Frustrator Frustrator skrev:
Ta med sågen, och kvittot, och knalla till närmsta Lidl. Säg till i kassan (lättast att gå in där man går ut sas)
Jag har extremt dålig erfarenhet att göra så. Dom i kassorna brukar tycka det inte alls är intressant.

Dom gånger jag behövt få en produkt utbytt så har rätt väg varit att få ärendet lagt via kundtjänst och när det är godkänt där ta med papperskopior på beslutet och lämna in tillsammans med produkten. Då får du pengarna direkt är min erfarenhet. 👍🏻

• Gilla
Moltipo
  • Laddar…
F Festlund skrev:
Jag har extremt dålig erfarenhet att göra så. Dom i kassorna brukar tycka det inte alls är intressant.
Ok, för mig har det alltid funkat att bara traska in.

vboivie vboivie skrev:
Hur fungerar avtryckaren? Går den olika snabbt beroende hur långt in man trycker in den, eller är det "allt eller inget"?
Det är ”allt eller inget” som gäller, även om jag tycker mig märka en mjukstart. Kanske behövs för att tygla de oerhörda krafterna. 😉

Scout Scout skrev:
Tutan... Hade ju 50kronors rabattkupong i appen på en sådan där... så nu får det åka upp till fritidshuset 😋
Tyckte att det lät osannolikt när du skrev att du hade rabattkupong. Tänkte fråga dig vad du hade/vem du har gjort för att få en 50-lapp rabatt på denna..

Men såg helt riktigt att det låg en sådan kupong i Plus-appen 😳 129:- för den här..!

Jag kommer att köpa en till (hade jag iofs redan tänkt att göra), om lagersaldot tillåter.

Är som tidigare nämnt, väldigt nöjd med den. Nackdel med inbyggt batteri såklart, men smidigheten den erbjuder överbryggar den saken.

Min första har använts i över 5 år (inte 4 som jag tidigare skrev).

Bisarrt att något, som inte är rent skräp, kan säljas såhär pass billigt. Med 3 års garanti dessutom. Det får ju en att återigen fundera kring vilka marginaler det egentligen finns i branscherna..

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Beställde och betalade för 4 sommardäck på en firma
med namnet LI-DL...pengar drogs,hemsidan var jättefin med mycket.
Kollade på spårningsnumret...Varan ej levererad.
Nu efter 1månad är hemsidan borta och spårningen fungerar inte.
Anmält till Ciklo bank där penarna dragits ,de skulle titta på det.
De fick säkert in mycket pengar men...mycket jobb med hemsida som ett
storföretag för lura folk. Edit: kolla på banken och kontot var registrerat på en
stor möbelkedja i Tyskland. Såg också att verktyg maskiner säljs på fejjan via
Lidl:s eget märke till rabatterat pris...Bluffvarning?

• Ledsen
Exostor
  • Laddar…
kenth gustafsson kenth gustafsson skrev:
Såg också att verktyg maskiner säljs på fejjan via
Lidl:s eget märke till rabatterat pris...Bluffvarning?
Säljer Lidl på Marketplace menar du?

För den vara anhöriga börjar ana oråd när verktyg döljs av mjölkpaket kan du börja gömma inköpen bakom julkakor istället efter det sortiment börjar ställas fram nu.

• Hylla med julkakor och sötsaker i en butik, där röda kartonger med olika produkter är uppställda för försäljning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
HenrikLinder och 4 till
  • Laddar…
Det räcker alltså inte med vårt verktygsmissbruk menar du, utan vi ska bli lika runda om magen som tomten själv dessutom!

Nej, för egen del så fortsätter jag nog att gömma i köpen bakom mjölken. Får nog bli lättmjölk dessutom.

V Vardagsrum skrev:
Det räcker alltså inte med vårt verktygsmissbruk menar du, utan vi ska bli lika runda om magen som tomten själv dessutom!

Nej, för egen del så fortsätter jag nog att gömma i köpen bakom mjölken. Får nog bli lättmjölk dessutom.
Lite bredd är bra att ha när man ska smuggla in en 200kg bordsåg bakom ryggen..

• Gilla
  • Haha
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Lite bredd är bra att ha när man ska smuggla in en 200kg bordsåg bakom ryggen..
De från Lidl väger snarare 2 kg så det fixar du ändå! 😂

”Supplies von Lidl”

Passade på idag att komplettera med lite användbara tillbehör i ”Snickerboa”

Pallen blir perfekt att nå det där högst upp i virkeshyllan. Känns väldigt stabil!

Parksides ihopfällbara pall i stål med gröna fötter och reklamtext för pris och garanti.
Skapa konto

Har sedan tidigare en kardborrekloss för 125mm rondeller som jag använder hela tiden. Nu kompletterade jag med två mindre rektangulära och en helt rund.

Paket med Parkside handslip och slipklossar från Lidl, 18-pack, för slippapper med kardborrefäste, pris 29.90 kr.
Skapa konto

Den lilla dubbla LED-lampan känns väldigt användbar.

LED-arbetslampor i grönt med krok och utdragbar funktion, pris 49,90 kr.
Skapa konto

Klart prisvärda produkter!
Dag

PS. Jag glömde mjölken!

• Gilla
  • Haha
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Intressant att kolla vad man egentligen får för 30kr.

Lidl:
Slipkloss rektangulär/rund samt 18 stycken slippapper 125mm med 3 olika kornstorlek. 6x60, 6x120, 6x240 = 30kr

Bild av Parkside handslip och slippapper 18-pack med kardborrefäste, 29.90kr, kornstorlek 60, 120 och 240, från Lidl-reklam.
Skapa konto

Jula - Biltema
5 stycken slippapper 125mm i samma kornstorlek 40kr.
3 olika kornstorlek. 5x60, 5x120, 5x240 = 120kr

Röd sliprondell från Jula, 5-pack, diameter 125 mm, pris 39,90 kr.
Skapa konto

Klart att mjölken på Lidl smakar bättre! 🐄
Dag

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Klossen är kanske värd 30 kronor, men jag har ett par gånger testat olika lidl-slippapper och de har varit imponerande usla.

Håller med om Lidl-slippapper inte håller så länge men kanske en bättre batch denna gången?
Har inte testat.
Priset för två klossar och 36 kanske mindre bra papper är ändå halva priset mot ungefär samma klossar på Amazon.
Dag

Gula handslipblock i rund och musformad design för slipning och polering.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Lite lurigt med reklambladen eftersom det ibland saknas sidor i det tryckta som finns i det digitala. Den här veckan saknas 6 sidor i det fysiska reklambladet. Bland annat 1 sida med Parkslide.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Den här veckan saknas 6 sidor i det fysiska reklambladet. Bland annat 1 sida med Parkslide.
Kanske din partner har rivit ut dem? 🤔

• Haha
  • Gilla
HenrikHuslöse och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.