2 126 626 läst ·
6 767 svar
2127k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Jag köper alltmer sällan saker på Lidl, mest beroende på att jag har typ allt jag behöver i verktygsväg, och behöver mest prylbanta.
Det jag använder i jobbet/företaget har jag vissa krav på så det är inte troligt att Lidl speciellt ofta kommer med en funktionellt lika produkt.
Men i veckan köpte jag de här i alla fall, jag har väl i princip användning för endast 10 & 13mm, kanske 8mm någon gång. Men vadå, hela kittet kostar mindre än en enda från Bacho, och då är de bättre också.
14 och 17mm är de två största, om någon undrar.
Jag har mest användning av dessa när jag ska montera ställdon och spjällmotorer, och en gång lånade jag en blocknyckel av rörisen som stod bredvid mig, och han halade fram en sån här med vinklingsbart huvud och jag insåg att det var ju helt perfekt för det jag använder dessa till.
Så jag har grunnat över det en tid, men inte slagit till, och nu dök det upp på Lidl.
Jag gömde kitet bakom några ölflaskor, jag har förstått att sånt är viktigt.
Det jag använder i jobbet/företaget har jag vissa krav på så det är inte troligt att Lidl speciellt ofta kommer med en funktionellt lika produkt.
Men i veckan köpte jag de här i alla fall, jag har väl i princip användning för endast 10 & 13mm, kanske 8mm någon gång. Men vadå, hela kittet kostar mindre än en enda från Bacho, och då är de bättre också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
14 och 17mm är de två största, om någon undrar.
Jag har mest användning av dessa när jag ska montera ställdon och spjällmotorer, och en gång lånade jag en blocknyckel av rörisen som stod bredvid mig, och han halade fram en sån här med vinklingsbart huvud och jag insåg att det var ju helt perfekt för det jag använder dessa till.
Så jag har grunnat över det en tid, men inte slagit till, och nu dök det upp på Lidl.
Jag gömde kitet bakom några ölflaskor, jag har förstått att sånt är viktigt.
Redigerat:
Jag handlade tio paket mjölk i fredags och råkade gå förbi hyllan med sista chansen. Där hittade jag en låda träborr för 40kr och en tvåpack med minijapansågar för 30. Jag tänkte även på att frun behöver verktyg och jodå det fanns en pastaslev för under 30kr.
Är det en bra led på dessa eller är de slappa så de stör mest? Jag har redan utan led men hade varit bra med ledade ibland …Mikael_L skrev:
Jag köper alltmer sällan saker på Lidl, mest beroende på att jag har typ allt jag behöver i verktygsväg, och behöver mest prylbanta.
Det jag använder i jobbet/företaget har jag vissa krav på så det är inte troligt att Lidl speciellt ofta kommer med en funktionellt lika produkt.
Men i veckan köpte jag de här i alla fall, jag har väl i princip användning för endast 10 & 13mm, kanske 8mm någon gång. Men vadå, hela kittet kostar mindre än en enda från Bacho, och då är de bättre också.
[bild]
14 och 17mm är de två största, om någon undrar.
Jag har mest användning av dessa när jag ska montera ställdon och spjällmotorer, och en gång lånade jag en blocknyckel av rörisen som stod bredvid mig, och han halade fram en sån här med vinklingsbart huvud och jag insåg att det var ju helt perfekt för det jag använder dessa till.
Så jag har grunnat över det en tid, men inte slagit till, och nu dök det upp på Lidl.
Jag gömde kitet bakom några ölflaskor, jag har förstått att sånt är viktigt.![]()
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 449 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 449 inlägg
Jag tycker leden är ok på mina, däremot är livslängden på 10 & 11 inte så lång, kuggarna tar slut så de har jag bytt ut mot något jag hittade på ali.
Jag tror man ska betrakta de mindre nycklarna lite som förbrukningsartiklar tyvärr. Alternativet är ju att ha en annan nyckel att dra loss/dra åt med och då faller poängen lite.
Jag tror man ska betrakta de mindre nycklarna lite som förbrukningsartiklar tyvärr. Alternativet är ju att ha en annan nyckel att dra loss/dra åt med och då faller poängen lite.
Helt OK för priset men ska man använda tryckluftsverktyg längre tid så kommer du vilja ha en ”kralligare” som levererar bättre tryck.M Matiost skrev:
Tycker den är lite klen för slip & kap. Märks att slangen expanderar och tappar trycket jämfört med andra slangar jag haft.
Men den får sitta tills den går sönder. 👍🏻
Är det verkligen trycket som saknas?F Festlund skrev:Helt OK för priset men ska man använda tryckluftsverktyg längre tid så kommer du vilja ha en ”kralligare” som levererar bättre tryck.
Tycker den är lite klen för slip & kap. Märks att slangen expanderar och tappar trycket jämfört med andra slangar jag haft.
Men den får sitta tills den går sönder. 👍🏻
Klena slangar brukar oftast leverera för litet flöde.
