Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Jag vet inte signalnivån på tape-ingången och därför skrev jag att volymen på mobilen ska tällas på min. Hör man inget kan man ju försiktigt skruva upp det.
Kör man in för mycket signal i tape-ingången kan man bränna förstärkaren. Vid den tiden hade förstärkarna oftast inget överlastskydd vid ingångarna.
Ännu farligare är det vi ingångar för skivspelare för dom har ännu lägre signalnivå. Med det vill TS ju inte testa.
Kör man in för mycket signal i tape-ingången kan man bränna förstärkaren. Vid den tiden hade förstärkarna oftast inget överlastskydd vid ingångarna.
Ännu farligare är det vi ingångar för skivspelare för dom har ännu lägre signalnivå. Med det vill TS ju inte testa.
Klicka här för att svara
