13th Marine 13th Marine skrev:
Duger "jag behövde avfettning?" 🤔
Jag blev sugen på korv eller glass är lite mer PK när det gäller anledningar att ha besökt Biltema. Behövde köpa spolarvätska är också OK. 😉

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jag blev sugen på korv eller glass är lite mer PK när det gäller anledningar att ha besökt Biltema. Behövde köpa spolarvätska är också OK. 😉
Fast nu behövde jag bli av med fett och inte skaffa mer 🤔

Aja, jag ska inte lusa ner lidltråden med mer trams nu.

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
Behöver man en ursäkt för att köra till Biltema? 🤔
Nej! Det finns både korv och glass.

Stickan

För att återkoppla till Lidl så är det väldigt bra att de har plasmaskärare, slipar, pallar mm i sortimentet. Klart enklare att få in sakerna i hushållskassan när det står Lidl 2000kr på utdraget än Biltema eller Jula.

Frun berättade att hon hade hört talas om sådana som alltid tog sina "hobby" köp på postförskott och uthämtning på den lokala ICA butiken. Då var det lättare att smyga in det under hushållsbudgeten. 😉

Jag hämtade ut min Festool Kapex 120 med MFT på ICA, dock var det betalt på faktura. 😢

• Gilla
Fideliox och 1 till
  • Laddar…
J
Då får jag fråga nästa gång, räcker ett PM till dig eller ska vi starta en samlingstråd?
Det enklaste borde vara att du låter bli, men måste du så kan du väl göra en excel lista med produkt, orsak till att du måste handla på Biltema samt signatur ifrån din respektive för godkännande😉

• Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
Problemet med Lidl är att du kan aldrig veta vad som finns att köpa om du inte åker dit.

Stickan

• Gilla
  • Ledsen
hsd och 2 till
  • Laddar…
Den här i verktygshyllan fick mig att fundera. Vad är detta?

/Höghus

Hylla med verktyg och diverse föremål i en butik, märkt med "Problemlösnings art.", även en skylt med priset 29.90.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
T
Eftersom enheten är i ml så är det väl antingen lim eller lösningsmedel :D Men tycker nog borrsettet ser märkligt ut, det verkar inte vara så bra ordning på din lidlbutik ;)

(kom hem med en borrslip jag också, men den har ju andra lagt in bilder på redan så jag tyar inte, skulle haft C-batterier egentligen men den hyllan var tom så fick knata in på butiken bredvid och handla dem.)

Veckans Lidl fynd!

Svart skoskyddssats från Lidl visas på ett arbetsbord i verkstaden, omgiven av verktyg och utrustning.
Skapa konto

Alla vi som har MFT-bord i verkstaden brukar regelbundet få ”gå ner i källaren” och fynda alla smådelar som ramlat ner i hålen.
Denna veckan har Lidl två olika storlekar på skoskydd som passar ihop..
1 stor och 3 små kostar 2 X 25kr =50kr. Fynd!

Dag

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Stickan56 och 7 till
  • Laddar…
Dagens Parksideköp blev en 12V Performance Borrskruvdragare med batterier och laddare med tillbehör i väska för 399:- om man har Lidl Pluskort. Maskinen fungerar bra för det priset men tillbehören håller låg kvalitet. 4 av 14 borr är helt kass. Metallchuck med bra centrering men ytterhylsan vobblar en del. Borrmaskinen får hamna i Värmlandsstugan Parkside 12V borrskruvdragare med tillhörande batteri och laddare placerade på ett mönstrat bord.
Skapa konto

P poba53 skrev:
Dagens Parksideköp blev en 12V Performance Borrskruvdragare med batterier och laddare med tillbehör i väska för 399:- om man har Lidl Pluskort. Maskinen fungerar bra för det priset men tillbehören håller låg kvalitet. 4 av 14 borr är helt kass. Metallchuck med bra centrering men ytterhylsan vobblar en del. Borrmaskinen får hamna i Värmlandsstugan[bild]
Borren var säkert kassa med avsikt, så du "måste" köpa borrslipen. 😉

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Nästa vecka verkar det som LIDL äntligen tagit in crimptången för små kontakter. Riktigt svårt att hitta en dylik tång som faktiskt fungerar. Käkarna behöver ha en relativt komplex form som nästan aldrig finns på budget-verktyg.

Crimptång-set från Parkside i öppen förvaringslåda, innehållande tång, kontakter och kablar, lämpliga för små kontakter.
Skapa konto

LIDL
LIDL.de
Har diskuterats på EEVBLOG-forumet.

• Gilla
  • Wow
ClasseClas och 10 till
  • Laddar…
Där har vi nått jag inte förväntade mig av Lidl, för 200kr kan jag tänka mig att ha en hemma.

T
Såg att det kommit en batteridriven vinkelslip också. Nån som har erfarenheter från den? Vettig mjukstart och hyffsat låga vibrationer är väl det jag önskar.

R Robert-san01 skrev:
Borren var säkert kassa med avsikt, så du "måste" köpa borrslipen. 😉
Problemen med borren är inte spetsskärpan utan något annat... Även ett 8mm träborr lyckades man tillverka med videons tunna borrs problem

• Wow
  • Haha
  • Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.