Absolut. Kullagergrossisten.

Kullager 687-2RS 7x14x5 Gummität

37kr med frakt
 
  • Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag köper alltmer sällan saker på Lidl, mest beroende på att jag har typ allt jag behöver i verktygsväg, och behöver mest prylbanta.

Det jag använder i jobbet/företaget har jag vissa krav på så det är inte troligt att Lidl speciellt ofta kommer med en funktionellt lika produkt.

Men i veckan köpte jag de här i alla fall, jag har väl i princip användning för endast 10 & 13mm, kanske 8mm någon gång. Men vadå, hela kittet kostar mindre än en enda från Bacho, och då är de bättre också.

Ett set med skiftnycklar i olika storlekar, inklusive 8mm, 10mm, 13mm, och 17mm, placerade på en trähylla med en grön hållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


14 och 17mm är de två största, om någon undrar.
Jag har mest användning av dessa när jag ska montera ställdon och spjällmotorer, och en gång lånade jag en blocknyckel av rörisen som stod bredvid mig, och han halade fram en sån här med vinklingsbart huvud och jag insåg att det var ju helt perfekt för det jag använder dessa till.
Så jag har grunnat över det en tid, men inte slagit till, och nu dök det upp på Lidl.

Jag gömde kitet bakom några ölflaskor, jag har förstått att sånt är viktigt. ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag gömde kitet bakom några ölflaskor, jag har förstått att sånt är viktigt.
Du har inte fattat något! Mjölk ska det vara!
 
  • Haha
  • Gilla
Lajmen och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ajdå, måste jag lämna tillbaka dem nu?
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
köper alltmer sällan
Mikael_L Mikael_L skrev:
prylbanta
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men i veckan köpte jag de här i alla fall
Välkommen tillbaka!
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ajdå, måste jag lämna tillbaka dem nu?
Nej, du måste handla flera verktyg, och mjölk!
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Tips är om man handlar något större att ta deras mjölk som håller längre. Har för mig att det går åt en 6-7 1,5L kartonger runt exempelvis en plasmaskärare.
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
T ThBSTHLM skrev:
Jag köpte den där även jag. Hittade denna video om vibration och en enkel lösning med ett kullager för 15kr.

[media]
Kan updatera med att det passade perfekt.
 
Jag handlade tio paket mjölk i fredags och råkade gå förbi hyllan med sista chansen. Där hittade jag en låda träborr för 40kr och en tvåpack med minijapansågar för 30. Jag tänkte även på att frun behöver verktyg och jodå det fanns en pastaslev för under 30kr.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
djac och 4 till
  • Laddar…
Klar mest prisvärda på Lidl just nu. Skynda fynda.
Förpackning med Deluxe kanelbulle-glass på köksbänk, säljs på Lidl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Någon som vet hur slangrullen för tryckluft är?
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag köper alltmer sällan saker på Lidl, mest beroende på att jag har typ allt jag behöver i verktygsväg, och behöver mest prylbanta.

Det jag använder i jobbet/företaget har jag vissa krav på så det är inte troligt att Lidl speciellt ofta kommer med en funktionellt lika produkt.

Men i veckan köpte jag de här i alla fall, jag har väl i princip användning för endast 10 & 13mm, kanske 8mm någon gång. Men vadå, hela kittet kostar mindre än en enda från Bacho, och då är de bättre också.

[bild]

14 och 17mm är de två största, om någon undrar.
Jag har mest användning av dessa när jag ska montera ställdon och spjällmotorer, och en gång lånade jag en blocknyckel av rörisen som stod bredvid mig, och han halade fram en sån här med vinklingsbart huvud och jag insåg att det var ju helt perfekt för det jag använder dessa till.
Så jag har grunnat över det en tid, men inte slagit till, och nu dök det upp på Lidl.

Jag gömde kitet bakom några ölflaskor, jag har förstått att sånt är viktigt. ;)
Är det en bra led på dessa eller är de slappa så de stör mest? Jag har redan utan led men hade varit bra med ledade ibland …
 
T
Jag tycker leden är ok på mina, däremot är livslängden på 10 & 11 inte så lång, kuggarna tar slut så de har jag bytt ut mot något jag hittade på ali.

Jag tror man ska betrakta de mindre nycklarna lite som förbrukningsartiklar tyvärr. Alternativet är ju att ha en annan nyckel att dra loss/dra åt med och då faller poängen lite.
 
  • Gilla
Lovan83
  • Laddar…
M Matiost skrev:
Någon som vet hur slangrullen för tryckluft är?
Helt OK för priset men ska man använda tryckluftsverktyg längre tid så kommer du vilja ha en ”kralligare” som levererar bättre tryck.

Tycker den är lite klen för slip & kap. Märks att slangen expanderar och tappar trycket jämfört med andra slangar jag haft.

Men den får sitta tills den går sönder. 👍🏻
 
I
F Festlund skrev:
Helt OK för priset men ska man använda tryckluftsverktyg längre tid så kommer du vilja ha en ”kralligare” som levererar bättre tryck.

Tycker den är lite klen för slip & kap. Märks att slangen expanderar och tappar trycket jämfört med andra slangar jag haft.

Men den får sitta tills den går sönder. 👍🏻
Är det verkligen trycket som saknas?
Klena slangar brukar oftast leverera för litet flöde.
 
  • Älska
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.