Byggahus.se

Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?

502k läst  3,4k svar

1. A
    Medlem · Nivå 7
    Fick till det i FF igår. Visserligen FF på android men det ska vara senaste.

2. G
    Medlem Nivå 4
    Har försökt få mina D-Link kameror att lira med larmet men inte lyckats. Har ändå aldrig gillat dom, instabila och går via någon molnlösning.
    Så vad finns det för vettiga andra alternativ som funkar med SPC? Jag tilltalas av Arlo men dom verkar inte alls gå att titta på via url så SPC kan komma åt dom. Kamerorna får helst ha möjlighet att spela in, antingen att dom gör det konstant och sparar säg några timmar som skrivs över hela tiden eller att man kan starta inspelning om larmet triggas.

3. J
    Medlem Nivå 2
    Hur påverkas gränsvärdet för EOL om man kör den på bred? Hittar värden/tabell för dubbelbalansering i installationsmanualen, men det bör ju vara utifrån normalt EOL.
    Jag tänkte köra två PIR i serie med dubbelbalansering, ska man välja andra värden på resistanserna då för att få det att fungera bättre?
    Om man ska vara riktigt säker, bör man dela upp EOL-motståndet på de båda detektorerna eller är det överkurs? De sitter väldigt nära varandra.

4. RilleRock
    Medlem · Nivå 11
    Större tolerans.
    Inte rekommenderat att köra 2st IR på samma sektion men klicka i breda band.
    Sen dubbelbalansera med 1k eller 2.2k och välj samna värde på sektionen i programmeringen.

5. X
    Allvetare Nivå 5
    Ska man ta detta i en egen tråd? kanske är lättare att följa upp då? men det är nog fler "experter" som hittar hit.

Men hur som helst behöver jag er hjälp igen. Fast denna gång tycker jag inte att jag själv är skyldig som det ibland visar sig vara :)
    Vi träffades igår av ett blixtnedslag, som tur var fanns sambon hemma och kunde dra ur alla annan elektronik när åskan började närma sig, men larmet är ju lite svårare att dra ur och den verkar ha tagit stryk.

Det blixtrade och smällen kom direkt, med ett gäng SMS till följd. Någonstans mitt i detta flöde hördes säkert ett högt skrik också.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Åsksmäll.jpg

Manöverpanelen i hallen (K521) är helt död men sms funktionerna verkar fungera då jag får larm när jag bryter strömmen.
    Jag öppnade centralenheten och ser att huvudkortet och larmsändare/GSM blinkar med lite lampor, dock verkar expansionsmodulen vara mörk som ligger bakom.

Kommer inte åt larmet från varken dator eller i appen så något dumt har hänt.

Tips mottages gärna på vart jag börjar felsöka detta.

Tack på förhand

6. C
    Medlem Nivå 2
    Säkring aux utgång har löst ut för mig också vid åska, gav typ 20 följd-fel. Börja med att återställa den genom att göra larmet strömlöst (nät och batteri) en lite stund.

7. X
    Allvetare Nivå 5
    Det har det gjort för mig tidigare också. Men denna gång hjälpte det inte med strömlöst (nät&batteri).
    Men tack för tipset.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka