2 125 932 läst ·
6 767 svar
2126k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Just det, du använder det till en ibc tank. Funderar på ett liknande upplägg på en av tankarna dit ingen el finns just nu.AXS skrev:
Räcker trycket från 12V pumpen till 10-20 meter vanlig trädgårdsslang med en sprutpistol?
Precis, solcell, batteri och tryckvattenpump.Pjosk75 skrev:
Funkar vattna med, enkel dusch, driva diskmaskin och kran för diskho.
Såklart inget extremt tryck men fullt tillräckligt.
Jag ser upprullningen som viktigast, det är ju liksom därför man skaffar en automatisk slangvinda. Jag kan bara recensera tre olika slangboxar, då det är dem jag har erfarenhet av.rakt09 skrev:
Alla tre är på 35 meter, en från Jula som tidigare länkats till i tråden, en Kärcher som också länkats till samt en Gardena XL.
Vindan från Jula var slö, i brist på bättre ord. Den fick man hjälpa till att mata in de sista 5-10 metrarna. Dessutom är slangen mjuk och sladdrig och viker sig.
Gardenan har mycket bra upprullning, har en hyggligt bra slang men är ändå inte riktigt i topp. Slangen känns lite billig. Gardena har bättre slangar men inte i min slangbox.
Kärchern har bäst och snabbast upprullning och styv slang som inte viker sig i första taget.
Ber för övrigt om ursäkt att det här inlägget går offtopic, det är ju trots allt en Lidl-tråd, men eftersom frågan kom...
tack för ot-fördjupning
kan balansera med dessa arbetshandskar vilka kom ut idag. köpte ett par av dessa förra året, och använt dem hårt för stigvård. t ex hanterat enhands sekatör som funkar uppåt 4cm. som vanligt är det vä som slits mest, och först nu börjar där visst slitage skönjas
behagliga, följsamma, greppiga, varma ner till 5 minus utan att bli svettiga förrän vid bortåt 20 gr. optimerade skulle jag säga för vädret vi har för tillfället. inte direkt ett fynd för 80 sek, men värda priset..
.
kan balansera med dessa arbetshandskar vilka kom ut idag. köpte ett par av dessa förra året, och använt dem hårt för stigvård. t ex hanterat enhands sekatör som funkar uppåt 4cm. som vanligt är det vä som slits mest, och först nu börjar där visst slitage skönjas
behagliga, följsamma, greppiga, varma ner till 5 minus utan att bli svettiga förrän vid bortåt 20 gr. optimerade skulle jag säga för vädret vi har för tillfället. inte direkt ett fynd för 80 sek, men värda priset..
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Låter som ett par perfekta arbetshandskar.
perfekta vet jag inte, men de har iaf varit bra för min generösa användning i skog och mark. och som sagt, anatomiskt välformade och trots sin vaddering smidiga när man hanterar handredskap.
körde närmast innan några par vadderade från hestra, inte lika smidiga men som också stått emot hårt slitage och nog är ytterligare lite vinterdugligare. men där fodret gärna fastnar på handen och följer med ut när man tar av sig dem. mycket irriterande.
det man kan betänka med lidl-handskarna är att de inte är vattentäta, tvärtom finns det luftningshål på fingrarnas sidor. men det ger också fördelen att de inte blir svettiga, trots att de håller värmen på ett bra sätt.
värda att prova. jag köpte nu på mig fyra par, och räknar med att de varar ett antal år
körde närmast innan några par vadderade från hestra, inte lika smidiga men som också stått emot hårt slitage och nog är ytterligare lite vinterdugligare. men där fodret gärna fastnar på handen och följer med ut när man tar av sig dem. mycket irriterande.
det man kan betänka med lidl-handskarna är att de inte är vattentäta, tvärtom finns det luftningshål på fingrarnas sidor. men det ger också fördelen att de inte blir svettiga, trots att de håller värmen på ett bra sätt.
värda att prova. jag köpte nu på mig fyra par, och räknar med att de varar ett antal år
Vi köpte en grovdammsugare för ett par veckor sedan.
Idag fick den börja jobba lite ordentligt.
Små gipsbitar och träflisor/spån efter väggrivning.
Den gör väl sitt jobb och suger upp bitarna men själva gipsdammet sprutade den ut igen i andra änden, tog en stund innan vi fattade varför det blev så himla dammigt i luften ☹️
Sen låter den så högt så man vill ha hörselkåpor på sig.
Den gör väl sitt jobb och suger upp bitarna men själva gipsdammet sprutade den ut igen i andra änden, tog en stund innan vi fattade varför det blev så himla dammigt i luften ☹️
Om det följde med papperspåsar så är de till för just sånt fint damm. Det stora filtret släpper igenom såna små partiklar.E Em_A skrev:Vi köpte en grovdammsugare för ett par veckor sedan.
Den höga ljudnivån är ett signum för de flesta grovdammsugare. Finns ju inga eu-regler som gäller för dem som för hushållsdammsugare.
Jo det var med nån papperspåse också som jag såg "monterad" inne i själva behållaren när jag lyfte på locket men om mannen faktiskt lagt tid på att läsa instruktionerna eller inte låter jag vara osagt! 😄Pjosk75 skrev:
Vad är det för konstig konstruktion? Min dammsugare (inte köpt på Lidl) har ett hepa-filter som tar allt fint damm. Eventuell påse sitter före filtret och tar de större partiklarna.Pjosk75 skrev:
Jag är osäker på vilken sorts motorfilter det är Parkside använder. Kan ju vara enbart ett pappersfilter.useless skrev:
Det är möjligt att motorfiltret på Em_A grovdammsugare sitter snett, eller är trasigt, och därför det släpps genom damm. Så ta bort motorn och kolla att filtret sitter på rätt och ser helt ut.
Vad jag vet är att motorfiltret på min DeWalt, som jag anvöndwr utan påse i, sätts igen av damm och små partiklar mycket fort och därför behöver göras rent ofta. Så en dammsugarpåse borde stoppa det mesta av dammet från att nå filtret.
Bra att det var ett lätt hittat fel.E Em_A skrev:
Tror att du har störst chans att hitta en ny påse på Jula. För på Lidl i Sverige finns det inga att köpa.
Ta med den trasiga och leta efter en påse som är så lika som möjligt i anslutningen.