O olofh skrev:
Vet ni om de brukar plocka bort varor när veckan är slut?
Tror inte de gör det. De vill hellre få bort dem och ser många saker ligga långt efter veckan. Däremot kan de ju ta slut. De har nog inga större lager per butik.

O olofh skrev:
Tänkte åkt iväg idag och köpt fogpistolen men kanske vänta till måndag o hoppas den finns kvar. Vet ni om de brukar plocka bort varor när veckan är slut?
Kolla på deras hemsida. Förut visa de om jag minns rätt röd, gul eller grönt.

• Gilla
olofh
  • Laddar…
Nog för att jag är ett fan av Lidl och deras sortiment, men hur tänkte de här..? 🤔 Förpackning av Parkside skyddsglasögon som påstås ge hörselskydd, placerad på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Tule54 och 18 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
Tänkte åkt iväg idag och köpt fogpistolen men kanske vänta till måndag o hoppas den finns kvar. Vet ni om de brukar plocka bort varor när veckan är slut?
Det har jag aldrig sett dem göra. Det kan tvärtom ligga kvar icke sålda varor i flera veckor. De billigare varorna brukar få en 30% rabattetikett efter en tid.

Dock tycks det vara minskat till 25% nu för tiden, verkar det som 😡

Fogpistolen är f.ö ganska trevlig tycker jag. Den får tummen upp från mig!

Lite väl stor skillnad i hastighet mellan steg 1 och steg 2 kan jag dock tycka (har för mig att den har 6 hastigheter), men det kanske beror på vad det är för fog man försöker trycka ut, samt vilket batteri man har.

Fungerade iaf bra på steg 2 till ”takmassa”, glasfiberförstärkt bitumen. Ni vet den hemska svarta massan som kommer att kladda ner allting inom en kilometers radie om man får den på kläder eller fingrar.

Gillar starkt att den backar och släpper trycket när man släpper avtryckaren.

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Nog för att jag är ett fan av Lidl och deras sortiment, men hur tänkte de här..? 🤔[bild]
Texten i all ära, men det där är en trevlig modell tycker jag (även om jag inte provat just dessa).

Smarta batterier PAPS 204 B1 20V/4Ah idag för 279:- om Du handlar för 500:- med Parkside kupong.
Dessa batterier dyker upp hos Lidl väldigt sällan. I min affär hade de dock bara fått in 4st så det verkar vara en bristvara

P poba53 skrev:
Smarta batterier PAPS 204 B1 20V/4Ah idag för 279:- om Du handlar för 500:- med Parkside kupong.
Dessa batterier dyker upp hos Lidl väldigt sällan. I min affär hade de dock bara fått in 4st så det verkar vara en bristvara
Är det värt det över de vanliga 4Ah batterierna tycker du? Man kan med app justera lite saker osv men borde det inte vara upp till verktyget att avgöra det? Förstår inte riktigt varför man vill peta i såna saker... Kul förstås att läsa ut laddningscykler osv, men det tröttnar man ju på.

Kan däremot rekommendera den lilla vinkelslipen för 250kr. Väldigt mycket behändigare för de flesta små jobb, än en stor rackare man blir lite skraj för. Har bland annat tagit ner en gammal rostig lekställning med min. Ska snart ta ner en gammal antenn också.

• Gilla
HenrikLinder
  • Laddar…
slothy slothy skrev:
Är det värt det över de vanliga 4Ah batterierna tycker du? Man kan med app justera lite saker osv men borde det inte vara upp till verktyget att avgöra det? Förstår inte riktigt varför man vill peta i såna saker... Kul förstås att läsa ut laddningscykler osv, men det tröttnar man ju på.

Kan däremot rekommendera den lilla vinkelslipen för 250kr. Väldigt mycket behändigare för de flesta små jobb, än en stor rackare man blir lite skraj för. Har bland annat tagit ner en gammal rostig lekställning med min. Ska snart ta ner en gammal antenn också.
Till ett pris som bara är 40:- högre än standardbatteriet så får Du moderna celler med högre maxström, mindre storlek, lägre vikt och bluetooth.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Till ett pris som bara är 40:- högre än standardbatteriet så får Du moderna celler med högre maxström, mindre storlek, lägre vikt och bluetooth.
Två uppladdningsbara batterier på ett träbord, ett med Bluetooth-funktion, märkta "Parkside Performance 4 Ah".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
[bild]
Aha det är andra celler i också! Ok, ja då ser jag fördelen. Tack!

Nu ska man alltså ha en app för att via blåtand göra nåt med sina batterier,
Det är bara en tidsfråga innan man behöver en speciell app för att göra nånting med en kofot...

"Antalet ingående detaljer i en konstruktion står i direkt proportion till antalet möjliga fel."

• Gilla
  • Älska
MONTREAL och 9 till
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Det är bara en tidsfråga innan man behöver en speciell app för att göra nånting med en kofot...
Som dessutom måste vara uppkopplad mot tillverkarens molnlösning för att kofoten ska fungera. 🤬🤬🤬

• Gilla
  • Haha
MONTREAL och 6 till
  • Laddar…
Nu går det alldeles utmärkt att använda batteriet som ett vanligt osmart sådant, alltså ladda-använda-ladda.
Om väljer att ansluta batteriet till appen via Bluetooth så kan du se batteriets hälsa/laddstatus och ställa in olika profiler för energi uttaget. Lägre uttag och längre livslängd eller högre uttag och kortare livslängd om jag minns rätt.

Oavsett hur du gör så har du glädje av de nya cellernas lägre vikt och möjlighet att lämna mer energi till verktyget.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Som dessutom måste vara uppkopplad mot tillverkarens molnlösning för att kofoten ska fungera. 🤬🤬🤬
Såklart! Hur ska verktyget annars kunna periodiskt kontrollera att man har köpt DLCn "HoriZONtalBreak+ Pro" som tillåter dig att bryta i sidled?

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
slothy slothy skrev:
Såklart! Hur ska verktyget annars kunna periodiskt kontrollera att man har köpt DLCn "HoriZONtalBreak+ Pro" som tillåter dig att bryta i sidled?
För att inte tala om att avslyssna dig och skicka all information till Kina.

• Gilla
  • Ledsen
  • Haha
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.