Kan denna vara något tro?
Ngn som vet om man kan sätta dit en vanlig vinkelslip från Biltema? 🤔

PS. Kommer nästa vecka om jag förstått det rätt.

• IMG_3181.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I
Tigger Tigger skrev:

Jag har något liknande som kommer från ett dödsbo som jag städade ur och har provat den en gång och min hade vissa begränsningar men använde man den lugnt och fint så hade den sin användning.

• Gilla
Tigger och 1 till
  • Laddar…
En kort recension av trädgårdspumpen PHGA 1300 AV.

IMG_20260421_174002932.jpg
Skapa konto

Efter att ha sökt rätt på undanlagda adaptrar och några försök att fylla sugslang och pumphus med vatten så gick det hela igång.
Vattentrycket från pumpen är högt. Med 25 meter 1" och 20 meter ½" trädgårdsslang och en sprutpistol så går det att vattenblästra jorden ordentligt.

Det automatiska läget fungerar bra. När munstycket stängs så går pumpen i 10-15 sekunder innan den stängs av. När munstycket sedan öppnas så startar pumpen efter 5-10 sekunder.

En möjlig orsak till reklamation kan vara displayen som då och då enbart visar svarta rektanglar. Text syns då men bara från extrema vinklar.
IMG_20260421_170216779.jpg
Skapa konto

En irriterande sak är programmeringen av menyerna, som är pump av - pump automatiskt - tid - pump alltid på. Så för att stänga av från automatiskt läge så startas pumpen när det läget trycks förbi.

• Gilla
Festlund och 6 till
  • Laddar…
I
Tigger Tigger skrev:

Jag tog ett par bilder på min så kan du se hur det kan tänkas att se ut med vinkelslipen på plats.

IMG_20260423_133152114.jpg
Skapa konto

IMG_20260423_133159146.jpg
Skapa konto

IMG_20260423_133207680.jpg
Skapa konto

IMG_20260423_133216079.jpg
Skapa konto

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte en liknande på LIdl för några månader sedan fast den har en egen motor. Givetvis lite dyrare fast ändå en struntsumma (om den funkar och håller i några år). Har glömt vad den kostade men kanske 600 spänn. Har bara testat den en gång än så länge.
Letade efter en borrslip men nånn sånn hade dom inte.

• Gilla
Tigger
  • Laddar…
I Incinerator skrev:
Jag tog ett par bilder på min så kan du se hur det kan tänkas att se ut med vinkelslipen på plats.

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Tackar! 🙏👍👌

Imorgon släpps denna kombihammare.
Vad tror ni om den? Klarar den betongväggar?

Skärmavbild 2026-04-26 kl. 22.06.51.png
Skapa konto

M Moltipo skrev:
Imorgon släpps denna kombihammare.
Vad tror ni om den? Klarar den betongväggar?

[bild]
Klarar vad? Att borra i väggar, definitivt, att bila ner en vägg, tveksamt.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Klarar vad? Att borra i väggar, definitivt, att bila ner en vägg, tveksamt.
Otydlig fråga, ja jag menade borra i väggar

Mikael_L
Nu slöt sig tråden, den har gått varvet runt, genom detta
https://www.lidl.se/p/hylsnyckelsats/p11119120

För tråden startades av Cheesus just med att han köpte en hylsnyckelsats från Lidl
https://www.byggahus.se/forum/threads/lidl-verktyg-denna-vecka.72018/#post-491399

Ja det var ett tag man såg käre cheesus här på forumet nu. Vi har t.o.m träffats irl, han lurade iväg mig på en konkursauktion i en bygghandel i Valbo. Jag har ett oförglömligt minne från denna.

Den hylsnyckesatsen som de har att sälja nu är ju verkligen väldigt fullproppad, och har både 1/4", 3/8" och 1/2" hylsor, blocknycklar, långa hylsor, bits, jag helt klart lite av varje, eller helt enkelt massor.

Tråden fyller förövrigt 10 år nästa år, den har verkligen blivit en fast och välfungerande tråd här på forumet.

• Gilla
  • Älska
FreQa och 22 till
  • Laddar…
Mikael_L
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu slöt sig tråden, den har gått varvet runt, genom detta
[länk]

För tråden startades av Cheesus just med att han köpte en hylsnyckelsats från Lidl
[länk]

Ja det var ett tag man såg käre cheesus här på forumet nu. Vi har t.o.m träffats irl, han lurade iväg mig på en konkursauktion i en bygghandel i Valbo. Jag har ett oförglömligt minne från denna.

Den hylsnyckesatsen som de har att sälja nu är ju verkligen väldigt fullproppad, och har både 1/4", 3/8" och 1/2" hylsor, blocknycklar, långa hylsor, bits, jag helt klart lite av varje, eller helt enkelt massor.

Tråden fyller förövrigt 10 år nästa år, den har verkligen blivit en fast och välfungerande tråd här på forumet.
Man kanske skulle köpa en sån till grabben, det blev uppenbart när vi skruvade SAAB att jag har alla tänkbara verktyg, men ingen av dem har en låda, så de går ju inte att hitta när de verkligen behövs...

Jag fick en sån där klassisk Kamasa-sats av farsan när jag var 15, men såna kostar ju en arm och ett ben nuförtiden.. inte för att jag är varken snål eller fattig, men jag har svårt att se att grabben skruvar sönder saker i samma utsträckning som jag...
Kamasa-satsen är borta sen länge, det blev inget arvegods av den.. 😂
(För övrigt var nog kvaliteten på den marginellt bättre än den här Lidl-satsen)

Mikael_L Mikael_L skrev:
Det blir t.o.m 20 år nästa år eftersom första inlägget är från 2007...😉

• Gilla
Dublin och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
En annan trevlig sak med hylsnyckelsatsen som finns på Lidl just nu är att sakerna är tätt packade.
Jag hatar när det är en massa luft (kanske med tanken att det ska se mer ut).

Idealet är väl sådana här gamla satser, som började försvinna sent 70-tal.

hylsnyckelsats-1.jpg
Skapa konto
hylsnyckelsats-2.jpg
Skapa konto
hylsnyckelsats-3.jpg
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag fick en sån där klassisk Kamasa-sats av farsan när jag var 15
Jag fick också en Kamasa U-ringnyckelsats på min femtonårsdag. Den är fortfarande komplett och i gott skick, förutom "plastfodralet" som börjar falla isär.

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.