slothy slothy skrev:
Nästa vecka kommer en liten blås/sug för 250kr. Funderar på att köpa den för blåsens skull, tex blåsa ut smuts från springor i stolpar innan reparation, utan att släpa dit kompressor. Nån som har koll på den, testat?

[bild]
Synd att det var integrerat batteri istället för deras vanliga 12v plattform

• Gilla
MasMats
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Synd att det var integrerat batteri istället för deras vanliga 12v plattform
Såg denna video, inte lika sugen längre, verkar klen?

• Haha
MasMats
  • Laddar…
köpte en handsåg med utbytbara blad idag, för framtida användningsområden…samt en digital vinkel mätare, blir perfekt när jag ska mäta vinklar på kantstenen runt plattsättningen under mina nya sorteringskärl👍
Förpackningar av Parkside handsågset och digital vinkelmätare på ett bord, med orange prislapp på den nedre lådan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jaha, nu har även min batteridrivna motorsåg börjat läcka olja. Tyvärr har jag inte varit helt nöjd med den. Kedjan behövde spännas om hela tiden.
Detta är första gången jag behöver reklamera. Hur går man tillväga?

M Moltipo skrev:
Jaha, nu har även min batteridrivna motorsåg börjat läcka olja. Tyvärr har jag inte varit helt nöjd med den. Kedjan behövde spännas om hela tiden.
Ta med sågen, och kvittot, och knalla till närmsta Lidl. Säg till i kassan (lättast att gå in där man går ut sas)

• Gilla
Moltipo och 1 till
  • Laddar…
M Moltipo skrev:
Tråkigt om det skulle vara ett omfattande fel. Eller bra för då kanske tillverkaren får en åthutning och förbättrar plasthuset.
Att kedjan behöver spännas kan jag leva med de gånger den används.

Om det är mindre än 90 dagar sedan du köpte den så går du tillbaka till valfri lidl och säger att produkten är trasig så får du pengarna tillbaka.
Ta med sågen och visa papperkvitto eller det digitala kvittot i appen.

Har det passerat mer än 90 dagar måste kundtjänst kontaktas.

• Gilla
Moltipo
  • Laddar…
Det här var en intressant video ang kvalitetskontroll på Lidls verktyg: impact wrenches

I korthet, det han gör är att han jämför en impact wrench från 2024 och tre från 2025, och de skiljer mycket i hur starka de är. När han inspekterar innanmätet ser han först en rätt mycket mindre hammare i 2025orna, och ojämnt maskinade delar inuti, så en del applicerar kraften jämnt och bra, andra slirar internt och slits antagligen snabbare pga det.

Det är ju trist, bättre med halvdant förutsägbart resultat än vissa bra och vissa sådär.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
StoreMax StoreMax skrev:
Såg denna video, inte lika sugen längre, verkar klen?
[media]
Lol. Verkar ju rätt usel tyvärr. Svårt att hitta fler videos än den där dock. Project Farm har en video på såna där, och det skiljer ju enormt mellan dem.

• Gilla
StoreMax och 1 till
  • Laddar…
Reklamblad från Parkside med polyester arbetströjor i flera färger samt erbjudanden på svetsutrustning och svetshjälm.
Skapa konto

Skrattade till när jag såg polyester arbetströja på samma annonssida som svets och svetshjälm…

• Haha
kashieda och 6 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
[bild]

Skrattade till när jag såg polyester arbetströja på samma annonssida som svets och svetshjälm…
Superbra för att hålla värmen..man bara smälter fast tröjan på huden..burr

Frustrator Frustrator skrev:
Superbra för att hålla värmen..man bara smälter fast tröjan på huden..burr
Hellre svetsa barbröstad än att få plast i brännsåren…

• Haha
Silkesnusa
  • Laddar…
Rekommenderar åter igen den här fenomenala skruvdragaren. Revolverfunktionen är grymt smart och mycket praktisk. Rymmer 9 bits och det går sekundsnabbt att snurra fram det man behöver för stunden.

Har inte slarvat bort ett enda av de medföljande bitsen på 4 års tid 🙂

Men nej, den klarar inte av fransk träskruv eller däckbyten.

• Grön och röd skruvdragare med flera bits, inklusive revolverfunktion för att byta bits snabbt. Märke: Parkside.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
StoreMax och 3 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Rekommenderar åter igen den här fenomenala skruvdragaren. Revolverfunktionen är grymt smart och mycket praktisk. Rymmer 9 bits och det går sekundsnabbt att snurra fram det man behöver för stunden.

Hur fungerar avtryckaren? Går den olika snabbt beroende hur långt in man trycker in den, eller är det "allt eller inget"?

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:

Tutan... Hade ju 50kronors rabattkupong i appen på en sådan där... så nu får det åka upp till fritidshuset 😋

vboivie vboivie skrev:
Hur fungerar avtryckaren? Går den olika snabbt beroende hur långt in man trycker in den, eller är det "allt eller inget"?
Det är enbart en hastighet på den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.