Matzeball
Bra tråd. Tack Protte. Precis vad jag behövde veta. Jag har också 2x18w som är seriekopplade (en drossel) i min hyreslägenhet så jag byter inte till Led. Armaturen sitter över diskbänken så den används inte så mycket att jag behöver rädda Sverige.

Jag har fyra gamla lysrörsarmaturer i garaget. I två av dem har jag satt i nya led-rör, men en "led-glimtändare". Dessa var med i paketet med ledrören jag köpte från Biltema för något år sedan. Artnr 46-3083, som inte längre finns kvar, men verkar vara ersatt med 48-867.

Jag tänkte nu göra samma sak med de kvarvarande två armaturerna, men blir lite villrådig. Jula hade LED-rör i sitt nuvarande kampanjblad: https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/ljuskallor/lysror/led-lysror/lysror-led-019935/

Dessa ser ut att vara likvärdiga med Biltemas 48-867, men eventuellt med den skillnaden att det inte ingår någon "LED-glimtändare" med Julas rör. Jag tycker dock att prisskillnaden är orimlig för att det ska vara enda skillnaden. Julas rör kostar 42kr (70kr när det inte är kampanj) och Biltemas kostar 219kr. Kan det vara så stor prisskillnad utan att det är någon större skillnad på rören?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.