16 774 läst ·
390 svar
17k läst
390 svar
Lyxhus i Skåne beslagtaget av polisen
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-ekobrott/brotten-vi-utreder/penningtvattsbrott/Alfredo skrev:
Penningtvättsbrott
Så köra över Öresundsbron 100 gånger med 10tkr i euro är lagligt men inte föra in 1mkr?AndersPS skrev:
Varför skulle det vara penningtvättsbrott att:Dan_Johansson skrev:
Får man inte som svensk exempelvis spela på lotto i Norge? Eller är det tur man inte får ha? 🤔AndersPS skrev:
Men skämtar du med mig nu? Problemet med den ordningen är att du inte har anmält det, vilket alltså är olagligt. Det spelar ingen roll att pengarna är legala, du måste ändå anmäla det.Alfredo skrev:
Jag är inte ute efter att argumentera detta i oändlighet, så jag släpper det, du får tro på vad som gör dig lycklig.
Det är väl ingen som säger att du inte får föra i pengar, det är ju bara något du hittar på. Anmäl det som du ska då kan du ha hur mycket tur som helst.Alfredo skrev:
Men varifrån får du att det inte anmäls på korrekt sätt vid införseln? Du skriver:AndersPS skrev:
Och verkar förutsätta att införseln görs utan korrekt anmälan. Jag förstår verkligen inte varför du gör det.AndersPS skrev:
Jo du har för mindre än en timma sedan skrivit exakt följande:AndersPS skrev:
AndersPS skrev:
Om jag tar din bilAlfredo skrev:
Kör till Stocholm och säljer den
Spenderar pengarna på mig själv
Lagligt eller olagligt?
Om jag tar din bil
Får din tillåtelse att sälja den och behålla pengarna
Kör till Stockholm och säljer den
Spenderar pengarna på min själv
Lagligt eller olagligt