16 781 läst ·
390 svar
17k läst
390 svar
Lyxhus i Skåne beslagtaget av polisen
Det har inte jag heller på rak arm, men om jag får något år eller två på mig att fundera så kommer jag kanske på något. 😉AndersPS skrev:
Vi har dock folk anställda i staten vars uppgifter det är att komma på bra lagar.
Sunt förnuft är ofta varken sunt eller förnuftigt. (Fritt efter François-Marie Arouet)Bönhas skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
👍Exakt. Det viktiga i detta fallet för husägaren är att visa att pengarna är lagliga. Dokumentation är kanske det bästa sättet. Men det finns andra sätt att visa det. Vittnesmål t.ex. men det jag tror många här menar när de menar att det skall finnas dokumentation är att det i princip faktiskt alltid gör det. Om de 8M är lagliga pengar verkar en majoritet anse att det finns dokumentation.P pmd skrev:
👍Exakt. Lagen kräver inte att det skall finnas dokumentation på förvärvet.P pmd skrev:
Å andra sidan har det ännu inte framkommit ett enda exempel på hur man skulle kunna komma över 8M lagligt utan att på något trovärdigt sätt styrka hur det gått till.
Nya lagar måste prövas en period innan man kan utvärdera. Visar det sig att de kan förbättras kan man göra det. Verkligheten förändras också och då kan man anpassa lagar till en ny verklighet.P pmd skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
Tja, det får du väl tycka.. Som tur är verkar ju en majoritet i riksdagen inte hålla med dig...P pmd skrev:
Finns ju ingen rimlighet i att låta såpass stora summor från brottslighet snurra runt i samhället.