T Thomas_Blekinge skrev:
Ja det går. Men du ska ställa volymen på mobilen på min.
Varför det? Då hörs det ju ingenting...
 
Tack för alla svar!
 
hsd
nino nino skrev:
?
:rofl::)
 
Jag skulle vilja slå ett slag för en blåtandsmottagare eller en chromecast audio istället för bara en kabel.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Finns det färdiga kablar eller får man mecka ihop en själv?
Vad har du för kontakter då? Även om ditt slutsteg var modernare än jag trodde kanske det fortfarande har de gamla DIN-kontakterna som Thomas länkar till.
 
Jag vet inte signalnivån på tape-ingången och därför skrev jag att volymen på mobilen ska tällas på min. Hör man inget kan man ju försiktigt skruva upp det.
Kör man in för mycket signal i tape-ingången kan man bränna förstärkaren. Vid den tiden hade förstärkarna oftast inget överlastskydd vid ingångarna.
Ännu farligare är det vi ingångar för skivspelare för dom har ännu lägre signalnivå. Med det vill TS ju inte testa.
 
  • Gilla
Tallguy196
  • Laddar…
Ok det är en 5 polig kontakt så det var exakt rätt som blev länkad

Får prova med lägsta ljudet först, men funderar på en audio chromecast
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.