C
slothy slothy skrev:
Nästa vecka kommer de ha en Kärcher KHD3 högtryckstvätt för 1299:-. 380L/tim och 120 bar. Borde väl räcka för lilla villan? Vet inte riktigt vad jag skulle använda den till egentligen... Antar att det är en lite svagare variant, är det dumt att köpa sånt? Kommer inte tvätta bilen med den (självtvättshallen), kanske köra lite på stengången som är smutsig och ingrodd....
Då vill man nog ha en med bra tryck men det har även med hur effektivt eventuellt turbomunstycke är. Grannen och jag hade ungefär samma Nilfisk med samma tryck fast mitt turbomunstycke var grymt mycket bättre vilket krävs för bra rengöring av garageuppfart och stenplattor. Detta vet jag för att hans maskin blev lika bra som min med mitt munstycke.

nimhed nimhed skrev:
Du är medveten om att de säljs styckvis, va?

Recensera gärna här, vad du tyckte.
Jag köpte några VDE tänger från lidl nu (60 kr/st). Inte provklippt något än men kvaliteten kändes bra och helt klart prisvärd (inte knipex kvalitet så klart).
Nån av tängerna i butik kärvade lite men den hade säkert gått till sig, bara att plocka en annan ur högen.

Minimalt glapp i leden och gick snyggt och fint. Kan inte uttala mig om kvalitet på käftarna men för koppar och annat mjukt elrelaterat lär det funka fint och ge bra livslängd för priset.
Kollade och finns motsvarande set på amazon/aliexpress till liknande eller marginellt lägre peng. Men då blir toleranserna och glappet en överraskning vid leverans...

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
C
Algol Algol skrev:
Jag köpte några VDE tänger från lidl nu (60 kr/st). Inte provklippt något än men kvaliteten kändes bra och helt klart prisvärd (inte knipex kvalitet så klart).
Tängerna har allmänt hållit en hyfsad nivå tycker jag.
Såg dock härom året någon som isolationsprovade ett antal Kina-VDE-verktyg (ej Parkside) med mindre gott (men kanske inte oväntat) utfall. Så en intressant fråga är om de har någon form av certifiering?
Eller köper man dem för att de har en ball färg?

C cpalm skrev:
Tängerna har allmänt hållit en hyfsad nivå tycker jag.
Såg dock härom året någon som isolationsprovade ett antal Kina-VDE-verktyg (ej Parkside) med mindre gott (men kanske inte oväntat) utfall. Så en intressant fråga är om de har någon form av certifiering?
Eller köper man dem för att de har en ball färg?
Står att dom är tillverkade av Conmetall meister gmbh i tyskland.
Certifierad enligt IEC 609000 enligt etiketten. Men på tången står det IEC 60900 (nån som hade en dålig dag på jobbet?

Så certifiering har dom enligt etiketten men det behöver inte ha någon större korrelation med verkligheten. När det gäller 230 kommer man ju rätt långt på det mesta i gummiform så jag är inte jätteorolig men du har helt klart en poäng!

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Klena högtryckstvättar är i mina ögon rätt bortkastade pengar, köper man en högtryckstvätt vill man ju att den ska göra rent, Om jag ändå måste ta fram skurborsten då ...

• Gilla
slothy och 2 till
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Klena högtryckstvättar är i mina ögon rätt bortkastade pengar, köper man en högtryckstvätt vill man ju att den ska göra rent, Om jag ändå måste ta fram skurborsten då ...
Bättre att köpa en blästerpistol då? Då försvinner all skit, inklusive färgen...

• Gilla
nino
  • Laddar…
F
pacman42 pacman42 skrev:
Bättre att köpa en blästerpistol då? Då försvinner all skit, inklusive färgen...
Inte nödvändigtvis, och absolut inte om man köper kompressorn på Lidl.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
In Poland next week. 350 PLN = about 1100 SEK. Does anyone know the price in Sweden? I'm in Poland now and maybe it'll be cheaper here?
PARKSIDE PERFORMANCE® batteri, 20 V, 12 Ah till salu för 349 PLN i Polen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
C
Algol Algol skrev:
Certifierad enligt IEC 609000 enligt etiketten.
Certifierad av den kinesiska tillverkaren, eller av något känt oberoende testinstitut?
Kanske inte framgår?

S sturnus skrev:
In Poland next week. 350 PLN = about 1100 SEK. Does anyone know the price in Sweden? I'm in Poland now and maybe it'll be cheaper here?
[bild]
I doubt that the 12 Ah ever had been sold in Sweden.
The 8 Ah was sold last week for 499 sek.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
I doubt that the 12 Ah ever had been sold in Sweden.
The 8 Ah was sold last week for 499 sek.
Thanks! Better buy 2 8Ah for 1000 SEK
Is there anyone from Norrtalje? If so, please contact me on priv

C cpalm skrev:
Certifierad av den kinesiska tillverkaren, eller av något känt oberoende testinstitut?
Kanske inte framgår?
Står inget. Väldigt sparsmakat med text på den lilla hållaren för att hänga upp dom i butik. Kontakta lidl/tillverkaren för mer info

C
Algol Algol skrev:
Står inget.
Det gjorde det visst, de visade sig vara både tysktillverkade och VDE-märkta, vilket framgår både av förpackningen och tryckt på skänklarna.
Så det verkar vara ett bra köp! 👍

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Det gjorde det visst, de visade sig vara både tysktillverkade och VDE-märkta, vilket framgår både av förpackningen och tryckt på skänklarna.
Så det verkar vara ett bra köp! 👍
Nja, kollar du mer noga ser du att det saknas en nolla i IEC numret som är ingjutet i skänklarna. Så jag undrar ifall dom faktiskt är gjorda i kina för tyskarna brukar ha större kontroller än så.
Det är sällan ett bekymmer att välja märkning från kina, dom trycker vad som helst. Elsäkerhetsverket har ju dömt ut massor av CE märkta laddare bland annat. "Chinese Export" märket är identiskt med CE stämpeln ibland

Detta gör att jag är lite misstänksam om dom faktiskt är certifierade. Maila Lidl/Conmetal meister hade varit intressant om dom kan leverera testprotokollet :)

Algol Algol skrev:
Nja, kollar du mer noga ser du att det saknas en nolla i IEC numret som är ingjutet i skänklarna. Så jag undrar ifall dom faktiskt är gjorda i kina för tyskarna brukar ha större kontroller än så.
Det är sällan ett bekymmer att välja märkning från kina, dom trycker vad som helst. Elsäkerhetsverket har ju dömt ut massor av CE märkta laddare bland annat. "Chinese Export" märket är identiskt med CE stämpeln ibland

Detta gör att jag är lite misstänksam om dom faktiskt är certifierade. Maila Lidl/Conmetal meister hade varit intressant om dom kan leverera testprotokollet :)
Gå inte på allt du läser:
- https://en.wikipedia.org/wiki/CE_marking#"China_Export"

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.