C
Kände lite på den, tung och inte för vem som helst. Finns rem som tar upp en del av vikten men inget jag testad nu.
 
N
ullberg ullberg skrev:
Eftersom jag förhoppningsvis ska foga lite i helgen köpte jag fogpistolen - har inte provat med patron ännu men första känslan är att den förvisso är primärt gjord av plast men känns ändå ganska rejäl - väldigt rejäl om man tar priset relativt alternativa märken i åtanke. Precis som de tjusiga märkena backar den automatiskt någon cm när man släpper avtryckaren (minska spill)

Hade tänkt köra buy once, cry once men givet vad Makita / Bosch (övriga batterisystem jag är djupt investerad i) tar för sina blev det lite för mycket cry för att jag skulle gå den vägen - inte minst när timingen dessutom passade bra…

Jag tror verkligen inte det är rätt för den som går och fogar hela dagarna men för en hobbyfogare tror (hoppas) jag det kan funka.

/U
Är där någon utrustning för att använda mjuka "korv" förpackningar?
 
ullberg
Nope, enbart 300ml(?) patroner

/U
 
N
C cpalm skrev:
Min erfarenhet är att man inte kan reklamera verktygen i butik, utan måste vända sig till kundtjänst centralt som har en hyfsat krånglig process för att hantera det.

Det är till och med att de själva rekommenderade mig att gå tillbaka till butiken och utnyttja öppet köp istället för att reklamera. Alltså lämna tillbaka en trasig grej och låtsats att man ångrat sig. 😮
Jag blev tvungen att använda garantin på en maskin från Lidl. Gick väldigt smidigt. Kontaktade kundtjänst och fick uppgifter till dom som sköter garantiservicen. Därifrån skickade dom en fraktsedel till mig så jag kunde skicka in maskinen. 2 dagar efter att jag skickade in maskinen så kunde jag hämta ut den från en box.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag blev tvungen att använda garantin på en maskin från Lidl. Gick väldigt smidigt. Kontaktade kundtjänst och fick uppgifter till dom som sköter garantiservicen. Därifrån skickade dom en fraktsedel till mig så jag kunde skicka in maskinen. 2 dagar efter att jag skickade in maskinen så kunde jag hämta ut den från en box.
Garanti åtagande fungera väldigt smidigt.
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
W WalleW skrev:
Den var uppe i någon tråd tidigare, minns inte vad slutsatsen blev.

Project Farm testade nyligen skiftnycklar, inte Parkside men några andra modeller med spärr. Ingen av dem kom särskilt högt i greppstyrka, så det släckte mitt villhöver!
[media]
Jag tycker ofta hans tester är orealistiska. Man får ju dra åt skruven på skiftnyckeln när man drar med den om man ska ha stort moment.
 
Den här veckan är det några intressanta saker: fuktmätare, enhands-lyft (typ som enhandstving men tvärtom) som jag tänkt köpa inför att lyfta av garagedörren, torsionsbits, svartmålade hålband (inte sett någon annanstans). En liten minihyvel också, men vet inte när jag någonsin kommer få användning av den.

Nästa vecka kommer de ha en Kärcher KHD3 högtryckstvätt för 1299:-. 380L/tim och 120 bar. Borde väl räcka för lilla villan? Vet inte riktigt vad jag skulle använda den till egentligen... Antar att det är en lite svagare variant, är det dumt att köpa sånt? Kommer inte tvätta bilen med den (självtvättshallen), kanske köra lite på stengången som är smutsig och ingrodd....

Edit: lägsta pris på annan plats för Kärchern verkar vara ca 1600 kr så det är ju en bra besparning.
 
  • Gilla
pfb
  • Laddar…
Jag funderar på om VDE tängerna för 60kr/st kan vara något?
 
slothy slothy skrev:
Den här veckan är det några intressanta saker: fuktmätare, enhands-lyft (typ som enhandstving men tvärtom) som jag tänkt köpa inför att lyfta av garagedörren, torsionsbits, svartmålade hålband (inte sett någon annanstans). En liten minihyvel också, men vet inte när jag någonsin kommer få användning av den.

Nästa vecka kommer de ha en Kärcher KHD3 högtryckstvätt för 1299:-. 380L/tim och 120 bar. Borde väl räcka för lilla villan? Vet inte riktigt vad jag skulle använda den till egentligen... Antar att det är en lite svagare variant, är det dumt att köpa sånt? Kommer inte tvätta bilen med den (självtvättshallen), kanske köra lite på stengången som är smutsig och ingrodd....

Edit: lägsta pris på annan plats för Kärchern verkar vara ca 1600 kr så det är ju en bra besparning.
Lyftverktyget har väl fått lite kritik för att det inte finns något sätt att sänka den långsamt, men är man bara medveten om det så.
 
Mikael_L
Algol Algol skrev:
Jag funderar på om VDE tängerna för 60kr/st kan vara något?
Själv hade jag kunnat tänka mig att köpa en av 200mm spetstång och använda yrkesmässigt som elektriker.

För sanningen är att jag har redan en sådan tång av lågprisfabrikat och använder den i princip endast till att agera lång pincett för att fiska fram någon tråd inne i en central eller i kabelkanaler i ett apparatskåp osv.

Ellr tja, jag klämmer även ihop APK-klammer med den, skruvar ihop en kabelförskruvning och rycker loss ett spikklammer emellanåt också.

Dvs, det finns liksom inga kvalitetskrav som motiverar en 6ggr så dyr knipex.

Nu kommer jag inte att köpa någon, för jag har redan en sådan billig från byggmax och en lika billig från Malmbergs som reserv ifall jag tappar bort den första.
 
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Själv hade jag kunnat tänka mig att köpa en av 200mm spetstång och använda yrkesmässigt som elektriker.

För sanningen är att jag har redan en sådan tång av lågprisfabrikat och använder den i princip endast till att agera lång pincett för att fiska fram någon tråd inne i en central eller i kabelkanaler i ett apparatskåp osv.

Ellr tja, jag klämmer även ihop APK-klammer med den, skruvar ihop en kabelförskruvning och rycker loss ett spikklammer emellanåt också.

Dvs, det finns liksom inga kvalitetskrav som motiverar en 6ggr så dyr knipex.

Nu kommer jag inte att köpa någon, för jag har redan en sådan billig från byggmax och en lika billig från Malmbergs som reserv ifall jag tappar bort den första.
Tack, det är lite min tanke också att elarbetet sällan kräver stora krafter då mycket är koppar eller mer finmekanik.

Har redan några knipex tänger men dom är sällan i lådan med elgrejerna. Så hade varit smidigt att ha några dedikerade tänger som alltid följer med resten av elverktygen.
Jag ska åka förbi och klämma på dom, blir säkert ett köp om dom inte är för glappa.
 
Algol Algol skrev:
klämma på dom, blir säkert ett köp
Du är medveten om att de säljs styckvis, va?

Recensera gärna här, vad du tyckte.
 
Vart inne på två Lidl, ingen som hade snabbvinkeln för 39 :(
 
N naikon skrev:
Vart inne på två Lidl, ingen som hade snabbvinkeln för 39 :(
Finns väl först från och med imorgon
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Finns väl först från och med imorgon
Jaha, det förklarar saken 😮
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.