J
Vi får tipsa råd och rön!
 
  • Gilla
ffrreeddrriikk123
  • Laddar…
Bumpar denna tråden.
Vilken leverantör bör vi välja för lertegel med hänsyn till kvalitet och pris?
Enkupigt eller tvåkupigt på en 30talsvilla i vit puts (EJ FUNKIS)?
 
G
Jag har vanligt Vittinge tvåkupigt T11 sedan 2013, har inte upptäckt några fel, åldras värdigt som förväntat. Tycker det passar bra på svenska äldre hus.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Jag har också lagt vitting tvåkupigt. De som gick sönder i hanteringen hade håligheter i pannan. Det kändes inte som lika bra kvalité som de jag plockade ner. (Okänd ålder från sala tegelbruk) Bra pris, men jag skulle tro att det finns bättre kvalité. När taket är blött kan man tydligt se att pannorna kommer från två olika batcher. De har legat i snart 5år utan att någon panna gått sönder.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
P plan-g skrev:
Vilken leverantör bör vi välja för lertegel med hänsyn till kvalitet och pris?
taktegel.se
 
P plan-g skrev:
Bumpar denna tråden.
Vilken leverantör bör vi välja för lertegel med hänsyn till kvalitet och pris?
Enkupigt eller tvåkupigt på en 30talsvilla i vit puts (EJ FUNKIS)?
Vi lägger nästan bara wienerberger lertegel då vi tycker dom hållt hög kvalitet, om inte kund önskar annat förstås.
Ser riktigt bra ut för övrigt. Annars lägger vi bara begagnat.
 
Vittinge tegel kommer gå upp rejält i pris nu i vår, tycker inte det är en bra panna heller.
Finns andra att kolla på om man nu vill ha ofalsade pannor.

tycker att randers modell håller betydligt högre kvalite av det jag har sett
 
R Robin_CG skrev:
Vi lägger nästan bara wienerberger lertegel då vi tycker dom hållt hög kvalitet, om inte kund önskar annat förstås.
Ser riktigt bra ut för övrigt. Annars lägger vi bara begagnat.
Jobbar du som takläggare? Jag tycker att det verkar svårt att hitta någon takläggare som är villig att åta sig att ta ner och lägga tillbaka de befintliga pannorna.
 
P
Enkupig benders Hansa är jag nöjd med, finns med rakskuren framkant. Är falsat. Var helt homogent överallt där det behövde kapas. Tycks vara något tyskt bruk som är leverantör till dom. Dock inte supersmäckert som en del annat lertegel.
 
P
Flyktsoda Flyktsoda skrev:
Jobbar du som takläggare? Jag tycker att det verkar svårt att hitta någon takläggare som är villig att åta sig att ta ner och lägga tillbaka de befintliga pannorna.
Samma här, grämer ihjäl mig för detta, hade kunnat samla lite gamla pannor och lagt om det befintliga med liten egen insats av att plocka ner det gamla i hela bitar.

Men ibland tar man idiotiska beslut.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Flyktsoda Flyktsoda skrev:
Jobbar du som takläggare? Jag tycker att det verkar svårt att hitta någon takläggare som är villig att åta sig att ta ner och lägga tillbaka de befintliga pannorna.
Jobbar i ett Snickeri, med inriktning mot byggnadsvård. Så nej inte takläggning. Men ska du hitta någon snickare eller takläggare som fyller dina önskemål så tycker jag Instagram är ett fenomenalt verktyg.
Kikar du efter ett företag som inriktar sig mot byggnadsvård så borde dom inte ha nåt problem med att hjälpa dig.
 
  • Gilla
Flyktsoda
  • Laddar…
R Robin_CG skrev:
Jobbar i ett Snickeri, med inriktning mot byggnadsvård. Så nej inte takläggning. Men ska du hitta någon snickare eller takläggare som fyller dina önskemål så tycker jag Instagram är ett fenomenalt verktyg.
Kikar du efter ett företag som inriktar sig mot byggnadsvård så borde dom inte ha nåt problem med att hjälpa dig.
Stort tack för tipset!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.