Nästa vecka är det ett 8Ah batteri för 500kr. Jag gillar lidls tankar här för just batterier, även om de har skyddskretsar osv, är en högmarginalprodukt hos de flesta.

Även en blås för 200kr som kommer som på beställning. Behöver blåsa ur lite sprickor i träbalkar innan jag fyller och skruvar dem.

K
Någon som provat högtryckstvätten lidl kör för 799 nästa vecka ? Värt eller trippla pengarna på en Kärcher?

Jag kan tipsa om Kränzle.
Buy Quality, Cry Once.

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Lövblåsen kommer lämpligt då jag just kollat efter såna. Kommer köpa den med minsta batteriet.
Ska användas som avkylning på grabbens roadracinghoj efter race

slothy slothy skrev:
Nästa vecka är det ett 8Ah batteri för 500kr. Jag gillar lidls tankar här för just batterier, även om de har skyddskretsar osv, är en högmarginalprodukt hos de flesta.

Även en blås för 200kr som kommer som på beställning. Behöver blåsa ur lite sprickor i träbalkar innan jag fyller och skruvar dem.
Jag har blåsen. Den är helt ok, men jag använder den för att blåsa bort vatten i skarvar och paneler när jag tvättat bilen. Hatar rinningar efter noggrant torkat bilen.

själv klipper jag nog ett batteri jag med. 8ah är starkt!

lsoderlund lsoderlund skrev:
Jag har blåsen. Den är helt ok, men jag använder den för att blåsa bort vatten i skarvar och paneler när jag tvättat bilen. Hatar rinningar efter noggrant torkat bilen.

själv klipper jag nog ett batteri jag med. 8ah är starkt!
Tack för recensionen men hade hunnit köpa. Lite underväldigt, mindre tryck än luft på burk och låter rätt mycket. Läcker i skarv mellan de två halvorna. Skulle inte köpa den igen men tror den kan kanske räcka för mitt lilla behov. Bättre med såna där som finns på ali och Amazon och som project farm testade, men de kostar ju 600-1200 kr. Den här kostade 200 kr.

Batteriet laddar :)

slothy slothy skrev:
Tack för recensionen men hade hunnit köpa. Lite underväldigt, mindre tryck än luft på burk och låter rätt mycket. Läcker i skarv mellan de två halvorna. Skulle inte köpa den igen men tror den kan kanske räcka för mitt lilla behov. Bättre med såna där som finns på ali och Amazon och som project farm testade, men de kostar ju 600-1200 kr. Den här kostade 200 kr.

Batteriet laddar :)
De har en uttalad ”lövblås” som också går på batteri. Den är rejält mer effektiv. Kostar 100 kr till när de dyker upp.

Inte min kanal, men sådan är det.

Fotografen Fotografen skrev:
Jag kan tipsa om Kränzle.
Buy Quality, Cry Once.
Buy quality/once, cry once, måste vara det sämsta uttrycket som finns. Om jag köpte en kapex för 25 tusen när jag skulle lägga trall, skulle jag grina varenda gång jag såg den sågen.

• Gilla
David__11 och 6 till
  • Laddar…
C
Skulle aldrig gå på Parkside eller annat billigt märke som Julas. Kränzle är bra men kanske inte alla vill lägga så mycket pengar på en högtryckstvätt fast det beror på hur mycket den ska användas. Ett par ggr om året duger kärcher eller Nilfisk som har hållit bra för mig, senaste ca 25 år även om jag reparerat slangen. Köpte en ny Nilfisk p 150.2.9 för 2500:- som normalt kostar 3500:- på Bauhaus tex och den är mer än tillräckligt stark för min marksten som är grov och lätt blir skitig. Turbomunstycket är riktigt bra och måste jag köpa en ny om 10 år är det ok.

C
B Bitterhetsakademin skrev:
Köpte Lidls tigersåg till halva priset och hade inga större förhoppningar men blev positivt överraskad, har bland annat plågat den med att såga upp ett större nerblåst körsbärsträd utan större problem.
Provkörde en bekants såg i somras (den batteridrivna) och den hade ett väldigt irriterande dödmansgrepp eller vad den nu har för funktion - en rätt trög knapp som man var tvungen att hålla in för att den skulle starta. Är det fortfarande så?

C cpalm skrev:
Provkörde en bekants såg i somras (den batteridrivna) och den hade ett väldigt irriterande dödmansgrepp eller vad den nu har för funktion - en rätt trög knapp som man var tvungen att hålla in för att den skulle starta. Är det fortfarande så?
Ja om det inte ändrats alldeles nyligen, det är inte den mest ergonomiska konstruktionen men man vänjer sig efter några gånger.
Den vibrerar också mer än dyrare maskiner men för enklare och mer sporadisk användning är den helt okej.

B Bitterhetsakademin skrev:
Den vibrerar också mer än dyrare maskiner men för enklare och mer sporadisk användning är den helt okej.
Haha, min bror har en B&D cirkelsåg som jag använde när jag var hos honom och hjälpte till.
Den var som ett tivolis alla åkattraktioner samlade i en maskin och för mig blev det sannerligen en ”åktur”.
Jämfört med mina handcirklar och sänksåg var den ett otyglat odjur men han tyckte den var helt ok.

Användningsfrekvens och tillvänjning gör stor skillnad…
//Ronnie

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Någon som har erfarenhet av inspektionskameran?
IMG_2422.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte just den; men liknande 2-3 år äldre kamera från Lidl.

Den har varit helt okej med tanke på priset. Färgerna är inte mycket att hurra för, men den har fungerat bra. Kolla hur lång kamerakabel som kommer med. På min är det drygt en meter vilket är bra men inte fantastiskt.

• Gilla
David__11
  • Laddar…
H hampusbp skrev:
Buy quality/once, cry once, måste vara det sämsta uttrycket som finns. Om jag köpte en kapex för 25 tusen när jag skulle lägga trall, skulle jag grina varenda gång jag såg den sågen.
Kvalitetsverktyg grinar man aldrig över. Men till trallbygge så är en Festool HKC med gerskena mycket bättre (om man nöjer sig med budgetalternativet, annars köper man en Mafell såklart).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.