Jetkokos Jetkokos skrev:
Så hon ska vara tacksam att han valde att smsa henne istället för att gå all-in och förfölja henne? Eller, jag vet inte, vad sägs om alternativ 3 — han tar inte kontakt med henne alls? Det är ingen rättighet att ragga på allt som kommer i ens väg.
Tacksam? Vilken värld lever du....måste det vara så svart eller vitt.

Ett snällt insmickrande sms, inget kladd eller överdrivet... mäklaren har inte gjort något fel alls.
Men jag skulle akta mig för att ha ens en affärsrelation med anmälaren. DET skulle kännas obehagligt, veta om hon anmäler mig nästa gång av nån konstig anledning.

Att hon inte hade styrka nog att klara av att tacka nej till det där...

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
S
linneac linneac skrev:
Fallet vi diskuterar handlar om en mans invit till en kvinna, när det gäller just raggande/flirtande från män till kvinnor så tror jag nog att vi kan vara rätt överens om att det till störst del är män som har/har haft behov av att lära sig respektera gränser, därav min parentes. Att du ser det som extremism får stå för dig och din världsbild. #inte alla män :)
Du målar in dig i ett hörn nu :) du generaliserar på ett sätt du ALDRIG skulle våga generalisera på om det istället gällde religiös övertygelse eller ras.

#GeneraliseraÄrAldrigOK
#HashtagGerMerLikes

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Jetkokos Jetkokos skrev:
Jodå, det hade funnits ett antal användare från denna tråd som hade diskuterat hur ”sånt händer inte bara kvinnor”, eller kallat den manliga anmälaren för fjolla som valde att inte vara tacksam och ta komplimangen.
tror du missar poängen helt, det hade aldrig blivit en anmälan....

Redigerat:
Karlia
L larka742 skrev:
Tacksam? Vilken värld lever du....måste det vara så svart eller vitt.

Ett snällt insmickrande sms, inget kladd eller överdrivet... mäklaren har inte gjort något fel alls.
Men jag skulle akta mig för att ha ens en affärsrelation med anmälaren. DET skulle kännas obehagligt, veta om hon anmäler mig nästa gång av nån konstig anledning.

Att hon inte hade styrka nog att klara av att tacka nej till det där...
Det är helt korrekt att han inte gjort något fel i lagens ögon. Däremot har han gjort fel i mäklarinspektionen ögon, enligt den har mäklaren agerat fel. Inom vissa yrken finns regler för uppträdande som måste följas.

Det här är inget (med rätta) som kommer dras inför domstol. Ingen polisanmälan, ingen prick i straffregistret.

Spännande att det skiljer sig så hur vi uppfattar det hela.

• Gilla
Elektra och 2 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Du målar in dig i ett hörn nu :) du generaliserar på ett sätt du ALDRIG skulle våga generalisera på om det istället gällde religiös övertygelse eller ras.

#GeneraliseraÄrAldrigOK
#HashtagGerMerLikes
Nu svävar det i väg väldigt. Jag förstår inte riktigt hur du kommer fram till det här inlägget, hade varit intressant att följa tankekjedjan som ledde dit.
Antar att du upplever att det går att jämföra folkgrupper/religösa grupper med "gruppen" män. Där får vi nog vara överens om att inte vara överens.
#ärdetnånsommålarärdetdu

• Gilla
Elektra
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Synd det inte var en kvinna som var mäklaren då hade vi haft en helt annan diskussion. Antagligen ingen alls
Jag känner en mäklarinna, eller om det heter mäklerska, som gärna skulle få ragga upp mig. En riktig liten läckerbit. Man kanske skulle gå på någon visning och anmäla mitt intresse. Några andra anmälningar är dock inte aktuellt :D

Redigerat:
Keiller Keiller skrev:
Jag känner en mäklarinna, eller om det heter mäklerska, som gärna skulle få ragga upp mig. En riktig liten läckerbit. Man kanske skulle gå på någon visning och anmäla mitt intresse. Några andra anmälningar är dock inte aktuellt :D
Nej för f-n undvik hennes register då är det kört! Risken är också att hon säljer på dig ett hus när du tror hon är intresserad.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P Pin skrev:
Nej för f-n undvik hennes register då är det kört! Risken är också att hon säljer på dig ett hus när du tror hon är intresserad.
Jag får väl låta mig raggas upp av nån banktjänstekvinna så jag kan få bolån till det nya huset :D

• Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Det finns nog mer snygga mäklare än fula skulle jag säga. Iaf här i stockholm

S
linneac linneac skrev:
Nu svävar det i väg väldigt. Jag förstår inte riktigt hur du kommer fram till det här inlägget, hade varit intressant att följa tankekjedjan som ledde dit.
Antar att du upplever att det går att jämföra folkgrupper/religösa grupper med "gruppen" män. Där får vi nog vara överens om att inte vara överens.
#ärdetnånsommålarärdetdu
Nej du och de som delar din ideologi brukar välja att dela in folk i grupper, förstår att du inte är överens med någon som väljer att endast se individer då.
#VågaStåEmotSkadligaGeneraliseringar

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Nej du och de som delar din ideologi brukar välja att dela in folk i grupper, förstår att du inte är överens med någon som väljer att endast se individer då.
#DetÄrBaraDuSomPratarOmIdeologier
#VågaStåEmotAnvändningenAvHashtagsÖverallt
#MinaHashtagsÄrMinsannLängreÄnDinaHashtags

• Haha
  • Gilla
Elektra och 3 till
  • Laddar…
S
Jetkokos Jetkokos skrev:
#DetÄrBaraDuSomPratarOmIdeologier
#VågaStåEmotAnvändningenAvHashtagsÖverallt
#MinaHashtagsÄrMinsannLängreÄnDinaHashtags
Att generalisera genom att säga t.ex "Kvinnor behöver lära sig det här" "Kvinnor behöver göra såhär" "Män behöver bli mer såhär" osv. osv. Det är grovt generaliserande speciellt på sättet Linneac gör.

#HashtagsÄrDetLöjligasteSomNågonsinHittatTillInternetMenLinneacVerkarÄlskaDemDåDeGerHenneBilligaLikes
#OrkaBrySigOmLikes
#HeltGaletHurLångtDenHärTrådenSpåratUrUtanAttNågonRensatDen
#Förvånad

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
S SueCia skrev:
Att generalisera genom att säga t.ex "Kvinnor behöver lära sig det här" "Kvinnor behöver göra såhär" "Män behöver bli mer såhär" osv. osv. Det är grovt generaliserande speciellt på sättet Linneac gör.
Grovt generaliserande. Ungefär som de här inläggen:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bögar är extremt kräsna, jag tar det som en kopplimang när jag blir raggad på av en man
Det gillade du i stället för att anmärka på fördomsfullt och generaliserande.
S SueCia skrev:
Baserat på hur du uttrycker dig så får man väl anta att du kanske klassar dig som feminist. Då ingår offerkoftan helt gratis :)
Så du kan du med.

• Gilla
Elektra och 4 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Nu vet inte jag vilken ideologi du pratar om, jag tillhör varken ett politiskt parti eller någon annan typ av ideologisk grupp.
Jag tror att du behöver sluta med att dela in människor i grupper utifrån vad de skriver på ett forum, kanske också sluta att generalisera så mycket om andra.
Det blir liksom lite svårt att samtala och diskutera när du hittar på, tolkar in och blottar dina fördomar så mycket.

• Gilla
  • Haha
Elektra och 3 till
  • Laddar…
S
linneac linneac skrev:
Nu vet inte jag vilken ideologi du pratar om, jag tillhör varken ett politiskt parti eller någon annan typ av ideologisk grupp.
Jag tror att du behöver sluta med att dela in människor i grupper utifrån vad de skriver på ett forum, kanske också sluta att generalisera så mycket om andra.
Det blir liksom lite svårt att samtala och diskutera när du hittar på, tolkar in och blottar dina fördomar så mycket.
#GeneralenHarTalat

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.