Chaly Chaly skrev:
Enligt min research så ska det inte vara några problem alls att köpa SPC-prylar från England. Svenska ska finnas att välja som språk, så man behöver inte ens flasha ny firmware.
Oki vad är prisskillnaden på ett helt larm mot svensk webbutik då? På ett helt larm? Skiljer det mkt?

Chaly
Mjae, jag har tänkt köpa central och en del annat här i Sverige och map, detektorer och lite annat från England. Sparar ett par tusenlappar... En del saker är billigare i Sverige, andra saker från England såvitt jag kan utröna.

• Gilla
jimmyboy_666
  • Laddar…
ingen mer med erfarenhet av K421 o k521 som har en åsikt om vilken man bör välja?

Väldigt bra tråd!

Jag behöver hjälp med att återställa krypteringsnyckel på spcconnect (har inget installatörskonto).

RilleRock
J jimmyboy_666 skrev:
ingen mer med erfarenhet av K421 o k521 som har en åsikt om vilken man bör välja?
K42x är en stridsvagn som funkar i ur och skur.
Haft min K420 i 8 år utan något problem.
Har även en K520 ca 2 år gammal som för det mesta funkar bra.
Ibland laggar touchen.

RilleRock
vigge01 vigge01 skrev:
Väldigt bra tråd!

Jag behöver hjälp med att återställa krypteringsnyckel på spcconnect (har inget installatörskonto).
Pm mig ditt regid.

RilleRock RilleRock skrev:
K42x är en stridsvagn som funkar i ur och skur.
Haft min K420 i 8 år utan något problem.
Har även en K520 ca 2 år gammal som för det mesta funkar bra.
Ibland laggar touchen.
Funderar även på om man ser på panelen om larmet är påslaget eller av. Måste man placera den dolt vid entren? Eller kan man styra vad som syns i panelen?

RilleRock
J jimmyboy_666 skrev:
Funderar även på om man ser på panelen om larmet är påslaget eller av. Måste man placera den dolt vid entren? Eller kan man styra vad som syns i panelen?
Det kan man styra.

Det kan man styra.
Ahaa så inga problem o sätta den så den syns genom fönster förutom så man inte ser kodinknappningen då.

Hej!
Jag försöker koppla upp min SPC5300 (ver. 3.8.1) mot SPC Connect, men det går inge vidare.
Försökte först att använda installatörsanvändaren för att koppla upp centralen mot SPC Connect, men får då felmeddelandet "Installatör kan inte användas för att autentisera en central på ett systemanvändarkonto".

Har försökt att lägga till ett weblösenord för någon av de andra användarna, men lyckas inte göra detta trots att de har en användarprofil där Webbåtkomst är aktiverat. Hur bär man sig åt man för att lägga till ett weblösenord för andra användare än installatör?

/Robert

M Mr_Hell skrev:
Hej!
Jag försöker koppla upp min SPC5300 (ver. 3.8.1) mot SPC Connect, men det går inge vidare.
Försökte först att använda installatörsanvändaren för att koppla upp centralen mot SPC Connect, men får då felmeddelandet "Installatör kan inte användas för att autentisera en central på ett systemanvändarkonto".

Har försökt att lägga till ett weblösenord för någon av de andra användarna, men lyckas inte göra detta trots att de har en användarprofil där Webbåtkomst är aktiverat. Hur bär man sig åt man för att lägga till ett weblösenord för andra användare än installatör?

/Robert
Det är bara användaren själv som kan sätta/ändra sitt webblösenord. Så du måste logga in i webbgränssnittet som respektive användare och sätta lösenordet. Första gången använder du användarens pin-kod som webblösenord, därefter det nya webblösenordet.

RilleRock
M Mr_Hell skrev:
Hej!

/Robert
Man behöver inte ha ett speciellt weblösenord utan det funkar bra att inte fylla i det och använda samma som på map.
Men man kan ha ett annat och längre för högre säkerhet när man loggar in via webgränssnittet.

Om du ändrar till grade obegränsad under system/standarder så finns det sedan under system/systemegenskaper/generell Systempolicy där du kan klicka i master så kan Adminanvändaren ändra andras lösenord.

Skärmdump av säkerhetssystemets inställningsmeny med alternativ för larm och användarbehörigheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

RilleRock
J jimmyboy_666 skrev:
Ahaa så inga problem o sätta den så den syns genom fönster förutom så man inte ser kodinknappningen då.
Inte om man programmerat rätt.

Man behöver inte ha ett speciellt weblösenord utan det funkar bra att inte fylla i det och använda samma som på map.
Men man kan ha ett annat och längre för högre säkerhet när man loggar in via webgränssnittet.

Om du ändrar till grade obegränsad under system/standarder så finns det sedan under system/systemegenskaper/generell Systempolicy där du kan klicka i master så kan Adminanvändaren ändra andras lösenord.

[bild]
Ok, tack!
Hittar dock inte "grade obegränsad", ser ut så här för mig:
Skärmdump av ett systeminställningsmeny med alternativ för kontinent, installationstyp och larmklasser.

Valde "Välj för konfiguration av installatören" istället för larmklass 2, då fick jag iaf upp generell systempolicy så jag kunde ändra enligt din bild. Men fortfarande så kan jag inte lägga till något weblösenord för några andra användare, ser bara ut så här, hade förväntat mig nån knapp för att lägga till lösenord...
Skärmdump av gränssnitt för webblösenord med en användare listad som 'Engineer' och ID 9999 utan möjlighet att lägga till.

Provade även att ansluta SPC Connect med PIN-kod för en användare med användarprofil manager (där Webbåtkomst är aktiverat), vilket resulterade i att jag blev utelåst (provade iofs ett par ggr igår kväll, så det kanske blev för många felaktiga försök?).
Inloggningsfönster med felmeddelande om att användarkontot är låst tills ett specificerat datum och tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och visst borde väl en användare (samma användare som ovan) kunna logga in mot larmet lokalt via webläsaren med PIN? eller funkar det inte så?

RilleRock
M Mr_Hell skrev:
Ok, tack!
Hittar dock inte "grade obegränsad", ser ut så här för mig:
[bild]

Valde "Välj för konfiguration av installatören" istället för larmklass 2, då fick jag iaf upp generell systempolicy så jag kunde ändra enligt din bild. Men fortfarande så kan jag inte lägga till något weblösenord för några andra användare, ser bara ut så här, hade förväntat mig nån knapp för att lägga till lösenord...
[bild]

Provade även att ansluta SPC Connect med PIN-kod för en användare med användarprofil manager (där Webbåtkomst är aktiverat), vilket resulterade i att jag blev utelåst (provade iofs ett par ggr igår kväll, så det kanske blev för många felaktiga försök?).
[bild]
Och visst borde väl en användare (samma användare som ovan) kunna logga in mot larmet lokalt via webläsaren med PIN? eller funkar det inte så?
Men är du inloggad som admin med full behörighet?
Det gäller inte för Engineer utan för master/adminanvändaren.

Så länge användaren är knuten till en profil som har webåtkomst och man slår in rätt kod så kan den logga in via lan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.