28 193 läst ·
296 svar
28k läst
296 svar
Majoritet i storstaden har inte råd med nyproducerad bostad
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 101 inlägg
Precis. Anlägg ett par ordentliga parker, bebygg resten och, framför allt, säg åt folk att ha riktiga hundar!
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Ja, markpriset är så högt att det krävs minst 20-våningshus för att få till så många lägenheter att sälja att det lönar sig att bygga. Så är det i alla attraktiva storstäder.AndersMalmgren skrev:
Skulle Stockholms stad plötsligt bli generös och sälja mark på Ladugårdsgärdet för 100 kr kvadratmetern eller så, så skulle man givetvis bryta mot lagen och snabbt bli anmäld för att slarva bort skattebetalarnas resurser - man hade ju kunnat få många tusen kronor per kvadratmeter.
Men bra tips annars, ostfrallor från Lidl på en blompinne i en kruka. Lär höja nåt ögonbryn om jag serverar det så om jag får gäster men det var nog nåt år sen sist men kan ju alltid hoppas.
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Haha, jag avskyr flintastek men en gång per år går jag med på det eftersom sambon älskar det ,tror tom det var från Willys när den intogs förra veckan, är du synsk eller. .(hon har annars fina egenskaper)
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Bara willyfolk som köper flintastekV Ville_Vessla skrev:
Inget fel på Willys, det är så extremt tråkigt därinne så det går fort att handla stapelvaror som är samma i alla affärer, inga frestelser eller charkdiskar som lockar. När vi har annat för oss iövrigt brukar vi gå dit.
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Det är också bra med innerstan/attraktiva områden, det är för dyrt för de där olika kedjorna att ha lokaler därV Ville_Vessla skrev:
Går du alltså omkring och är noggrann med vad du köper, tar smakprov och diskuterar med handlaren. Själv är mat nåt man helst skulle slippa och är bara bukfylla, vi har annat för oss. Vi kanske borde flytta till innerstan och ta del av livets goda. Personligen tycker nog jag det ibland, varför har man en gård på vischan och håller på med all möjlig skit när man egentligen inte begöver det. Vi skulle nog ha råd med det också.