52 343 läst ·
565 svar
52k läst
565 svar
Mäklare får erinran efter att ha flirtat med köpare
Tacksam? Vilken värld lever du....måste det vara så svart eller vitt.Jetkokos skrev:
Ett snällt insmickrande sms, inget kladd eller överdrivet... mäklaren har inte gjort något fel alls.
Men jag skulle akta mig för att ha ens en affärsrelation med anmälaren. DET skulle kännas obehagligt, veta om hon anmäler mig nästa gång av nån konstig anledning.
Att hon inte hade styrka nog att klara av att tacka nej till det där...
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 535 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 535 inlägg
Du målar in dig i ett hörn nulinneac skrev:
Fallet vi diskuterar handlar om en mans invit till en kvinna, när det gäller just raggande/flirtande från män till kvinnor så tror jag nog att vi kan vara rätt överens om att det till störst del är män som har/har haft behov av att lära sig respektera gränser, därav min parentes. Att du ser det som extremism får stå för dig och din världsbild. #inte alla män![]()
#GeneraliseraÄrAldrigOK
#HashtagGerMerLikes
tror du missar poängen helt, det hade aldrig blivit en anmälan....Jetkokos skrev:
Redigerat:
Det är helt korrekt att han inte gjort något fel i lagens ögon. Däremot har han gjort fel i mäklarinspektionen ögon, enligt den har mäklaren agerat fel. Inom vissa yrken finns regler för uppträdande som måste följas.L larka742 skrev:Tacksam? Vilken värld lever du....måste det vara så svart eller vitt.
Ett snällt insmickrande sms, inget kladd eller överdrivet... mäklaren har inte gjort något fel alls.
Men jag skulle akta mig för att ha ens en affärsrelation med anmälaren. DET skulle kännas obehagligt, veta om hon anmäler mig nästa gång av nån konstig anledning.
Att hon inte hade styrka nog att klara av att tacka nej till det där...
Det här är inget (med rätta) som kommer dras inför domstol. Ingen polisanmälan, ingen prick i straffregistret.
Spännande att det skiljer sig så hur vi uppfattar det hela.
Nu svävar det i väg väldigt. Jag förstår inte riktigt hur du kommer fram till det här inlägget, hade varit intressant att följa tankekjedjan som ledde dit.S SueCia skrev:
Antar att du upplever att det går att jämföra folkgrupper/religösa grupper med "gruppen" män. Där får vi nog vara överens om att inte vara överens.
#ärdetnånsommålarärdetdu
Jag känner en mäklarinna, eller om det heter mäklerska, som gärna skulle få ragga upp mig. En riktig liten läckerbit. Man kanske skulle gå på någon visning och anmäla mitt intresse. Några andra anmälningar är dock inte aktuelltAndersMalmgren skrev:
Redigerat:
Nej för f-n undvik hennes register då är det kört! Risken är också att hon säljer på dig ett hus när du tror hon är intresserad.Keiller skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 351 inlägg
Det finns nog mer snygga mäklare än fula skulle jag säga. Iaf här i stockholmKeiller skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 535 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 535 inlägg
Nej du och de som delar din ideologi brukar välja att dela in folk i grupper, förstår att du inte är överens med någon som väljer att endast se individer då.linneac skrev:
Nu svävar det i väg väldigt. Jag förstår inte riktigt hur du kommer fram till det här inlägget, hade varit intressant att följa tankekjedjan som ledde dit.
Antar att du upplever att det går att jämföra folkgrupper/religösa grupper med "gruppen" män. Där får vi nog vara överens om att inte vara överens.
#ärdetnånsommålarärdetdu
#VågaStåEmotSkadligaGeneraliseringar
#DetÄrBaraDuSomPratarOmIdeologierS SueCia skrev:
#VågaStåEmotAnvändningenAvHashtagsÖverallt
#MinaHashtagsÄrMinsannLängreÄnDinaHashtags
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 535 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 535 inlägg
Att generalisera genom att säga t.ex "Kvinnor behöver lära sig det här" "Kvinnor behöver göra såhär" "Män behöver bli mer såhär" osv. osv. Det är grovt generaliserande speciellt på sättet Linneac gör.Jetkokos skrev:
#HashtagsÄrDetLöjligasteSomNågonsinHittatTillInternetMenLinneacVerkarÄlskaDemDåDeGerHenneBilligaLikes
#OrkaBrySigOmLikes
#HeltGaletHurLångtDenHärTrådenSpåratUrUtanAttNågonRensatDen
#Förvånad
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
Grovt generaliserande. Ungefär som de här inläggen:S SueCia skrev:
Det gillade du i stället för att anmärka på fördomsfullt och generaliserande.AndersMalmgren skrev:
Så du kan du med.S SueCia skrev:
Nu vet inte jag vilken ideologi du pratar om, jag tillhör varken ett politiskt parti eller någon annan typ av ideologisk grupp.S SueCia skrev:
Jag tror att du behöver sluta med att dela in människor i grupper utifrån vad de skriver på ett forum, kanske också sluta att generalisera så mycket om andra.
Det blir liksom lite svårt att samtala och diskutera när du hittar på, tolkar in och blottar dina fördomar så mycket.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 535 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 535 inlägg
#GeneralenHarTalatlinneac skrev:
Nu vet inte jag vilken ideologi du pratar om, jag tillhör varken ett politiskt parti eller någon annan typ av ideologisk grupp.
Jag tror att du behöver sluta med att dela in människor i grupper utifrån vad de skriver på ett forum, kanske också sluta att generalisera så mycket om andra.
Det blir liksom lite svårt att samtala och diskutera när du hittar på, tolkar in och blottar dina fördomar så mycket.