Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Tycker att många är väl negativa gentemot TS (trådskaparen). TS är ny på forumet och ny som medlem och säkert också ny som husköpare. Tycker inte TS behöver fler negativa kommentarer, utan tips om hur TS går vidare. TS har säkerligen förstått att det är svårt att få ersättning från säljaren. Nu behöver vi istället ge TS tips på i vilken ordning och hur TS rättar till de fel som är.
TS hade säkert fått massor med bra tips om han hade gett någon som helst information för att kunna göra det.

• Gilla
Kinta och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
A Autodidak1 skrev:
TS hade säkert fått massor med bra tips om han hade gett någon som helst information för att kunna göra det.
Säkert hade TS fått flera svar om hen gett mer information. Men jag kommer ihåg mina första taffliga inlägg här på forumet. Man har dålig kunskap och insikt, man vill inte göra bort sig och man vill inte ha en massa negativa kommentarer. Det man vill ha är hjälp och råd utan att någon sablar ner en. Så var det iaf för mig och kanske för TS också. Byggahus ÄR ett vänligt forum och det är väl därför det är så många som söker hjälp här.

• Gilla
Per i Hamrånge och 2 till
  • Laddar…
Säkert hade TS fått flera svar om hen gett mer information. Men jag kommer ihåg mina första taffliga inlägg här på forumet. Man har dålig kunskap och insikt, man vill inte göra bort sig och man vill inte ha en massa negativa kommentarer. Det man vill ha är hjälp och råd utan att någon sablar ner en. Så var det iaf för mig och kanske för TS också. Byggahus ÄR ett vänligt forum och det är väl därför det är så många som söker hjälp här.
Kan bara hålla med dig, men det är nog +10 som har bett om mer info för att kunna hjälpa och ge råd.

Som det är nu så är det faktiskt omöjligt att veta om det ens finns ett verkligt/allvarligt problem eller inte.

• Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
När hon, (TS är utan tvekan en dam) ställer frågor, och får nästan helt enstämmiga svar och uppmaningar till komplettering med såväl bilder som mer detaljerade beskrivningar av byggnaden och skadan. -hur mycket lutar väggen? ,-hur stor är sprickan? Fullt relevanta frågor. Inte bara relevanta, utan nödvändiga, för att komma vidare i förståelsen av TS problem. Trots det, lyser svaren med sin frånvaro. Om vi istället, likt föreslagits, skulle visa förståelse för hennes ilska över att ha blivit "lurad", och kanske oavsiktligt misslett henne till att tro att vi uppmuntrat henne att taga strid, hade inte det, om något varit en björntjänst?

Man kan leda hästen till vattnet, men man kan inte tvinga den att dricka!

Staffan

Redigerat:
  • Gilla
katos och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.