slothy slothy skrev:
Såklart! Hur ska verktyget annars kunna periodiskt kontrollera att man har köpt DLCn "HoriZONtalBreak+ Pro" som tillåter dig att bryta i sidled?
tveksamt tveksamt skrev:
För att inte tala om att avslyssna dig och skicka all information till Kina.
Ni är för nära verkligheten för att vara roliga...

• Gilla
  • Haha
Emil.P och 7 till
  • Laddar…
Vaddå? Använder ni spett utan blåtand?

Spettet i stenbrottet är utrustat med en Bluetooth-symbol, vilket humoristiskt visar på modern teknik i traditionellt verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
MONTREAL och 14 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ni är för nära verkligheten för att vara roliga...
Vem sa något om att försöka vara rolig..?

tveksamt tveksamt skrev:
Vem sa något om att försöka vara rolig..?
Jag. 😉

• Gilla
  • Haha
vboivie och 2 till
  • Laddar…
slothy slothy skrev:
Såklart! Hur ska verktyget annars kunna periodiskt kontrollera att man har köpt DLCn "HoriZONtalBreak+ Pro" som tillåter dig att bryta i sidled?
Det kommer inte säljas. Utan endast att kunna fås via XXL-Extra-allt-demolition&recycle-klimatsnart-paketet om man binder sig för 72-månaders.abonnemanget. Fast bara om man blir guldmedlem och accepterar att Parkside får sända reklam till telefonen när som helst dygnet runt.

Avstängd telefon eller urladdat batteri räknas som avtalsbrott, varvid man måste betala dubbla avgiften resten av tiden samt naturligtvis retroaktivt.

• Gilla
  • Ledsen
MONTREAL och 6 till
  • Laddar…
slothy slothy skrev:
Avancerat värre..

Och jag som precis börjat få kläm på hur extrafunktionerna på Hultafors ställbara kofot fungerar.. 😔

Kanske dags att vi startar en ny tråd :
"hur man komplicerar/ fuckar upp enkla saker som ingen tidigare behövt utbildning för "
Idag ska jag sätta upp tre hyllor i hallen, -det är nog bäst om jag ställer batteriet för max prestanda.

• Gilla
  • Älska
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
För att återgå till trådens ämne så lyckades jag idag få tag på 2 stycken smarta batterier. I min vanlig butik fanns inga trots att lagersaldot skulle vara bra enligt LiA. Så det blev en färd till en grannkommun där lagersaldot stämde.
Blev även den lilla vinkelslipen för 200 med rabattkupongen.

Förpackningar av två 20V/4Ah smarta batterier och en sladdlös vinkelslip på brun kartong i ett fordon.
Skapa konto

• Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
Ett tips på ett verktyg jag är mycket nöjd med är kedjegrenkapen som återkommer den 22 september.
Men det har ökat i pris sedan förra året. Har ett vagt minne att den kostade 250 eller 300 i fjol.

Parkside 20V batteridriven kedjegrenkap med pris 399 kronor, inklusive svärdskydd och biokedjeolja, exklusive batteri och laddare.
Skapa konto

• Gilla
Emil.P och 1 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Smarta batterier PAPS 204 B1 20V/4Ah idag för 279:- om Du handlar för 500:- med Parkside kupong.
Dessa batterier dyker upp hos Lidl väldigt sällan. I min affär hade de dock bara fått in 4st så det verkar vara en bristvara
Denna Lidltråd är nog ganska bra om man letar efter tips på Parksideprylar både positiva och negativa. Själv lämnade jag Lidls egen Facebookgrupp "Vi som älskar Parkside" efter att ovanstående inlägg refuserades av deras moderator. Vad man lärde sig i den gruppen är att felfrekvensen är rätt hög på deras elverktyg. Dock inga problem med mina egna Parksideprylar som jag valt med omsorg

Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Ett tips på ett verktyg jag är mycket nöjd med är kedjegrenkapen som återkommer den 22 september.
Men det har ökat i pris sedan förra året. Har ett vagt minne att den kostade 250 eller 300 i fjol.

[bild]
Kan man byta/slipa kedjan?

P pfb skrev:
Slipa kedjan borde gå bra. Den ser ut som en vanlig motorsågskedja.

Korta svärd med 3 kedjor har jag sett säljas på Amazon.

P pfb skrev:
Det ser ju ut att vara en kedja liknande en vanlig motorsåg och då borde den kunna filas med lämplig rundfil. Jag har dock ingen aning om dimensionen. Det går kanske att hitta en manual med uppgifter.

Motorsågkedja med texten "PARKSIDE" på svärdet.
Skapa konto

P poba53 skrev:
[länk] 20-li c3

Läs manualen så hittar Du alla uppgifter om kedjan
För antal drivlänkar skall det var 31 enligt denna sida, Det är ibland svårt att hitta rätt kedja till Parkside sågar. Reservdelslänken i manualen ger inge träff på angive reservdelsnummer för kedjan. Men fila kan man ju göra till kedjan

https://www.lidl.de/p/parkside-20-v...eSize=48&searchTrackingChannel=DE&list=search

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.