RilleRock
Du har hållt på med detta sen Januari..inte dags att komma till skott snart :D
Har skrivit flertalet gånger att det fungerar.

B
Men hur jag än pressar siemens säger de att den kommer dra för mycket... Allra bäst vore ju att mäta hur mycket det drar max...

Var bortrest en längre period i våras...

• Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
RilleRock skrev:
Tyvärr inte och vill inte ha en sån best hemma i villakvartertet :D

Viktigt är som sagt batteriet som driver den vid larm.
RilleRock, som en nybörjare kollar man ju efter den siten som ger mest DB vilket som du uttrycker kanske inte är helt optimalt i ett villakvarter. Vad har du för förslag på alternativ och mer "lagom" siren?

Redigerat:
B
finns det inte en SAB som laddas med solceller? så slipper man problematiken att den drar för mycket ström...

B
Hej igen, vet någon här om oregistrerade RF-ID tags loggas med nummer vid försök? Dvs så det sen är lätt att lägga in de nr eller se.

Jag har kört TL30 ihop med SPC. Funkar kanon.

Boan: ja

Efter att ha scannat av de flesta system på marknaden fastnade jag för DSC PCxx eller Nya NEO. Detta tills jag läst samtliga trådar här och överallt annanstans, så lutar det starkt nu åt SPC4320 system istället.
Har inte hittat några kommentarer på att det skulle vara dåligt, snarare tvärtom, bara nöjda användare!

Har Push-notiser börjat fungera med SPC än?
Appen verkar strula lite vid olika versioner, fungerar det ok nu (Android)? Måste gå via Moln-tjänsten eller?

Följande har jag plockat ihop hittills, allt skall vara trådlöst. Och jag vill verkligen också få SMS eller något annat meddelande när barnen kommer hem och larmar av. Går det? Antar det i alla fall.

Larmpaket "Ready-to-go" (vet att det ingår trådade tillbehör)
GSM modul N310
SiWay modul W112
PIR IR160W6-10
MK IMKW6-10
Rökdetektor HDv30070S
SiWay modul till rökdetektor
Fjärrkontroll IRCW6-11 (funkar denna till SPC)
+ Någon typ av siren utomhus. Siren inne börjar jag med den som ingår i paketet.

Skulle hellre vilja ha 421 MAP istället för 420 som ingår i paketet ovan för att kunna ha proxytaggar. Får se om jag delar upp paketet till lösa delar eller frågar om det går att byta till 421.

Lirar allt ovan ihop? Kommer jag bli nöjd? Det kostar ju en slant detta så vill att allt skall vara genomtänkt. Har jag glömt något?

//Vespa

Tyvärr finns inte pushlarm just nu. Men det kommer säkert.

Ja, det går att få SMS när alla kommer hem. Dock inte styra på vilka.

IRCW6-11 är en fjärrkontroll till Sintony-60 och SPC-systemen. Den har 4 knappar med sammanlagt 5 olika funktioner. Tillkoppling, Frånkoppling, Deltillkoppling A, Utgångsstyrning och Överfall med dubbeltryck. Fjärrkontrollen är av vit plast och har utbytbart batteri.

Jag är grymt nöjd men min SPC. Även alla andra jag känner som kör SPC =)

• Gilla
Boan
  • Laddar…
Tack Probeb för dina svar.
Byter nog ut deckarna mot APM-I12WI då de är husdjursanpassade. Vi har en katt...

Tänkte på det här med att få veta vem som larmar av, om jag har 421 MAPen och kör med Proxytaggar, går det då att koda dessa till olika familjemedlemmar? Isåfall går det att få reda på vem som kommer hem och larmar av?

Går det att använda sirenen i rökdeckaren som inomhus siren? Och till sist, vilken utomhus siren är lämpligast? Vill gärna ha med både ljus & ljud. Bor i villakvarter så kanske inte den som låter högst...SIR500?

Kan någon vänlig själ hjälpa mig?
Blir inte klok på olika larmkomponenter och priser. Skall börja med en 4320 central och vill köra trådlöst. Då finns det 2 alternativ på Låsshop.

4320-3.1-PC för 3250kr eller 4320-3.1 i plåtlåda för 2800kr.
Eftersom jag skall köra trådlöst har båda SiWay enhet i sig, men den billigare i plåtlåda behöver extern antenn för 1000kr till medans den i plast väl klarar sig utan, eller?
Sedan undrar jag om jag behöver köpa något annat som transformator eller dylikt för att driva centralen? Batteri förstår jag att det måste till också, men är det flera saker? Några andra sladdar eller kopplingar som behövs?

Vad är det för sladd som behövs för att koppla ihop med nätverket hemma, och finns det begränsningar för hur lång sladden kan vara?
Sen förstår jag heller inte riktigt antal sektioner som är 8 utan utbyggnad? Är det antalet trådade tillbehör som kan anslutas? Vissa saker blir trådade i mitt system också som MAP, Sirener (2st) och blixtljus. Tar då detta 4 sektioner?
Ursäkta kanske dumma frågor, men jag vill försöka få till detta rätt...

F
Vespa skrev:
Kan någon vänlig själ hjälpa mig?
Blir inte klok på olika larmkomponenter och priser. Skall börja med en 4320 central och vill köra trådlöst. Då finns det 2 alternativ på Låsshop.

4320-3.1-PC för 3250kr eller 4320-3.1 i plåtlåda för 2800kr.
Eftersom jag skall köra trådlöst har båda SiWay enhet i sig, men den billigare i plåtlåda behöver extern antenn för 1000kr till medans den i plast väl klarar sig utan, eller?
Sedan undrar jag om jag behöver köpa något annat som transformator eller dylikt för att driva centralen? Batteri förstår jag att det måste till också, men är det flera saker? Några andra sladdar eller kopplingar som behövs?

Vad är det för sladd som behövs för att koppla ihop med nätverket hemma, och finns det begränsningar för hur lång sladden kan vara?
Sen förstår jag heller inte riktigt antal sektioner som är 8 utan utbyggnad? Är det antalet trådade tillbehör som kan anslutas? Vissa saker blir trådade i mitt system också som MAP, Sirener (2st) och blixtljus. Tar då detta 4 sektioner?
Ursäkta kanske dumma frågor, men jag vill försöka få till detta rätt...
Transformator finns i centralen, men du behöver antingen göra en fast elinstallation med lämplig kabel (rekommenderas tydligen) eller skaffa ett jordat sladdställ.
Map, sirener och blixtljus kopplar du på andra ingångar, så de räknas inte in.
Vanlig ethernetkabel, där är väl Max ca 100m, så det borde räcka...

Hej Vespa!
Tyvärr tror jag att varken SPC 4320-3.1 med plåtlåda eller SPC 4320-3.1-PC med plastlåda innehåller en SiWay mottagare från början, utan måste kompletteras med en sådan. Kolla för säkerhets skull detta med leverantören.
Mottagare W110 med extern antenn kan användas till både plåt- och plastlådan. W112 som saknar extern antenn funkar i plastlådan och kan alternativt även placeras i en manöverpanel.

Sen rekommenderar jag också att du kompletterar med en GSM-sändare.

//Göran

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.