V Ville_Vessla skrev:
Går du alltså omkring och är noggrann med vad du köper, tar smakprov och diskuterar med handlaren. Själv är mat nåt man helst skulle slippa och är bara bukfylla, vi har annat för oss. Vi kanske borde flytta till innerstan och ta del av livets goda. Personligen tycker nog jag det ibland, varför har man en gård på vischan och håller på med all möjlig skit när man egentligen inte begöver det. Vi skulle nog ha råd med det också.
Mat och dryck är ju det bästa som finns :) vi ska flytta till hus snart, kommer sakna närheten till krogen

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mat och dryck är ju det bästa som finns :) vi ska flytta till hus snart, kommer sakna närheten till krogen
Lycka till, tror att du kommer att få ett minskat intresse för kulinariska utsvävningar framöver, kommer nog finnas annat att tänka på. Om inte annat blir det ju billigare när du går på konsum och köper storpack av det som är på extrapris denna vecka.

V Ville_Vessla skrev:
Lycka till, tror att du kommer att få ett minskat intresse för kulinariska utsvävningar framöver, kommer nog finnas annat att tänka på. Om inte annat blir det ju billigare när du går på konsum och köper storpack av det som är på extrapris denna vecka.
Nej, tvärt om, taxi till stan är inte gratis

Gissar på att det blir Bromma, Danderyd eller Täby för dig? Kan slänga i nacka skurusundet bland gissningar också.

A Andy78 skrev:
Gissar på att det blir Bromma, Danderyd eller Täby för dig? Kan slänga i nacka skurusundet bland gissningar också.
Är uppväxt i just Bromma så man är ju lite sugen på flytta hem. Men tittar lite gamla Enskede också, har ju ingen koll på södeort så det lockar mindre, dock fina hus för bättre priser. Täby är för långt bort. Danderyd kan fungera om det är nära mörby centrum men finns inte så mycket äldre hus där (vill inte köpa yngre än 1930 helst).

Gav Älvsjö en chans också var där på visning men för lite villaområdekänsla.

Är uppväxt i just Bromma så man är ju lite sugen på flytta hem. Men tittar lite gamla Enskede också, har ju ingen koll på södeort så det lockar mindre, dock fina hus för bättre priser. Täby är för långt bort. Danderyd kan fungera om det är nära mörby centrum men finns inte så mycket äldre hus där (vill inte köpa yngre än 1930 helst).

Jaha, samma här fast i lägenhet.
Södra Ängby är fint dock får du punga ut med en del pengar och det är inte alltid det går att parkera på sin t
Gav Älvsjö en chans också var där på visning men för lite villaområdekänsla.[

Gav Älvsjö en chans också var där på visning men för lite villaområdekänsla.
Aha samma här, Abrahamsberg.

Södra ängby är lite för off, kollar primärt ålsten, höglandet och olovslund, kanske nockeby men då börjar det bli lite väl långt ut. Är själv uppväxt i ålsten och då är man i stan på 30 min, helt okej

Många hus har knappt så man kan parkera på tomten, jag är sådan som vill ha garage, olofslund är trevligt.

A Andy78 skrev:
Många hus har knappt så man kan parkera på tomten, jag är sådan som vill ha garage, olofslund är trevligt.
Kommer leasa på bolaget så den kan gott stå ute, men ja en uppfart på tomten är ju minimum. Måste ha två bilar också

Kommer leasa på bolaget så den kan gott stå ute, men ja en uppfart på tomten är ju minimum. Måste ha två bilar också
Garage har oftast fler syften än att parkera bilen, jag har en del hobbies och intressen därav viljan att ha Garage, bruksbilen får stå ute.

A Andy78 skrev:
Garage har oftast fler syften än att parkera bilen, jag har en del hobbies och intressen därav viljan att ha Garage, bruksbilen får stå ute.
En mancave är ju mandatory :D

Eller så bygger man så var sak har sin plats.

Bilen i garaget och hobbyn i något separat rum eller som jag, bygger en attefallare.

Btw vem fan dricker öl direkt ur flaskan?

A atomlab skrev:
Eller så bygger man så var sak har sin plats.

Bilen i garaget och hobbyn i något separat rum eller som jag, bygger en attefallare.

Btw vem fan dricker öl direkt ur flaskan?
En vindrickare? :crysmile:

De som vill hålla litet klass brukar dricka antingen tjeckiskt eller inhemskt kvalitetsöl ur flaska i stället för billigaste billiga ölet ur burk.......

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
De som vill hålla litet klass brukar dricka antingen tjeckiskt eller inhemskt kvalitetsöl ur flaska i stället för billigaste billiga ölet ur burk.......
Öl och klass?:crysmile:

Detta var en Melleruds pilsner, en sommaröl som går utmärkt dricka direkt ur flaskan

Edit: när vi ändå pratar dryck, köp denna, grym

Flaska Campo Del Maestro Verona på ett bord framför oskarp kontorsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Andreas_jti
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.