2 126 346 läst ·
6 767 svar
2126k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Köpte en i våras när de såldes då.Pjosk75 skrev:
Skulle använda den häromdagen. Kan inte gått många varar förrän den sluta driva! Drivhjulet kom ut i två delar!
Även batterimotorsågen med teleskopskaft kan rekommenderas. Jag har sågat både ek såväl som telefonstolpar med den utan problem. På min variant stod det Oregon på kedjan.Pjosk75 skrev:
Det enda negativa har varit att den läckt lite sågkedjeolja när den förvarades hängande under vintern.
Smidig om man har lite högre träd som behöver beskäras då och då. 270 cm såg plus gubblängd gör att man når grenverk rejält högt upp. Hjälm anbefalles dock!
Kanske ska tipsa folket i alla trådarna med temat: ”Grenar från grannens träd hänger över gränsen och släpper ibland löv på min tomt. Dolt fel?”.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har lite problem med den lille kedjesågen. Spännaren fungerar inte så bra. Svärdet trycks in när man sågar och fjädrar inte ut igen. Det fungerar hyfsat ändå men kedjan hoppar av emellanåt. Inga tendenser till att göra det under sågning men ibland mellan snitten.
En kort recension av motorsågen PAKS 20-Li E5 nu när jag har använt den.
För 500 kr var den helt klart köpvärd. Knappast jämförbar med en Husqvarna eller Stihl batteridriven, men de kostar nästan 10 gånger så mycket också
Högen på bilden tog kanske 1 timme totalt att kapa och det gick åt ungefär 1,5 8Ah smart batteri.
Nu var veden visserligen delvis murken asp, så jag får återkomma när det har kapats färsk tall eller björk
Tyvärr så fick jag se en ojledroppe på batteriet när sågen ställde bort på kvällen. Och på morgonen efter var det olja under sågen på 2 platser i skarven mellan plasthöljet. Direkt under oljetanken och under kedjans fäste.
Eftersom sågen är prisvärd för mig ska jag kolla med kundtjänst om det går att få den utbytt istället för återlämnad via nöjd kund garanti.
För 500 kr var den helt klart köpvärd. Knappast jämförbar med en Husqvarna eller Stihl batteridriven, men de kostar nästan 10 gånger så mycket också
Högen på bilden tog kanske 1 timme totalt att kapa och det gick åt ungefär 1,5 8Ah smart batteri.
Nu var veden visserligen delvis murken asp, så jag får återkomma när det har kapats färsk tall eller björk
Tyvärr så fick jag se en ojledroppe på batteriet när sågen ställde bort på kvällen. Och på morgonen efter var det olja under sågen på 2 platser i skarven mellan plasthöljet. Direkt under oljetanken och under kedjans fäste.
Eftersom sågen är prisvärd för mig ska jag kolla med kundtjänst om det går att få den utbytt istället för återlämnad via nöjd kund garanti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Husägare
· Värsterort
· 239 inlägg
Nån som har textiltvätten som säljs nästa vecka? Den är ju väldigt billig så är tveksam till om den är nåt att ha. å andra sidan så är det ju en sån grej man använder en gång om året så så länge den gör det den ska så gör det ju inte så mycket om det inte är den mest högkvalitativa eller användarvänliga prylen
Är det denna?F Fredzter skrev:Nån som har textiltvätten som säljs nästa vecka? Den är ju väldigt billig så är tveksam till om den är nåt att ha. å andra sidan så är det ju en sån grej man använder en gång om året så så länge den gör det den ska så gör det ju inte så mycket om det inte är den mest högkvalitativa eller användarvänliga prylen
https://www.lidl.se/p/parkside-textilvaardsmaskin/p10036359
Priset verkar ju "orimligt bra", men vissa Lidl-grejer är ju mycket bättre än priset anger...
Klart nyfiken också!
/Jocce
Man vet aldrig. En momentnyckel är i grunden en väldigt enkel konstruktion, som borde vara svår att misslyckas med. Men det vet man inte förän den jämförts med en annan. Och då uppstår ju frågan ifall de visar olika. Är det den gamla välanvända eller den nya, som visar fel?🤢R Robert-san01 skrev:
Man måste alltså köpa (minst) 3 st, och olika fabrikat då ...Intet skrev:
Jag kommer ihåg historien om mannen som blev sugen på att köpa en barometer.
Han hade fått tipset att gå till urmakaren som skulle ha fina av hög kvalitet. Men ack så dyra de var där ... *suck*
Mannen mindes att i stora varuhuset fanns det betydligt billigare sådana, så han gick dit, och där upptäckte han att kvalitén var kanske inte så bra, för alla visade olika lufttryck.
Då fick han en idé, han gick igen och kollade hos urmakaren, och kunde där se att alla där visade i det närmaste samma, ca 886 mbar, så gick han tillbaka till varuhuset och grävde fram en som visade 886 mbar, köpte den och kände sig lycklig.
Nu sitter han hemma och kollar på en barometer som visar 886 mbar ständigt och jämt.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg