Okej alla dessa skrämselhistorier har fått mig att försöka undvika att sätta plugg i gipsskivan bakom kaklet och istället försöka hitta regel.

Har en usel regelsökare så den kan inte hitta nåt. Sen kan man ju mäta iförsig, 600 mm CC var det väl på den tiden. Men det känns inte helt hundra.

Vad är bästa sättet att hitta regel enligt er? Köpa bättre regelsökare eller testa neodym-magnet för att hitta skruvarna som fäster gipsskivan?

Knacka dig fram.

Intet Intet skrev:
Knacka dig fram.
När gipset sitter bakom kakel blir de svårare, inte helt hundra metod

C CarlLunk skrev:
När gipset sitter bakom kakel blir de svårare, inte helt hundra metod
Inget är helt hundra men knackochlyssnametoden fungerar bra.
Som sagts, kanske en mycket stark magnet kan funka, menade skall du ha duschväggen till ifall den inte placeras rakt ovanför badkarskanten?

C CarlLunk skrev:
Tillägg: vad var det för skräpmärke som gick sönder på så sätt?
Bra fråga, det var polskt kommer jag ihåg, men det börjar vara några år sedan nu. Dottern som badade har flyttat hemifrån...
...och detta var på den tid hon behövde övervakning i badet. Så gissningsvis runt 15 år sedan.

• Gilla
CarlLunk
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Inget är helt hundra men knackochlyssnametoden fungerar bra.
Som sagts, kanske en mycket stark magnet kan funka, menade skall du ha duschväggen till ifall den inte placeras rakt ovanför badkarskanten?
Om jag lokaliserat regeln rätt blir det bara något längre in från badkarets kant den blir placerad. Fortfarande över kanten.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.