Det går utmärkt att baka sockerkaka i ugnen på en 3027! Efter alltför många år med endast en vedeldad spispanna typ Wamsler i bostaden, har vi blivit ägare till ett hus där det finns just en sån redig Husqvarna-spis. Senaste gången jag eldade rejält visade termometern på ugnsluckan 250 grader! Sen vet en inte hur exakt det är

. Men 175 grader, som sockerkaka vill ha, är fullt realistiskt att åstadkomma!