2 126 326 läst ·
6 767 svar
2126k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
För att återkoppla till Lidl så är det väldigt bra att de har plasmaskärare, slipar, pallar mm i sortimentet. Klart enklare att få in sakerna i hushållskassan när det står Lidl 2000kr på utdraget än Biltema eller Jula.
Frun berättade att hon hade hört talas om sådana som alltid tog sina "hobby" köp på postförskott och uthämtning på den lokala ICA butiken. Då var det lättare att smyga in det under hushållsbudgeten. 😉
Jag hämtade ut min Festool Kapex 120 med MFT på ICA, dock var det betalt på faktura. 😢
Frun berättade att hon hade hört talas om sådana som alltid tog sina "hobby" köp på postförskott och uthämtning på den lokala ICA butiken. Då var det lättare att smyga in det under hushållsbudgeten. 😉
Jag hämtade ut min Festool Kapex 120 med MFT på ICA, dock var det betalt på faktura. 😢
Det enklaste borde vara att du låter bli, men måste du så kan du väl göra en excel lista med produkt, orsak till att du måste handla på Biltema samt signatur ifrån din respektive för godkännande😉13th Marine skrev:
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 449 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 449 inlägg
Eftersom enheten är i ml så är det väl antingen lim eller lösningsmedel
Men tycker nog borrsettet ser märkligt ut, det verkar inte vara så bra ordning på din lidlbutik 
(kom hem med en borrslip jag också, men den har ju andra lagt in bilder på redan så jag tyar inte, skulle haft C-batterier egentligen men den hyllan var tom så fick knata in på butiken bredvid och handla dem.)
(kom hem med en borrslip jag också, men den har ju andra lagt in bilder på redan så jag tyar inte, skulle haft C-batterier egentligen men den hyllan var tom så fick knata in på butiken bredvid och handla dem.)
Veckans Lidl fynd!
Alla vi som har MFT-bord i verkstaden brukar regelbundet få ”gå ner i källaren” och fynda alla smådelar som ramlat ner i hålen.
Denna veckan har Lidl två olika storlekar på skoskydd som passar ihop..
1 stor och 3 små kostar 2 X 25kr =50kr. Fynd!
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alla vi som har MFT-bord i verkstaden brukar regelbundet få ”gå ner i källaren” och fynda alla smådelar som ramlat ner i hålen.
Denna veckan har Lidl två olika storlekar på skoskydd som passar ihop..
1 stor och 3 små kostar 2 X 25kr =50kr. Fynd!
Dag
Redigerat:
Dagens Parksideköp blev en 12V Performance Borrskruvdragare med batterier och laddare med tillbehör i väska för 399:- om man har Lidl Pluskort. Maskinen fungerar bra för det priset men tillbehören håller låg kvalitet. 4 av 14 borr är helt kass. Metallchuck med bra centrering men ytterhylsan vobblar en del. Borrmaskinen får hamna i Värmlandsstugan
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Borren var säkert kassa med avsikt, så du "måste" köpa borrslipen. 😉P poba53 skrev:Dagens Parksideköp blev en 12V Performance Borrskruvdragare med batterier och laddare med tillbehör i väska för 399:- om man har Lidl Pluskort. Maskinen fungerar bra för det priset men tillbehören håller låg kvalitet. 4 av 14 borr är helt kass. Metallchuck med bra centrering men ytterhylsan vobblar en del. Borrmaskinen får hamna i Värmlandsstugan[bild]
Trädgårdsfixare
· Skövde
· 266 inlägg
Nästa vecka verkar det som LIDL äntligen tagit in crimptången för små kontakter. Riktigt svårt att hitta en dylik tång som faktiskt fungerar. Käkarna behöver ha en relativt komplex form som nästan aldrig finns på budget-verktyg.
LIDL
LIDL.de
Har diskuterats på EEVBLOG-forumet.
Logga in
Skapa konto
LIDL
LIDL.de
Har diskuterats på EEVBLOG-forumet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Där har vi nått jag inte förväntade mig av Lidl, för 200kr kan jag tänka mig att ha en hemma.