstäck.
Fick tips om att köpa golvfärg och måla över på nytt. Målade då över med 2 nya lager och hittills 1 månad+ in så ser det jätte bra ut och det klibbar ej. Bifogar bild på golvfärgen.
Lycka till!