2 052 621 läst ·
6 456 svar
2053k läst
6,5k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Köpte varmluftslödstationen och crimptången. Varmluften fungerar väldigt bra och har ordentlig effekt. Lödkolven sådär men det var ju inte därför jag köpte den. Ska prova crimpa och återkomma med resultat
Återkommer ang crimptången: funkar helt ok, ok sortiment av kontakter xh och dupond. Ej någon JST.A anis16 skrev:
Hu?, det är ju JST-XH kontakter som följer med?A anis16 skrev:
Köpte själv ett kit idag, testade att klämma en xh kontakt samt hane och hona av dupont. Funkar fint i min mening och kontakten såg välformad ut efter, så jag är nöjd
Jag nästan funderar på att köpa den där crimp-tången, men bara för att få en bra låda att ha min kombinerade kabelsko/ändhylsetång i, samt en massa kabelskor och ändhylsor.
Men om någon har tips på någon trevlig förvaring som skulle passa en ganska typisk kabelskotång samt har ett antal sortimentfack för småplocket, så tar jag gärna emot.
Men om någon har tips på någon trevlig förvaring som skulle passa en ganska typisk kabelskotång samt har ett antal sortimentfack för småplocket, så tar jag gärna emot.
Jag kör på https://www.clasohlson.com/se/Forvaringslada-18-fack/p/31-81, en för dupont och en för jst-xh / jst sm kontakter. Funkar bra, men tyvärr får tången ligga bredvid, så kanske inte den lösningen som du efterfrågar.Mikael_L skrev:
Jag nästan funderar på att köpa den där crimp-tången, men bara för att få en bra låda att ha min kombinerade kabelsko/ändhylsetång i, samt en massa kabelskor och ändhylsor.
Man kanske frågar sig varför jag köpte ett set idag, och det var framförallt för att få tag i en bättre tång, den jag har köptes på ebay för många år sedan och fungera så där. Den på LIDL känns betydligt bättre av det lilla jag testat ikväll.
Har också köpt tången, går kontakterna lätt att få ihop / isär?
Tänkte förlänga kablarna till displayen på dieselvärmaren, men vore ju fint om man kan plocka isär och stuva undan förlängningen när man inte behöver
Tänkte förlänga kablarna till displayen på dieselvärmaren, men vore ju fint om man kan plocka isär och stuva undan förlängningen när man inte behöver
Klicka här för att svara