Vad har du för panna 123qwe??

Såg nu att du nyss installerat pannan/laddomaten då kan det va mycket luft som ställertill det men jag tror snarare att det är pannan som spölar genom att stoppa fläkten rätt ofta o då får du inte ut nån effekt från pannan..

Hur mycket ved förbrukade du under dessa 12 tim som du körde med termostaten i??
Va det lika mycket ved som du brände på 2 tim utan termostat??

Ge oss mer info så ska du se att det löser sej.. :)

Jag har nyss bytt panna till en Veda 70 Kw med Laddomat 21 och med gamla lastpallar, kartong och div. träavfall så kör jag upp 3 m3 vatten till strax under kokpunkten på 3 timmar. Som du ser så eldar jag inget optimalt bränsle och pannan är av den gamla sorten, dvs. ingen keramik alls.

Jag monterade aldrig nån övertemptermostat utan tilluftfläkten håller rökgastemperaturen vid 150 grader eftersom den är termostatstyrd. Jag har inte monterat några termometrar utan jag kör med "handpåläggning" än och när pannan går för fullt så kokar den nästan, det bara susar i den.

Värst var det när 2 gamla sadlar och ett råttätet hästtäcke laddats in för då kokade den så det stod härliga till en liten stund.

Vedeldarn skrev:
Värst var det när 2 gamla sadlar och ett råttätet hästtäcke laddats in för då kokade den så det stod härliga till en liten stund.
Mhm... Kanske dags att ändra ditt nick? :) Man får hoppas att du liksom jag inte har grannar inom syn- och luktavstånd.

Jag tycker att laddomat 21 är en utmärkt produkt.
Den sköter sig så jäkla fint hittils (6 år utan att jag har behövt röra i den)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.