F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[länk]

Om nån köper en sån här måste ni skriva en recension...
Om jag inte minns fel så är jag personligt bekant med ett par grabbar som levererar prylar till den där grejen. Fick ett tillbehör av dom för ett tag sen och dom blev genuint förvånade att inte "alla" i Sverige har sådana maskiner. När man läser specen så får man ju känslan att det är första April.

• Gilla
MathiasFr och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[länk]

Om nån köper en sån här måste ni skriva en recension...
Jobbar som kock och har använt proffsversion mycket, den kostar nog nästan 20.000kr nu och är helt underbar. Men mycket av funktionerna är helt onödiga/ dåliga och kan inte tänka mig någon behöver en för hemmet haha. Dock önskar jag mig en original.. men mest villhöver. 😂

• Gilla
kaffe_med_dopp
  • Laddar…
Purre
Thermomix och Pacojet sen behöver man inte fler maskiner :D

• Gilla
Rasmus95
  • Laddar…
F
Rasmus95 Rasmus95 skrev:
Jobbar som kock och har använt proffsversion mycket, den kostar nog nästan 20.000kr nu och är helt underbar. Men mycket av funktionerna är helt onödiga/ dåliga och kan inte tänka mig någon behöver en för hemmet haha. Dock önskar jag mig en original.. men mest villhöver. 😂
Vad gör man med den, alltså inte vad den kan göra utan hur man faktiskt använder den och hur den hjälper en i vardagen?

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Vad gör man med den, alltså inte vad den kan göra utan hur man faktiskt använder den och hur den hjälper en i vardagen?
Främst puréer, emulsionsåser, krämer, mousselinfärs, smaksatta oljor etc.
Tänk en kannmixer på steroider som även kontrollerar temperaturen.
Som jag sa, helt onödig för dem flesta hemma.

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Råkade få syn på en batteridriven högtryckstvätt för 399 PDRA 20-lLi BE.

Jag har inget minne av att ha sett denna i ett tidigare reklamblad, men det är väl möjligt att jag missat den.

Kan det vara ett prisvärt köp? Den nuvarande Kärcher behöver trycksatt vatten så denna som är självugande skulle passa bra för att använda regnvatten vid tvättandet.

IMG_20260429_131604027_HDR.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
David__11
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Råkade få syn på en batteridriven högtryckstvätt för 399 PDRA 20-lLi BE.

Jag har inget minne av att ha sett denna i ett tidigare reklamblad, men det är väl möjligt att jag missat den.

Kan det vara ett prisvärt köp? Den nuvarande Kärcher behöver trycksatt vatten så denna som är självugande skulle passa bra för att använda regnvatten vid tvättandet.

[bild]
Vad kostar den? Jag tycker spontant den ser klen ut (22 Bar och 2.5l/min (lågt flöde)).

Jämfört med t.ex. Kärcher K2 Battery som har en 1.1kW motor och ger 110 Bar, är specarna väsensskillda och då är även Kärchern klen för annat än att spola av sin dirtbike med.

Men om man behöver något som liknar en vattenslang med pump så är det säkert bra, om den är billig nog.

Edit: Min kärcher K2 Battery behöver inte trycksatt vatten utan kan ta vatten från t.ex. en dunk eller hink.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Anders243 Anders243 skrev:
Vad kostar den? Jag tycker spontant den ser klen ut (22 Bar och 2.5l/min (lågt flöde)).

Jämfört med t.ex. Kärcher K2 Battery som har en 1.1kW motor och ger 110 Bar, är specarna väsensskillda och då är även Kärchern klen för annat än att spola av sin dirtbike med.

Men om man behöver något som liknar en vattenslang med pump så är det säkert bra, om den är billig nog.

Edit: Min kärcher K2 Battery behöver inte trycksatt vatten utan kan ta vatten från t.ex. en dunk eller hink.
399 kronor är priset. Motsvarande på Jula kostar 699 kr.
En batteridriven för 4000 ska så klart vara bättre och starkare på alla sätt. Men för att slippa släpa fram dränkbar pump, skarvkablar, trädgårdsslangar och högtryckstvätten för att skölja av damm från bilen så kan det vara värt 400.

Mellantryckstvätt borde vara ett bättre namn.

Vilka mellantryck är det man ska tvätta, då?
Är de i bar, PSI eller mvp?

M Moltipo skrev:
Imorgon släpps denna kombihammare.
Vad tror ni om den? Klarar den betongväggar?

[bild]
Är det någon som köpt och provat kombihammaren? Framför allt att slagborra i (hård) betongvägg då.

Finns det något exemplar kvar i Göteborg månntro?

S Smoothie skrev:
Är det någon som köpt och provat kombihammaren? Framför allt att slagborra i (hård) betongvägg då.

Synd att Lidl inte sätter ut modellbeteckning i sina reklamblad i Sverige men utifrån pris och bild är det nog en PPAKH 20-Li A1 med 1.9 J slagenergi. Sök på lidl.de så hittar Du manual. Jag hittade inte några tester på YT på just denna. Jag har några andra varianter som funkat OK. Men kvaliteten mellan olika modeller eller versioner kan variera. Borde räcka till hårda betongväggar upp till 10+ mm. När Du är sent ute brukar säkraste kortet att hitta maskiner runt Göteborg vara Lidl Angered Centrum

• Gilla
Smoothie och 1 till
  • Laddar…
S Smoothie skrev:

Såg minst ett exemplar på Frölunda torgbutiken igår.

• Gilla
Smoothie
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Såg minst ett exemplar på Frölunda torgbutiken igår.
Attans, jag åkte till Högsbo och den precis förbi Frölunda Torg.

Men bara 1,9 J? På gränsen till för lite?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.