333 264 läst ·
103 svar
333k läst
103 svar
Måla våtrumsmatta
Är ganska övertygad om att det behöver vara en 2k färg för att det ska fungera.R Rolle85 skrev:
Men det verkar färghandlare knappt veta vad det är.
Vi tvättade av plastmattan med t-röd, därefter slipade vi lite lätt med en slipsvamp.
Målade sedan med biltemas 2k golvfärg.
Den härdar ganska långsamt, efter ett dygn var den fortfarande lite klibbig. Men det gick att gå på den. Härdade sedan linjärt och blev hårdare för varje dag, efter en vecka var färgen stenhård.
Känns betydligt tåligare än själva plastmattan.
Har bara målat ett lager än så länge, täcker väldigt bra. Men lägger kanske på ett lager till när jag blir sugen.
Det gick åt 120gr/kvm och badrummet är bara 4kvm stort.
Så hinken på 4kg räcker till 8 lager.
https://www.biltema.se/bygg/farg/inomhusfarg/golvfarg-2000039924
Frågan är om det är kört för mig som målat med annan färg isfPeter2400 skrev:
Är ganska övertygad om att det behöver vara en 2k färg för att det ska fungera.
Men det verkar färghandlare knappt veta vad det är.
Vi tvättade av plastmattan med t-röd, därefter slipade vi lite lätt med en slipsvamp.
Målade sedan med biltemas 2k golvfärg.
Den härdar ganska långsamt, efter ett dygn var den fortfarande lite klibbig. Men det gick att gå på den. Härdade sedan linjärt och blev hårdare för varje dag, efter en vecka var färgen stenhård.
Känns betydligt tåligare än själva plastmattan.
Har bara målat ett lager än så länge, täcker väldigt bra. Men lägger kanske på ett lager till när jag blir sugen.
Det gick åt 120gr/kvm och badrummet är bara 4kvm stort.
Så hinken på 4kg räcker till 8 lager.
[länk]
Hej!
Jag målade nyligen om vår badrumsmatta och vi är jätte nöjda!
Precis som för dig blev det klibbigt i början. Detta även efter att vi låtit det härda i 11 dagar! Vi använde Beckers våtrumstäck.
Fick tips om att köpa golvfärg och måla över på nytt. Målade då över med 2 nya lager och hittills 1 månad+ in så ser det jätte bra ut och det klibbar ej. Bifogar bild på golvfärgen.
Lycka till!
Jag målade nyligen om vår badrumsmatta och vi är jätte nöjda!
Precis som för dig blev det klibbigt i början. Detta även efter att vi låtit det härda i 11 dagar! Vi använde Beckers våtrumstäck.
Fick tips om att köpa golvfärg och måla över på nytt. Målade då över med 2 nya lager och hittills 1 månad+ in så ser det jätte bra ut och det klibbar ej. Bifogar bild på golvfärgen.
Lycka till!
skulle man måla med en vanlig våtrums färg?! Eller finns speciell färg som man ska hitta!F f91jsw skrev: