Gimp Gimp skrev:
För under 1000:- är det kanske värt att chansa, har nog drygt 25st Makita LXT maskiner och dom äldsta är typ 15år, har inte registrerat någon av dom och ingen har gått sönder, eller jo, vinkelslipen har nött ner kolen så dom behöver bytas efter 8 år med ganska hårt liv.
Beställde en DBO180z från Amazon nyss, får se om den är något att ha.
någon större chansning torde det inte vara på denna lågt belastade maskin, och amazons returpolicy är generös. inkluderar även andra säljare under deras paraply.

• Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
Någon som känner till något vettigt ställe att beställa reservdelar till Makita från?
I detta fall söker jag "Matningsplattan" (652023709) till Kompostkvarn UD2500.
Kostar 299kr + Frakt 149 kr hos Verktygsvaruhuset, men verkar finnas för runt 100-150 kr ute i europa. Men inte hittat någon som skickar till Sverige...

Visst kanske inte enorm skillnad i peng, men av princip försöker man ju kika på billigare leverantörer...

Matningsplatta för Makita Kompostkvarn UD2500 i metall, med en axel på ena sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/Jocce

K
Jocce81 Jocce81 skrev:
Någon som känner till något vettigt ställe att beställa reservdelar till Makita från?
Kostar 299kr + Frakt 149 kr hos Verktygsvaruhuset, men verkar finnas för runt 100-150 kr ute i europa. Men inte hittat någon som skickar till Sverige...

Visst kanske inte enorm skillnad i peng, men av princip försöker man ju kika på billigare leverantörer...

[bild]

/Jocce
Så du köpte kompostkvarnen ändå..? 😉

K kniv skrev:
Så du köpte kompostkvarnen ändå..? 😉
Hittade en beggad till mycket bra pris. Lite sliten i just denna del annars topp 👍🏼

/Jocce

Jocce81 Jocce81 skrev:

[bild]

/Jocce
Kolla med Mekina.

Har beställt reservdelar för Festool där tidigare med helt okej priser

https://mekina.se/sprangskisser.html
Bara att kolla på länken exakt vilket artikelnummer och skicka ett mail till dom

• Gilla
Jocce81
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:

[bild]

/Jocce
tyskland är fullt av leverantörer som skickar till sverige. men ska det löna sig känns det väl aktuellt att köpa något mer. det gäller väl även verktygsvaruhuset i örebro, mer eller mindre en concept store för makita?

• Gilla
Qjanto
  • Laddar…
Q
Jocce81 Jocce81 skrev:

[bild]

/Jocce
Har beställt ett par gånger från
https://www.verktygsvaruhuset.se/category/reservdelar-3

R rakt09 skrev:
någon större chansning torde det inte vara på denna lågt belastade maskin, och amazons returpolicy är generös. inkluderar även andra säljare under deras paraply.
Beställde den från amazon. 869 kr.

R rakt09 skrev:
tyskland är fullt av leverantörer som skickar till sverige. men ska det löna sig känns det väl aktuellt att köpa något mer. det gäller väl även verktygsvaruhuset i örebro, mer eller mindre en concept store för makita?
Någon länk till någon som skickar till Sverige och har reservdelar?

/Jocce

Q Qjanto skrev:
Har beställt ett par gånger från
[länk]
Läste du hela inlägget? 😉

/Jocce

Jocce81 Jocce81 skrev:
Någon länk till någon som skickar till Sverige och har reservdelar?

/Jocce
jag hade iofs gynnat vertygsvaruhuset. att de lagerhåller den där detaljen ärr värt en del? man kan komplettera orderrn med annat man kan behöva och det kanske är kampanj på.

i tyskland skulle jag föreslå söka på reservdelsnumret site:de. även där lär du göra en bättre affär om du passar på köpa annat.

• Gilla
Sandoriana och 1 till
  • Laddar…
Q
Jocce81 Jocce81 skrev:
Läste du hela inlägget? 😉

/Jocce
Jag skyller på att det var sent på natten 😂

• Haha
Jocce81
  • Laddar…
Är på jakt efter en cirkelsåg och fastnat lite för DHS680.
Passar den för enkelt hobbybruk? Eller ska man kika på nått annat?

M mattemaz skrev:
Är på jakt efter en cirkelsåg och fastnat lite för DHS680.
Passar den för enkelt hobbybruk? Eller ska man kika på nått annat?
Kör bara kör. En riktigt bra cirkel i mina ögon .. har två 😳

• Gilla
Lintto1
  • Laddar…
K
680 funkar fint för det. Den har klingan till vänster. 660 har klingan till höger. Vad som föredras är som baken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.