28 379 läst ·
296 svar
28k läst
296 svar
Majoritet i storstaden har inte råd med nyproducerad bostad
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 865 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 865 inlägg
@AndersMalmgren Ser väldigt bra ut men nästan 300kr flaskan är tyvärr över min budget. Brukar maxa ut runt hälften och tycker de oftast är rätt bra, t ex gillar jag 7 deadly zins jag köpte igår, tillsammans med några andra för runt det prisläget (1000 stories bl a). Trots frekventa besök i Frankrike i min ungdom fattade jag tycke för främst shiraz/syrah från Australien och det har nog färgat min gom resten av livet. Provar bra italienska, franska, spanska och portugisiska rödviner till och från men återvänder alltid till USA, Australien och Sydafrika.
Ser du..... det är skillnad på klass och klass.AndersMalmgren skrev:
För somliga handlar klass om att det måste vara dyrt och vräkigt och ge statuspoäng som man kan vissa upp. I hopp om att kunna stärka det egna uppblåsta men bräckliga egot.
För en annan handlar det om att få ut mesta möjliga den lilla njutning man har utan att det behöver varken synas eller kosta någonting extra. Bara genom att prioritera och njuta av det lilla.
Till exempel grillfest med en enda Staropramen och två goda grillkorvar från Snellmans korvfabrik i solen på en sten på stranden....... i stället för 24 burkar Koff starköl och två paket lågpriskorv och ett smärtsamt uppvaknande i brännässlorna invid grannens dyngstack.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Tycker klass är fel ord när man pratar öl. Men okej.H heimlaga skrev:Ser du..... det är skillnad på klass och klass.
För somliga handlar klass om att det måste vara dyrt och vräkigt och ge statuspoäng som man kan vissa upp. I hopp om att kunna stärka det egna uppblåsta men bräckliga egot.
För en annan handlar det om att få ut mesta möjliga den lilla njutning man har utan att det behöver varken synas eller kosta någonting extra. Bara genom att prioritera och njuta av det lilla.
Till exempel grillfest med en enda Staropramen och två goda grillkorvar från Snellmans korvfabrik i solen på en sten på stranden....... i stället för 24 burkar Koff starköl och två paket lågpriskorv och ett smärtsamt uppvaknande i brännässlorna invid grannens dyngstack.
Men staropramen tycker jag är en rätt slätstruken öl om jag ska vara ärlig, det var finöl för 20 år sedan när mna var ungdom men nu finns det ju så sjukt mycket bra öl att välja på
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Italien har bra viner för under 200 men franska blir svårt.MultiMan skrev:
@AndersMalmgren Ser väldigt bra ut men nästan 300kr flaskan är tyvärr över min budget. Brukar maxa ut runt hälften och tycker de oftast är rätt bra, t ex gillar jag 7 deadly zins jag köpte igår, tillsammans med några andra för runt det prisläget (1000 stories bl a). Trots frekventa besök i Frankrike i min ungdom fattade jag tycke för främst shiraz/syrah från Australien och det har nog färgat min gom resten av livet. Provar bra italienska, franska, spanska och portugisiska rödviner till och från men återvänder alltid till USA, Australien och Sydafrika.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
När du skriver att södra ängby är lite off vad syftar du på då, vad är mer på i nockeby, ålsten etc?AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Nej primärt blir kommunalt, inte säkert mina kunder har parkeringsplats alltid. Blir ju lite dyrt ta taxi till stan också varje gång man äter ute det gör vi ju 3 till 4 gånger i veckan. De flesta objekt i södra och norra änbgy ligger ofta långt från kommunikation av någon anledning. Vill helt enkelt inte vara beroende av bil.A Andy78 skrev:
Denna verkar nice n, rätt nära olovslund Station, dock lite ung
https://www.booli.se/bostad/2219099
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Jag tycker det här är mer pang per krona, eller är det för lantligt?AndersMalmgren skrev:
Nej primärt blir kommunalt, inte säkert mina kunder har parkeringsplats alltid. Blir ju lite dyrt ta taxi till stan också varje gång man äter ute det gör vi ju 3 till 4 gånger i veckan. De flesta objekt i södra och norra änbgy ligger ofta långt från kommunikation av någon anledning. Vill helt enkelt inte vara beroende av bil.
Denna verkar nice n, rätt nära olovslund Station, dock lite ung
[länk]
https://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-bromma-stockholms-kommun-nasvagen-8-16828581
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg