2 126 602 läst ·
6 767 svar
2127k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
När du sätter vredet i läget som på bilden, låser den då vredet som i de andra lägena? Min gör det inte!M Moltipo skrev:
Tog fram den jag köpte för 2 år sedan tror jag, som underligt nog slutar på C3, och läste bruksanvisningen.
Läget "ändra mejselposition, ska nog sakna låsning eftersom du ska ändra till ett annat läge när mejsel har justerats.
Så lägena borra, borrhamra och mejsla ska vara låsta av funktionsväljaren.
Läget "ändra mejselposition, ska nog sakna låsning eftersom du ska ändra till ett annat läge när mejsel har justerats.
Så lägena borra, borrhamra och mejsla ska vara låsta av funktionsväljaren.
Nån med erfarenhet av tigersågen och vad den brukar kosta? Behöver riva lite staket och såga några stubbar. Har Milwaukees ekosystem normalt men kan inte motivera deras tigersåg för det lilla jag behöver den.
Jag har den! Minns inte priset men det var väl några hundra. Så lite så jag tänkte skit samma, jag testar.F Fideliox skrev:
Så otroligt positivt överraskad! Har inte heller några större behov. Har tagit allt från gamla hårda plankor, färskt och segt trä, 8-10 cm stammar i häcken, karmskruvar etc. Tar allt. Också mindre batterier - använd 4 eller kanske det nya 8 Ah batteriet. 2Ah var inte så kul.
Låter lovande. Har hittat en begagnad i närheten, dock 230V, för 100kr, kanske köper den! Segt med sladd men för priset så känns det ok.slothy skrev:
Jag har den! Minns inte priset men det var väl några hundra. Så lite så jag tänkte skit samma, jag testar.
Så otroligt positivt överraskad! Har inte heller några större behov. Har tagit allt från gamla hårda plankor, färskt och segt trä, 8-10 cm stammar i häcken, karmskruvar etc. Tar allt. Också mindre batterier - använd 4 eller kanske det nya 8 Ah batteriet. 2Ah var inte så kul.
Har gjort av med 2 Lidl tigersågar (sladdade) men kan iof ge dom att de fick kämpa brutalt. På båda har metallfästet för sågbladet gått av. Har inte brytt mig om att reklamera. Dena ena kördes slut på trädgårdsarbete inkl tugga isär lecablock, såga ner träd etc. Den andra av total vindsrivning. Otur för snickaren så var han sist att röra den och skulle bara kapa ut för takfönstret men han drog av några timmars jobb så tror jag tjänade rätt rejält på det. Sa också att det var helt lugnt men såg att han hade räknat rätt rejält lågt på den dagen
Det är väl som med alla skärande verktyg tex slagborr, vinkelslipar, sticksågar, cirkelsågar, tigersågar osv. Man betalar för maskinen, inte den skärande delen.O olofh skrev:Har gjort av med 2 Lidl tigersågar (sladdade) men kan iof ge dom att de fick kämpa brutalt. På båda har metallfästet för sågbladet gått av. Har inte brytt mig om att reklamera. Dena ena kördes slut på trädgårdsarbete inkl tugga isär lecablock, såga ner träd etc. Den andra av total vindsrivning. Otur för snickaren så var han sist att röra den och skulle bara kapa ut för takfönstret men han drog av några timmars jobb så tror jag tjänade rätt rejält på det. Sa också att det var helt lugnt men såg att han hade räknat rätt rejält lågt på den dagen
Vissa maskiner kräver inte super precision för att vara bra, medans andra är det ett måste.
För en sticksåg är precision viktigt Lidls är skräp oavsett hur bra blad man sätter i det, för en tigersåg eller borrmaskin precision inte lika viktigt.
Men oavsett så är alla verktyg som mest så bra som klingan eller borret som du använder.
Och Lidls blad, klingor, borr och normala skruvbits suger kotte, och det ÄR bortkastade pengar att köpa dem. Det är bara fakta. Och alla blad, klingor, borr och normala skruvbits som följer med ett verktyg är av samma kvalité och ska lämnas till loppis ouppackade
Köp några klingor av bättre sort för rätt ändamål så kan du troligtvis använda Lidls tigersåg utan problem.
https://www.hornbach.se/c/maskiner-...erial/sagblad-sagklingor/tigersagblad/S29160/
Dock är batteridrift alltid ett problem om man ska arbeta med tunga saker. Kan du köra med sladd så blir det oftast mycket bättre resultat.
Jag vet inte vad Lidls kostar, men du behöver lägga till 200-300.- till rätt klingor för att den ska fungera så bra den kan.
Ett alternativ är https://www.hygglo.se/ Tigersåg brukar ligga på 50-100.-/dag. Fördelen är att det oftast är bra märken och kanske har man tur och personen finns i närheten
Köpte Lidls tigersåg till halva priset och hade inga större förhoppningar men blev positivt överraskad, har bland annat plågat den med att såga upp ett större nerblåst körsbärsträd utan större problem.Tollgren skrev:
Det är väl som med alla skärande verktyg tex slagborr, vinkelslipar, sticksågar, cirkelsågar, tigersågar osv. Man betalar för maskinen, inte den skärande delen.
Vissa maskiner kräver inte super precision för att vara bra, medans andra är det ett måste.
För en sticksåg är precision viktigt Lidls är skräp oavsett hur bra blad man sätter i det, för en tigersåg eller borrmaskin precision inte lika viktigt.
Men oavsett så är alla verktyg som mest så bra som klingan eller borret som du använder.
Och Lidls blad, klingor, borr och normala skruvbits suger kotte, och det ÄR bortkastade pengar att köpa dem. Det är bara fakta. Och alla blad, klingor, borr och normala skruvbits som följer med ett verktyg är av samma kvalité och ska lämnas till loppis ouppackade
Köp några klingor av bättre sort för rätt ändamål så kan du troligtvis använda Lidls tigersåg utan problem.
[länk]
Dock är batteridrift alltid ett problem om man ska arbeta med tunga saker. Kan du köra med sladd så blir det oftast mycket bättre resultat.
Jag vet inte vad Lidls kostar, men du behöver lägga till 200-300.- till rätt klingor för att den ska fungera så bra den kan.
Ett alternativ är [länk] Tigersåg brukar ligga på 50-100.-/dag. Fördelen är att det oftast är bra märken och kanske har man tur och personen finns i närheten![]()
Har haft goda erfarenheter av deras sågblad av schweizisk tillverkning, dessa har god hållbarhet och är i förhållande till priset ett fynd. Däremot säljer de mycket verktyg av tveksam kvalitet men man får prova sig fram.
Jag förstår att vid mer krävande uppgifter är det säkert bra med urbra och dyrare blad men här är det lite onödig gatekeeping. För enklare uppgifter om man vill kalla det jag gjort för det, så duger de blad man får med alldeles utmärkt. Det är ju inte finsnickeri med en tigersåg direkt.
Vet inte riktigt varför du svarar mig? Har inte sagt något alls om Lidls klingor kontra andras.Tollgren skrev:
Det är väl som med alla skärande verktyg tex slagborr, vinkelslipar, sticksågar, cirkelsågar, tigersågar osv. Man betalar för maskinen, inte den skärande delen.
[länk]
Ett alternativ är [länk] Tigersåg brukar ligga på 50-100.-/dag. Fördelen är att det oftast är bra märken och kanske har man tur och personen finns i närheten![]()
Efter att jag förbrukat ett paket Bosch Professional blad till en sån där Fein eller vad det heter på typ en kvart så kör jag blad från Aliexpress. Är de sämre? Absolut, de tar slut ännu fortare. Men jag kan köpa 20 blad för varje Bosch...slothy skrev: