2 126 457 läst ·
6 767 svar
2126k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Vi är några stycken i tråden om rörspetsbrunn som tycker sånt där är skoj. Kom över och få lite inspo på vansinniga borrprojekt 😂Pjosk75 skrev:
Nästa vecka är en jordborr med i reklambladet, vara diameter är ut att passa bra till vanliga trästolpar.
Men det ser ut som att skaftet och handtaget sitter fast med skruv och mutter så jag tvivlar på att det fungerat att borra sig ned i gräsmatta som varit orörd i 30-40 år.
Får helt enkelt känna på kvaliten i butiken.
[bild]
https://www.byggahus.se/forum/threads/roerspetsbrunn.95223/
Har väggvindan och tycker det fungerar bra. Det är ganska tunn slang i den har jag för mig, så ska du köra nått som kräver mycket volym är det ingen bra ide. Fungerar fint till däckpumpning och renblåsning. Stark fjäder till inrullningen, slangen är hal och trasslar inte ihop sig. 👍M Merkurius skrev:
Från måndag 3 mars så är 2 sorters batterier med i kampanjen. Dels det vanliga på 4 Ah men även ett performance på 8 Ah för 499.
Jag är osäker på om det har sålts performance batterier i Sverige tidigare. Kundtjänst hittade inget sådant när jag frågade om garantin gällde i Sverige om jag skulle ha köpt ett sådant batteri i Polen.
Vad som är skillnaden på de smarta performance batterierna mot de vanliga dumma är att de har Bluetooth och därmed kan styras/konfigureras via Lidls app.
Jag är osäker på om det har sålts performance batterier i Sverige tidigare. Kundtjänst hittade inget sådant när jag frågade om garantin gällde i Sverige om jag skulle ha köpt ett sådant batteri i Polen.
Vad som är skillnaden på de smarta performance batterierna mot de vanliga dumma är att de har Bluetooth och därmed kan styras/konfigureras via Lidls app.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jodå, de har sålts tidigare.Pjosk75 skrev:
Från måndag 3 mars så är 2 sorters batterier med i kampanjen. Dels det vanliga på 4 Ah men även ett performance på 8 Ah för 499.
Jag är osäker på om det har sålts performance batterier i Sverige tidigare. Kundtjänst hittade inget sådant när jag frågade om garantin gällde i Sverige om jag skulle ha köpt ett sådant batteri i Polen.
Vad som är skillnaden på de smarta performance batterierna mot de vanliga dumma är att de har Bluetooth och därmed kan styras/konfigureras via Lidls app.
[bild]
Har nåt liggande i samlingen men har aldrig hållt på med Bluetooth så vet inte finessen med det
Jo det har sålts både 8ah och 4ah performancebatterier i Sverige, det skiljer lite mer än bara Bluetooth dock.Pjosk75 skrev:
Från måndag 3 mars så är 2 sorters batterier med i kampanjen. Dels det vanliga på 4 Ah men även ett performance på 8 Ah för 499.
Jag är osäker på om det har sålts performance batterier i Sverige tidigare. Kundtjänst hittade inget sådant när jag frågade om garantin gällde i Sverige om jag skulle ha köpt ett sådant batteri i Polen.
Vad som är skillnaden på de smarta performance batterierna mot de vanliga dumma är att de har Bluetooth och därmed kan styras/konfigureras via Lidls app.
[bild]
man kan ta ut högre ström ur performancebatterierna än de vanliga. Kanske dags att köpa på sig ett par till nu när de kommer tillbaks, det är LÄNGE sen de såldes i Sverige.
Med Bluetooth kan man styra både lite parametrar i batteriet samt vissa maskiner som har bluetooth (de kräver nämligen att batteriet har Bluetooth för det är via batteriet man kopplar upp sig.)
Ser att de nästa vecka har en batteridriven silikonspruta, någon som har testat den?
Är åttorna användbara till nåt annat än gräsklippare? Tycker fyrorna är klumpiga nog.U unigas skrev:Jo det har sålts både 8ah och 4ah performancebatterier i Sverige, det skiljer lite mer än bara Bluetooth dock.
man kan ta ut högre ström ur performancebatterierna än de vanliga. Kanske dags att köpa på sig ett par till nu när de kommer tillbaks, det är LÄNGE sen de såldes i Sverige.
Med Bluetooth kan man styra både lite parametrar i batteriet samt vissa maskiner som har bluetooth (de kräver nämligen att batteriet har Bluetooth för det är via batteriet man kopplar upp sig.)
Angående jordborren så finns de i 2 storlekar, 10 och 15 cm diameter.
Kvaliten är bättre än vad jag hade förväntat mig. Godset är 2 mm tjockt och speciellt handtaget är tungt.
Den svagaste delen är troligen ihopsättning en av de 2 vertikala rören, som bara består en bult. Samt handtaget som fästs i en fastsvetsad rundad plåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kvaliten är bättre än vad jag hade förväntat mig. Godset är 2 mm tjockt och speciellt handtaget är tungt.
Den svagaste delen är troligen ihopsättning en av de 2 vertikala rören, som bara består en bult. Samt handtaget som fästs i en fastsvetsad rundad plåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en som såldes på jula tidigare, med ett fastsvetsat kort rör upptill som handtaget träs i. Den är aningen stor med 15-20 cm diameter, så den här på 10 blir ett bra komplement.
Får låta bli att borra i mark som varit orörd i decennier helt enkelt.
Eller så blir det att prova vad den 3-årigs garantin på Lidl verkligen gäller för när svetsarna brister.
Får låta bli att borra i mark som varit orörd i decennier helt enkelt.
Eller så blir det att prova vad den 3-årigs garantin på Lidl verkligen gäller för när svetsarna brister.
Handtaget ser ut att vara bättre på Byggmax. Spiralen är också kortare. Tittar på andra beprövade borrar med liknande diameter. Skurupsborren ser ut att vara ännu kortare, och Fiskars ytterligare kortare - bara ett halvt varv per skär. Min gissning är att få varv är bättre i tex lerjord, då den annars riskerar att suga fast, så jorden ändå inte vandrar uppåt. I torr sandjord kanske längre spiral funkar bättre? Någon som har erfarenhet av lång respektive kort spiral i jord i dessa diametrar?H hyggabus skrev:
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 449 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 449 inlägg
Drar nog parallellen till borrar i trä där en lång spiral är bra i borrmaskinen för det blir enklare rakt, och forstner/kvistborr funkar bra i pelarborren - men man måste tömma undan spånor ofta eftersom den inte matar ut själv på samma sätt.L Lilllen skrev:
Sambon var inom butiken i morse så nu är jag(vi) också medlemar av X20-familjen. Blev två batterier och en lövblås
Funkar det inte att förborra dvs spett upp ett hål?Pjosk75 skrev:
Jag har en som såldes på jula tidigare, med ett fastsvetsat kort rör upptill som handtaget träs i. Den är aningen stor med 15-20 cm diameter, så den här på 10 blir ett bra komplement.
Får låta bli att borra i mark som varit orörd i decennier helt enkelt.
Eller så blir det att prova vad den 3-årigs garantin på Lidl verkligen gäller för när svetsarna brister.