2 126 287 läst ·
6 767 svar
2126k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Jag har något liknande som kommer från ett dödsbo som jag städade ur och har provat den en gång och min hade vissa begränsningar men använde man den lugnt och fint så hade den sin användning.Tigger skrev:
En kort recension av trädgårdspumpen PHGA 1300 AV.
Efter att ha sökt rätt på undanlagda adaptrar och några försök att fylla sugslang och pumphus med vatten så gick det hela igång.
Vattentrycket från pumpen är högt. Med 25 meter 1" och 20 meter ½" trädgårdsslang och en sprutpistol så går det att vattenblästra jorden ordentligt.
Det automatiska läget fungerar bra. När munstycket stängs så går pumpen i 10-15 sekunder innan den stängs av. När munstycket sedan öppnas så startar pumpen efter 5-10 sekunder.
En möjlig orsak till reklamation kan vara displayen som då och då enbart visar svarta rektanglar. Text syns då men bara från extrema vinklar.
En irriterande sak är programmeringen av menyerna, som är pump av - pump automatiskt - tid - pump alltid på. Så för att stänga av från automatiskt läge så startas pumpen när det läget trycks förbi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att ha sökt rätt på undanlagda adaptrar och några försök att fylla sugslang och pumphus med vatten så gick det hela igång.
Vattentrycket från pumpen är högt. Med 25 meter 1" och 20 meter ½" trädgårdsslang och en sprutpistol så går det att vattenblästra jorden ordentligt.
Det automatiska läget fungerar bra. När munstycket stängs så går pumpen i 10-15 sekunder innan den stängs av. När munstycket sedan öppnas så startar pumpen efter 5-10 sekunder.
En möjlig orsak till reklamation kan vara displayen som då och då enbart visar svarta rektanglar. Text syns då men bara från extrema vinklar.
Logga in
Skapa konto
En irriterande sak är programmeringen av menyerna, som är pump av - pump automatiskt - tid - pump alltid på. Så för att stänga av från automatiskt läge så startas pumpen när det läget trycks förbi.
Jag tog ett par bilder på min så kan du se hur det kan tänkas att se ut med vinkelslipen på plats.Tigger skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag köpte en liknande på LIdl för några månader sedan fast den har en egen motor. Givetvis lite dyrare fast ändå en struntsumma (om den funkar och håller i några år). Har glömt vad den kostade men kanske 600 spänn. Har bara testat den en gång än så länge.
Letade efter en borrslip men nånn sånn hade dom inte.
Letade efter en borrslip men nånn sånn hade dom inte.
Nu slöt sig tråden, den har gått varvet runt, genom detta
https://www.lidl.se/p/hylsnyckelsats/p11119120
För tråden startades av Cheesus just med att han köpte en hylsnyckelsats från Lidl
https://www.byggahus.se/forum/threads/lidl-verktyg-denna-vecka.72018/#post-491399
Ja det var ett tag man såg käre cheesus här på forumet nu. Vi har t.o.m träffats irl, han lurade iväg mig på en konkursauktion i en bygghandel i Valbo. Jag har ett oförglömligt minne från denna.
Den hylsnyckesatsen som de har att sälja nu är ju verkligen väldigt fullproppad, och har både 1/4", 3/8" och 1/2" hylsor, blocknycklar, långa hylsor, bits, jag helt klart lite av varje, eller helt enkelt massor.
Tråden fyller förövrigt 10 år nästa år, den har verkligen blivit en fast och välfungerande tråd här på forumet.
https://www.lidl.se/p/hylsnyckelsats/p11119120
För tråden startades av Cheesus just med att han köpte en hylsnyckelsats från Lidl
https://www.byggahus.se/forum/threads/lidl-verktyg-denna-vecka.72018/#post-491399
Ja det var ett tag man såg käre cheesus här på forumet nu. Vi har t.o.m träffats irl, han lurade iväg mig på en konkursauktion i en bygghandel i Valbo. Jag har ett oförglömligt minne från denna.
Den hylsnyckesatsen som de har att sälja nu är ju verkligen väldigt fullproppad, och har både 1/4", 3/8" och 1/2" hylsor, blocknycklar, långa hylsor, bits, jag helt klart lite av varje, eller helt enkelt massor.
Tråden fyller förövrigt 10 år nästa år, den har verkligen blivit en fast och välfungerande tråd här på forumet.
Jag skrev ju faktiskt om den där händelsen, som jag aldrig kommer att glömma, här i inlägg #4
https://www.byggahus.se/forum/threads/auktionsaventyr.85029/
Cheesus min, lite vild, lite blek, när han vände sig till mig och frågade vad han hade råkat köpa - obetalbar.
https://www.byggahus.se/forum/threads/auktionsaventyr.85029/
Cheesus min, lite vild, lite blek, när han vände sig till mig och frågade vad han hade råkat köpa - obetalbar.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Man kanske skulle köpa en sån till grabben, det blev uppenbart när vi skruvade SAAB att jag har alla tänkbara verktyg, men ingen av dem har en låda, så de går ju inte att hitta när de verkligen behövs...Mikael_L skrev:
Nu slöt sig tråden, den har gått varvet runt, genom detta
[länk]
[länk]
Jag fick en sån där klassisk Kamasa-sats av farsan när jag var 15, men såna kostar ju en arm och ett ben nuförtiden.. inte för att jag är varken snål eller fattig, men jag har svårt att se att grabben skruvar sönder saker i samma utsträckning som jag...
Kamasa-satsen är borta sen länge, det blev inget arvegods av den.. 😂
(För övrigt var nog kvaliteten på den marginellt bättre än den här Lidl-satsen)
En annan trevlig sak med hylsnyckelsatsen som finns på Lidl just nu är att sakerna är tätt packade.
Jag hatar när det är en massa luft (kanske med tanken att det ska se mer ut).
Idealet är väl sådana här gamla satser, som började försvinna sent 70-tal.
Jag hatar när det är en massa luft (kanske med tanken att det ska se mer ut).
Idealet är väl sådana här gamla satser, som började försvinna sent 70-tal.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto