bjornhallberg bjornhallberg skrev:
Nästa vecka verkar det som LIDL äntligen tagit in crimptången för små kontakter. Riktigt svårt att hitta en dylik tång som faktiskt fungerar. Käkarna behöver ha en relativt komplex form som nästan aldrig finns på budget-verktyg.

[bild]

LIDL
LIDL.de
Har diskuterats på EEVBLOG-forumet.
Jag tycker mig se kontakter som liknar både LiPo-balanseringskontakter och servokontakter för radiostyrda modeller.

Om så är fallet är den högintressant.

Någon som kan bekräfta eller dementera detta?
 
P poba53 skrev:
Problemen med borren är inte spetsskärpan utan något annat... Även ett 8mm träborr lyckades man tillverka med videons tunna borrs problem

[video]
Det där är klart utmanande att fixa med en borrslip. 😮
 
  • Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Det där är klart utmanande att fixa med en borrslip. 😮
Nu är du kinkig. En hammare så löser det sig 😉
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
L Lovan83 skrev:
Nu är du kinkig. En hammare så löser det sig 😉
Men då blir det ingen köp av borrslip! 😱
 
T
R Robert-san01 skrev:
Men då blir det ingen köp av borrslip! 😱
klart det blir, efter att borret fått besök av en hammare är det väl klart att det också ska slipas
 
  • Gilla
Lovan83 och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Här ser du den utvikt med ett normalstort skjutmått i förpackning ovanpå.
Inget du får plats med hela kroppen på, benen hamnar utanför. Känns helt ok kvalitetsmässigt.
Hur gillar du skjutjärnet? Mitt Kamasa flippa ur och är inte villig att spendera 2.000kr på ett Mitutoyo bara för jag är för slö för att sätta på mig läsglasögon på mina 50åriga trötta ögon 😚
 
Tokslut Tokslut skrev:
Hur gillar du skjutjärnet? Mitt Kamasa flippa ur och är inte villig att spendera 2.000kr på ett Mitutoyo bara för jag är för slö för att sätta på mig läsglasögon på mina 50åriga trötta ögon 😚
Inte använt det speciellt mycket men skulle säga att det gör jobbet, visar tiondels mm om jag inte minns fel.

Känslan är inte som Mitutoyo, men inte heller priset. 🙂
 
  • Älska
Tokslut
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Hur gillar du skjutjärnet? Mitt Kamasa flippa ur och är inte villig att spendera 2.000kr på ett Mitutoyo bara för jag är för slö för att sätta på mig läsglasögon på mina 50åriga trötta ögon 😚
De är helt ok för arbete i trä, för metall duger de om man mäter 2-3ggr och tar ett medel.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Tack! Mäta flera ggr. :O Jag är mer den som mäter 1gång och kapar 3 😏
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Efter ett antal Lidl skjutmått tröttnade jag på att ständigt byta batterier och gick upp en klass.
Detta från ClasOlle har fungerat perfekt i över ett år! Känns betydligt mer gediget än Lidl varianterna.

[länk]
Skumt, mina batterier håller än, tre år senare.. men jag har säkert 5 skjutmått som dräller på olika platser i verkstan..
 
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Efter ett antal Lidl skjutmått tröttnade jag på att ständigt byta batterier och gick upp en klass.
Detta från ClasOlle har fungerat perfekt i över ett år! Känns betydligt mer gediget än Lidl varianterna.

[länk]
Perfekt. Smidigare att handla också :D
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Perfekt. Smidigare att handla också :D
ClasOlle har ingen mjölk så det slipper du!
 
  • Haha
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Efter något som kändes som race Across the World så fick jag köpt ett par L mjölk samt en vinkelslip. Slut på hemmaplan och i andra affären sa chattbotten fåtal kvar men slut när jag kom fram men napp på 3e.
 
  • Gilla
MagicFingers och 1 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
Efter något som kändes som race Across the World så fick jag köpt ett par L mjölk samt en vinkelslip. Slut på hemmaplan och i andra affären sa chattbotten fåtal kvar men slut när jag kom fram men napp på 3e.
Det är så jäkla jobbigt när det är slut på mjölk i butiken så man måste åka över halva stan 😀
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.