M Moltipo skrev:
Någon som har erfarenhet av den här? Bör man slå till?
Jag har en performance och ett par "vanliga" gröna

Performance är stabilare, bättre och starkare men också tyngre.
De gröna är lite rappligare och klenare, samt att de inte är lika exakta i varvtalsregleringen i avtryckaren.

• Gilla
Scout
  • Laddar…
Hittade en lackfräs kvar på närmaste Lidl. Står på förpackningen att det ska följa med 4 extra knivblad, men jag hittar inga i förpackningen.
Någon annan som hittat dom? @F_man

D David__11 skrev:
Hittade en lackfräs kvar på närmaste Lidl. Står på förpackningen att det ska följa med 4 extra knivblad, men jag hittar inga i förpackningen.
Någon annan som hittat dom? @F_man
Mina låg i en vit påse under den röda knoppen längst ner till vänster i lådan.

Japp, fanns i min. Jag trodde det var en bild på vanliga brickor på den lilla påsen, det tog ett tag innan jag fattade att det var extra stål :D

P Prodigys skrev:
Mina låg i en vit påse under den röda knoppen längst ner till vänster i lådan.
F F_man skrev:
Japp, fanns i min. Jag trodde det var en bild på vanliga brickor på den lilla påsen, det tog ett tag innan jag fattade att det var extra stål :D
Märkligt, verkar saknas för mig. men tack för svar 🙏 jag får ta ett varv och leta igenom papperskorgen om den omedvetet hamnat där.

slothy slothy skrev:
Nu har jag använt tigersågen en del, i princip bara i trädgården dock. Men en hel del alm som växer som ogräs i häcken, med stammar som närmar sig 7-8 cm. Har krupit runt och sågat och ryckt och slitit. Tigersågen har hängt med galant och överraskat väldigt positivt. Den kostade ändå 349 kr så förväntningarna var väl inte höga direkt... Lurade på att köpa milwaukee eftersom jag har såna batterier och de anses bra osv men såg en video på någon som reparerade innanmätet på en parkside och det såg överraskande gediget ut. Stor växellåda med ordentliga metalldelar. Så varför inte? Tydligen kommer man rätt långt med den.

Nån som råkar veta om det är alm eller silveroxel som gör att armarna kliar satan nu efteråt?
på ali och tyska amazon finns adapters så du slipper köpa in dig på ännu ett batterisystem. två restriktioner är dels att det är tryggare om batterierna har eget urladdningsskydd. kan inte tänka mig att milwaukee saknar detta. och dels att batterierna skall vara strömkapabla läs stora nog att kunna mata aktuell maskin utan att skyddet löser ut.

har tre lidl.verktyg, som jag kör på mina makitabatterier. en nibbler, en rakslip, en gödsel/saltspridare. hittills ingett förtroende.

18 och 20 volt är samma. och ja, trixet är olämpligt med ryobibatterier då deras uppstickande fallos gör att adaptern bygger motsvarande höjd.

• Gilla
GEGS
  • Laddar…
S SCB skrev:
Jag har en performance och ett par "vanliga" gröna

Performance är stabilare, bättre och starkare men också tyngre.
De gröna är lite rappligare och klenare, samt att de inte är lika exakta i varvtalsregleringen i avtryckaren.
Jaja... jag var ju tvungen att köpa en perfomance till fritidshuset åxå då... allt du skriver stämmer! Ruggig skillnad i kraft faktiskt!

• Gilla
Moltipo
  • Laddar…
Scout Scout skrev:
Jaja... jag var ju tvungen att köpa en perfomance till fritidshuset åxå då... allt du skriver stämmer! Ruggig skillnad i kraft faktiskt!
Du var ”tvungen” ja.. 😉

Själv får jag snart köpa ett fritidshus för att få plats med alla Lidl-verktyg.

Hoppas att de får in ett lösvirkeshus i en Lidl-butik nära mig snart 😀

• Haha
  • Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Är det någon som köpte gipsskruvautomaten som såldes i juni och är nöjd med den?

Jag öppnade förpackningen förrgår och efter att ha använt upp 4 band med skruv så placerar jag skruvautomaten som den sämsta parkside produkten jämte stället till vinkelslipar för att kapa metall.

Var 3e-4e skruv matas aldrig fram. Var 10e fastnar i metalldelen framför. En del skruvar ramlar ned utan att bitsen tagit i dem.
Själva gipsskruvdragaren är ok. Men då en vanlig skruvdragare med momentet inställt rätt väl fungerar lika bra så känns det onödigt att behålla denna för 700 kronor då den sällan kommer att användas.

Så är det någon som köpte den och är nöjd som kan berätta om det är något knep som behövs för att gipsautomaten ska fungera bra?

V Vardagsrum skrev:
Själv får jag snart köpa ett fritidshus för att få plats med alla Lidl-verktyg.
Det är nog bättre att skaffa maskinhall eller trippelgarage.

Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Är det någon som köpte gipsskruvautomaten som såldes i juni och är nöjd med den?

Jag öppnade förpackningen förrgår och efter att ha använt upp 4 band med skruv så placerar jag skruvautomaten som den sämsta parkside produkten jämte stället till vinkelslipar för att kapa metall.

Var 3e-4e skruv matas aldrig fram. Var 10e fastnar i metalldelen framför. En del skruvar ramlar ned utan att bitsen tagit i dem.
Själva gipsskruvdragaren är ok. Men då en vanlig skruvdragare med momentet inställt rätt väl fungerar lika bra så känns det onödigt att behålla denna för 700 kronor då den sällan kommer att användas.

Så är det någon som köpte den och är nöjd som kan berätta om det är något knep som behövs för att gipsautomaten ska fungera bra?
Det var trist att höra. Köpte den inför kommande gipsarbete av ett rum nu till hösten. Men kanske läge att lämna tillbaks. Har en gammal sladd-makita men där hamnar var 10e skruv snett och man behöver demontera hela skiten så såg fram emot något mindre krångligt. Kanske får hyra en när det är dags

O olofh skrev:
Det var trist att höra. Köpte den inför kommande gipsarbete av ett rum nu till hösten. Men kanske läge att lämna tillbaks. Har en gammal sladd-makita men där hamnar var 10e skruv snett och man behöver demontera hela skiten så såg fram emot något mindre krångligt. Kanske får hyra en när det är dags
Är det bara ett rum du ska gipsa duger det väl bra med en vanlig skruvdragare?

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är det bara ett rum du ska gipsa duger det väl bra med en vanlig skruvdragare?
Var delvis att batteriet ingick, tänkte bra inkörsport till fler maskiner…

O olofh skrev:
Ta gärna och öppna maskinen och prova den innan 90 dagar från köpet har passerat. Då går det att lämna tillbaka den under Lidls nöjd kund garanti.

Det kan ju vara den jag hade som var något fel på.

• Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Ta gärna och öppna maskinen och prova den innan 90 dagar från köpet har passerat. Då går det att lämna tillbaka den under Lidls nöjd kund garanti.

Det kan ju vara den jag hade som var något fel på.
Å är maskinen felfri när den återlämnas säljs den väl sen i butik så JAG kan köpa den till ytterligare nedsatt pris?

• Haha
Vardagsrum
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.