2 053 934 läst ·
6 460 svar
2054k läst
6,5k svar
Lidl verktyg denna vecka.
De flesta tror säkert i alla fall att de har det. Hur många som verkligen har det låter jag vara osagt... Eller jag ändrar mig, jag tror de flesta ofta drar skruvförband med högre moment än vad som faktiskt är optimalt.R Robert-san01 skrev:
En momentnyckel måste man ju kunna lita på för att den ska ge nån nytta. De som användes i försvarsmaktens verkstäder skickades in för kontroll med jämna mellanrum och då var de garanterat av annan kvalitet från början. Risken med en enklare konstruktion är ju att den dessutom varierar, dvs släpper ibland och ibland inte vid samma belastning.
Det där stämmer nog inte. Tänk på bilar som står länge. De har samma ventilfjädrar komprimerade under lång tid. Inte tusan blir de utmattade för det.Unikt namn skrev:
Köpte en liten byggdammsugare för några veckor sedan
+ Billig: 400kr
- Svag
- Otroligt hög ljudnivå
- Byggkvalitéen är riktigt dålig
Tror jag fick vad jag betalade för men återstår att se hur länge motorn håller
+ Billig: 400kr
- Svag
- Otroligt hög ljudnivå
- Byggkvalitéen är riktigt dålig
Tror jag fick vad jag betalade för men återstår att se hur länge motorn håller
Discoman skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna? Köpte jag med och ångrar det. Slangen är så himla besvärlig så att jag vill kasta ut hela dammsugaren. Ser att dom brukar sälja en för 700 också, den kanske är bättre.
Tvingar mig väl att ha den något år till och köper något bättre sen
Jag har en liknande från Einhell. Jag skar bort en knapp centimeter på kanten av det krökta plastskyddet som sitter på insidan av slanganslutningen, sen slutade saker att fastna.N naikon skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Inga textiltvättar på lokala Lidl idag 🙁
Angående grovdammsugare så har jag sett 3 olika modeller i reklambladen sedan i våras. Har ingen aning vad som skiljer dem åt, mer än storleken på behållaren, men PWD 30 C1 är ok. Lite lägre oljud än en DeWalt från jula och justerbar hastighet med vred.
Får hoppas att det går att hitta ett filter som passar när det behöver bytas.
Får hoppas att det går att hitta ett filter som passar när det behöver bytas.
Logga in
Skapa konto
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 132 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 132 inlägg
Jag har den gamla varianten som var gul och svart. Köpt för många år sen.F Fredzter skrev:Nån som har textiltvätten som säljs nästa vecka? Den är ju väldigt billig så är tveksam till om den är nåt att ha. å andra sidan så är det ju en sån grej man använder en gång om året så så länge den gör det den ska så gör det ju inte så mycket om det inte är den mest högkvalitativa eller användarvänliga prylen
Och den har varit välanvänd till mattor, soffor, bilklädsel etc.
Skrämmande att se färgen på spillvattnet ibland🙈
Men den har ett par nackdelar (och nu pratar jag gamla modellen då jag inte vet nått om nya)
jag knäckte själva vattenanslutning till den lilla slangen när jag tryckte dit kopplingen. Plast som hade blivit försvagat. Tog bort kopplingarna och kopplade ihop slangarna med en bit kopparrör istället.
Själva damsugarröret är delat och i plast, vilket gör att man i princip inte kan trycka ner ordentligt när man t.ex ska köra våttvätt av mattor. Man vill gärna få lite tryck på mattan för att den ska suga upp vattnet man sprutar ut.
Men med det sagt så har den varit mer använd än jag trodde och har använt den både som dammsugare, suga upp sand ur sandfiltret till poolen.
Suga upp vatten samt såklart till textiltvätt.
Den nya verkar ha stöd för att ha i rengöringsmedel i tanken med, på min får det endast vara vatten i.
(Testade med medel i men då hade jag problem att få nått sug och kunna spruta vatten)
Igår köpte jag iallafall en Laddkabel på Lidl, bra pris då jag behövde en extra:
Logga in
Skapa konto
Hej,Pjosk75 skrev:
För att återgå till trådens ämne så lyckades jag idag få tag på 2 stycken smarta batterier. I min vanlig butik fanns inga trots att lagersaldot skulle vara bra enligt LiA. Så det blev en färd till en grannkommun där lagersaldot stämde.
Blev även den lilla vinkelslipen för 200 med rabattkupongen.
[bild]
Jag trodde Lia var nedstängt? jag får "henne" inte att funka på hemsidan iaf.
Har du tid och lust och skriva hur tusan men kollar upp lager saldo i ens butik?
Mvh Tobias
HejT Tobbedo skrev:
Lia fungerar i opera på min mobilen, men är ganska långsamt.
https://kundportal.lidl.se/SelfServiceSE/s/article/Finns-en-kampanjartikel-i-min-butik
Klicka på pratbubblorna längst ned till höger.
När fönstret öppnats skriver du in " jag söker en kampanjvara"
Klicka på "kontrollera saldo specialvara"
Sedan skriver du in vad produkten kallas eller produktnummer. Batteri, skruvdragare, högtryckstvätt brukar fungera.
Ibland visas flera varor som passar sökordet som visas, så välj den du söker efter.
Sedan ska du skriva in en ort där sökningen ska utgå ifrån.
Lia har bara saldo för varor 14 dagar tillbaka. Så för varor som var med i kampnaj tidigare kanske den vanliga kundtjänsten kan hjälpa till att hitta butiker där varan finns.
Nästa vecka kommer en liten blås/sug för 250kr. Funderar på att köpa den för blåsens skull, tex blåsa ut smuts från springor i stolpar innan reparation, utan att släpa dit kompressor. Nån som har koll på den, testat?
Logga in
Skapa konto