2 053 934 läst ·
6 460 svar
2054k läst
6,5k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Om en vara återlämnas oanvänd så kan den mycket väl säljas på nytt. Om priset sänks beror troligen på den aktuella butikens rutiner.F fribygg skrev:
Eller så skickas den tillbaka till centrallagret eller nått.
Jag har svårt att tro att de kastar bort grejornaPjosk75 skrev:
Om jag köper en lackfräs och provar den och inte tycker att den håller Metabo klass kan du nog köpa den till nedsatt pris veckan efter.N nissenhj skrev:
Ovanstående spam-inlägg anmälda (så ingen annan gör sig besväret)
JAg köpte den också men fick den aldrig att fungera ordentligt. Så åkte tillbaka med den till butiken och bad om att få lämna tillbaka den och det var inget bekymmer alls. fick pengarna tillbaka hon i kassan var inte alls intresserad av vad jag tyckte var fel och det var ju tydligt att kartongen varit öppnad.Pjosk75 skrev:
Är det någon som köpte gipsskruvautomaten som såldes i juni och är nöjd med den?
Jag öppnade förpackningen förrgår och efter att ha använt upp 4 band med skruv så placerar jag skruvautomaten som den sämsta parkside produkten jämte stället till vinkelslipar för att kapa metall.
Var 3e-4e skruv matas aldrig fram. Var 10e fastnar i metalldelen framför. En del skruvar ramlar ned utan att bitsen tagit i dem.
Själva gipsskruvdragaren är ok. Men då en vanlig skruvdragare med momentet inställt rätt väl fungerar lika bra så känns det onödigt att behålla denna för 700 kronor då den sällan kommer att användas.
Så är det någon som köpte den och är nöjd som kan berätta om det är något knep som behövs för att gipsautomaten ska fungera bra?
Kan den funka för tapet också?.F F_man skrev:Recension av lackfräsen då! Åtminstone efter en förmiddags användande.
Det rasslar väldigt mycket mindre än jag väntar mig från billiga verktyg.
Känslan är ändå ganska robust.
Väldigt fin inställning, jag provade 0,05mm först, vilket skavde väldigt fint. I videon nedan kör jag 0.2mm på två lager papperstapet från 90- och 70talet (som sitter som berget på masonitskivor).
En fördel med Parkside, är att dom verkar gjorda för att passa Bosch, så min dammsugare passar direkt.
Tillräckligt lång sladd, om än plastig. Ingenting negativt att säga än så länge, förutom verktygen som lossnar för lätt (lägg dom i lådan).
Kameramannen filmade med vänsterhanden samtidigt som han körde lackfräs... Så kvaliten är som den är.
Nästa vecka har de kopia på kindling crackern.
Wow det får jag kolla upp ang adapters. Har Milwaukee själv men tar emot att köra deras sticksåg för 2-3000kr för några stubbar då Lidls antagligen duger fint.R rakt09 skrev:på ali och tyska amazon finns adapters så du slipper köpa in dig på ännu ett batterisystem. två restriktioner är dels att det är tryggare om batterierna har eget urladdningsskydd. kan inte tänka mig att milwaukee saknar detta. och dels att batterierna skall vara strömkapabla läs stora nog att kunna mata aktuell maskin utan att skyddet löser ut.
har tre lidl.verktyg, som jag kör på mina makitabatterier. en nibbler, en rakslip, en gödsel/saltspridare. hittills ingett förtroende.
18 och 20 volt är samma. och ja, trixet är olämpligt med ryobibatterier då deras uppstickande fallos gör att adaptern bygger motsvarande höjd.
Du kan köpa 2 Smartbatterier med 20%-kupongen. Väldigt sällan att de säljsN naikon skrev:
https://www.lidl.se/p/parkside-perf...eSize=48&searchTrackingChannel=SE&list=search
Tänkte åkt iväg idag och köpt fogpistolen men kanske vänta till måndag o hoppas den finns kvar. Vet ni om de brukar plocka bort varor när veckan är slut?N naikon skrev: